Top 10 – najbolji automobili iz 2017. godine – 1. dio
Eto, 2018. godina nam je svima zak(lj)ucala na vrata, pa vam uz hrpetine dobrih želja donosimo i top-listu automobila koji su u sklopu istekle godine ostavili najbolji dojam.
10. Honda Civic Type R
Honda je s ovim novokomponiranim Civicom na tržište donijela dugo očekivano osvježenje. Doduše, puristi i zadrti ljubitelji isključivo ove japanske marke Hondi zamjeraju korištenje Turbo-punjača i svojevrsno bježanje od tradicije u smislu motora, ali nas ovdje to nimalo ne smeta. Uostalom, nagledali smo se kao klinci raznoraznih Turbo-ovo ili ono naljepnica na automobilima, pa za nas tih nekoliko slova u obliku tog legendarnog naziva za umjetno disanje ionako znači puno.
Što se samog automobila tiče, izuzev sitnih „problema“ s hlađenjem motora i nekoliko tipično japanskih „propusta“ (poput one glupe i nepotrebne šipke koja drži poklopac motora u erektiranom stanju), novom se Civicu s Type R oznakom teško može naći zamjerka. Dvolitreni motor je i bez Turbo-punjača pravi tehnološki dragulj, a u kombinaciji s „puhalicom“ razvija 306 konja i ovaj Civic tjera na performanse kakvima su se do prije nekoliko godina mogli pohvaliti tek puno skuplji sportski automobili. Ovjes je također posložen upravo onako kako treba, ali Civic za razliku od nekih drugih modela unutar svoje klase ne izbija bubrege na svakoj neravnini. Time je ovo zapravo uglađen automobil sve do momenta kada uglađenost nije potrebna.
Ahilova peta ovom automobilu dakle nije tehnologija. Nije ni udobnost, a bome nisu ni performanse. Ono što ovaj automobil ubija jest dizajn koji je nalik nekom izmišljenom autiću na daljinsko upravljanje i previše detalja koji naglašavaju čak i najnepotrebnije dijelove karoserije.
Stoga gledajući ovaj automobil čovjek lako pomisli kako su se u Hondi jednostavno previše trudili i od Civica napravili smiješno biće na četiri kotača. No usprkos svemu je i dalje riječ o nečem posebnom i zato se novi Civic Type R našao na ovoj listi.
09. Dodge Challenger Demon
Kada dolazak u Dodgeov salon možete započeti s rečenicom poput „Dobar dan. Ja bih kupio automobil s 800 konjskih snaga, klima-uređajem, stražnjim pogonom i s garancijom od pet godina“, onda je jasno kako se radi o posebnom automobilu. Dodge Challenger Demon jednostavno je automobil koji obožavate ili mrzite – i to neovisno o tome volite li geodetske utrke na četvrt milje ili ne.
Dodge je s ovim automobilom zastranio u domenu megalomanije na četiri kotača i zbog toga je ovaj automobil sam po sebi poseban, ma kakve reakcije na njega bile. Neki ga stvarno mrze, nekima je pak nepotreban i pretjeran sam po sebi, a neki bi dali nogu, ruku i bubreg za jedan primjerak s njihovim imenima i prezimenima u knjižici vozila. No to je tek sporedni dio priče o ovom automobilu.
Ono najvažnije je da se Dodge s Demonom konačno odmaknuo od duge hibernacije, te Fordu i Chevroletu ponudio dostojan izazov koji obje konkurentske tvrtke sa svojim modelima tek trebaju stići.
A ono najbolje od svega vezano uz Challenger Demon jest to da je „Muscle Car“ era ponovno aktualna.
08. Aston Martin DB11
Automobil koji je svoj život otpočeo kao pomalo izobličena filmska zvijezda, te jedan od „onih“ modela koje inicijalno nitko nije uzimao za ozbiljno. No u Astonu su se opako potrudili oko stavljanja nove oznake na skalu primamljivosti od 1 do 10. Time je jedanaestica stavljena na dotičnu imaginarnu skalu i DB11 je oživio na najbolji mogući način.
Inače su za Aston Martin uvijek najbitnije stavke vezane uz luksuz i performanse, dok je dizajn tek u drugom planu i ostaje na strani tradicije umjesto nekih novih momenata. Ali DB11 sve to okreće naopako i upravo dizajn stavlja ispred sveg ostalog, te time postaje ne samo jedan od najunikatnijih automobila koje je Aston Martin ikada ponudio na tržište, već i puno više od toga.
James Bond je ovom automobilu u početku učinio uslugu, ali već nakon izlaska na tržište, te nakon prvih testova, ispalo je kako je zapravo priča sasvim obrnuta, te da DB11 prokletom tajnom agentu čini uslugu na polju atraktivnosti.
Možda se nekima ovaj novi smjer u dizajnu za Aston Martin ne dopada. Možda neki zamjeraju prevelika usta i malene oči koje su na DB11 našle svoje mjesto. Možda će neki na kompletan automobil tek odmahnuti rukom uz ono obavezno „meh“. Ali ipak postoji i ona druga strana medalje, tj. ljudi kojima je upravo ovo Aston iz snova.
Pogodite kojoj grupi mi pripadamo.
07. Honda NSX
OK…zapravo je Acura inicijalno potpisala ovaj automobil, ali je NSX i dalje Hondin model i točka.
Trakavica koja je trajala više od desetljeća konačno je urodila plodom i nasljednik legendarnog Senninog ljubimca na tržište je donijela jedan stvarno poseban automobil.
Novi je NSX tehnološko čudo i pomak unaprijed unutar skoro svakog zamislivog segmenta jednog sportskog automobila. Udobnost je na nivou. Potrošnja goriva i količina zagađenja svedeni su na apsolutni minimum. Kočnice su bez ikakvih žica i vodova. Mjenjački sklop je vremeplovom stigao iz budućnosti, a isto vrijedi i za upravljački sustav.
Dizajnom je novi NSX itekako poseban i neki dijelovi uvelike podsjećaju na devedesete u sklopu kojih se ovaj automobil po prvi puta pojavio na tržištu.
No u svemu tome ipak postoji jedan „mali“ problem…
Ako novim sportskim automobilima današnjice nedostaje „ono nešto“ da bi uzrokovali emocije, onda je Honda s novim NSX-om napravila još veći promašaj. Iako novi NSX izgleda odlično, tehnološki je savršen i performansama oduševljava čak i one najzahtjevnije za volanom, svejedno je riječ o poprilično hladnom i pomno iskalkuliranom automobilu čije fotografije neki novi klinci neće lijepiti po zidovima.
I upravo iz tog se razloga nova Honda NSX nalazi u donjem dijelu ove naše malene top-liste.
06. Ford Focus RS
Imati oznaku „RS“ na svom Fordu oduvijek je bilo nešto posebno. Escort s takvom oznakom značio je ludilo na četiri kotača (a i s pogonom na njih četiri, kad smo već kod toga). Sierra je s tom oznakom značila respektabilnu silu na cesti i na stazi, dok je ostatak svite brzih Fordova s oznakom „RS“ malo pomalo krojio svijet brzih automobila za „običnog“ čovjeka. Stoga su dosadašnje RS-verzije Focusa malčice podbacile i često je izgledalo kao da se Ford naslanja na krive stvari i detalje u razradi Focusa s tom oznakom.
Nekima je problem bio u pogonu na prednje kotače. Nekima je interijer bio pomalo generički, a nekima je pak i eksterijer ispadao previše običnim za jedan Ford s oznakom „RS“. Sve je to Ford godinama upijao, te je sada već minule godine svijetu konačno predstavljen povratak u domenu apsolutne agresije.
Ford Focus RS je huligan. Zamislite ga poput spoja svih agresivaca iz redova svih navijačkih skupina u zemlji i šire, te onda sve skupa pomnožite s petnaest i tek ćete otprilike dobiti umnožak svega onoga čime je Focus RS u stanju fascinirati. Ovo nije automobil za svakoga i u Fordu to znaju. Zato je cijela priča oko najnovijeg kompaktnog i brzog Forda osmišljena s jednim-jedinim apostrofom – onim na karakter automobila. I zato je Ford Focus RS jedan od najdojmljivijih automobila prošle godine.
Nastavak slijedi, a u međuvremenu vam svima želimo sve najbolje u Novoj godini.
Kotača, spojlera, kartica za gorivo, ekrana, hands-free uređaja, parkirnih kamera, novih automobila i onih polovnih u dobrom stanju… Lista je velika, ali i od srca.
U svakom slučaju uživajte, pa do čitanja već sutra.