Top 10 – Naj automobili u 2018. godini – 1. dio
Dragi naši čitatelji svih spolova, vjera, rasa i uvjerenja.. Eto nam svima ono doba godine, kada iz globalnog tehno-grah variva (u što se automobilska industrija dobrim dijelom pretvorila) izvlačimo sve ono što nam je s četiri kotača i volanom na lica izvlačilo osmijeh.
Toliko o uvodu… Idemo s prvih pet odabranika.
10. Lexus LC500
Zašto baš taj? Zato što s jedne strane zadržava aktualnu Lexusovu prepoznatljivost, dok se s one druge vizualno naslanja na povijest, odnosno legendarni LF-A.
Što je pod poklopcem motora? Ukratko, V8 koji u kombinaciji s 5 litara zapremine na stražnje kotače gura preko 470 konja. Dakle, i više nego dovoljno svega.
Po čemu je poseban? Prvenstveno po tome što nije lijep, a nije ni ružan. Jednostavno je „kul“ – pogotovo u kombinaciji s motorom koji mu pruža zanimljiv set performansi. Ne djeluje poput automobila kojeg su crtali napušeni Pokemoni, već kao Lexusov iskorak prema nekim novim, modernijim i ljepšim vremenima. Ovo je i dalje Lexus, što u prijevodu znači tehnološku superiornost i pomalo pobrkane pojmove. Ali u usporedbi s BMW-om M4, Porscheom 911 i sličnim bližim ili daljim konkurentima, LC500 doista jest automobil za svaki dan. I vjerovali ili ne, u LC500-recepturi svega ima taman koliko treba biti – od glasnoće i performansi, pa sve do udobnosti i tehnologije.
WOW! Faktor: 7/10 – i to samo zbog prednje maske zbog koje se Predatori i dalje ljute.
09. Range Rover Velar
Zašto baš taj? Zato što je riječ o prvom Range Roveru čiji portfelj kupaca neće sastavljati nogometaši i njima slični osmoškolci.
Što je pod poklopcem motora? Većinom Diesel-motori i onaj benzinski s dvije litre zapremine i 300 konja. Ta je količina konja sasvim dovoljna da 1,900 kilograma tešku karoseriju do „stotke“ potjera za 5,9 sekundi, a to je za jedan SUV i više nego dovoljno dobro.
Po čemu je poseban? Za početak dizajnom. Iako je riječ o SUV-modelu, s boka je silueta nekako niska, usmjerena, elegantna i tek malčice agresivna. Isto vrijedi i za ostatak eksterijera koji ne djeluje poput pravokutnika, već kao jedna pomno zaokružena cjelina, a to je u svakom slučaju plus.
Za razliku od dosadašnjih modela (što uključuje i Evoque), Range Rover Velar nije pretenciozan u svom nastupu. Ne djeluje glomazno i ne pretjeruje s atributima poput „najbrži SUV na svijetu“ i tome sličnim nebulozama. Stoga je već u samoj pojavi poseban, a s obzirom na legendarne terenske sposobnosti ove marke, Velar još jednom dokazuje da 4 pogonska kotača na terenu imaju smisla, pa je i to dodatan plus.
WOW! Faktor: 8/10 – i to samo zato što je riječ o SUV-u, a ne terencu.
08. Ford Mustang Bullitt
Zašto baš taj? Zato što jednadžba još od šezdesetih glasi: Steve+Mustang+Fastback=San Francisco. A San Francisco je jako lijep grad.
Što je pod poklopcem motora? 5 litara zapremine, 8 cilindara i 460 konja. Dakle, sasvim dovoljno za zvuk. ZVUUUK!
Po čemu je poseban? Osim zvuka? Odnosno ZVUUUKA?! Pa recimo samo da je riječ o limitiranoj seriji modela koja uz tek nešto višu cijenu podsjeća na 1968. godinu i zeleni Mustang s kojim je Steve McQueen ulicama San Francisca natjeravao crni Dodge Charger i pri tome svako malo sretao zelenu „Bubu“. Uglavnom, tom je filmskom scenom Ford za Mustang osigurao (još jednu) vječnu ulogu u svijetu automobila i lijepo je vidjeti da se i dan-danas u Fordu trude ovu ikonu unutar opisa ikone održati na životu. Mustang Bullitt je pokretna proslava „onih“ vremena, ali kao takav nije isključivo na meti kolekcionara. Proizvodna je serija dovoljno velika da Bullitt nije rezerviran samo za bogataše kojima je dosadno i koji u automobilu traže investiciju i ništa više. U ovom Mustangu i „obični smrtnici“ mogu biti dio sage koja traje već pola stoljeća, a to je već samo po sebi posebno.
WOW! Faktor: 9/10 – i to samo zato što „Dark Highland Green“ kao boja eksterijera nije jedina u ponudi, a trebala bi biti.
07. Chevrolet Corvette ZR-1 (C7)
Zašto baš taj? Zato što kombinacija Corvette i oznake ZR-1 uvijek očarava. Apsolutno uvijek.
Što je pod poklopcem motora? 6,2 litre zapremine, 8 cilindara posloženih u slovo „V“ i ukupno 755 konja upakiranih u najmanji i najlakši V8-motor na svijetu.
Po čemu je poseban? Hm…možda bi najbolje bilo udariti kontra-pitanje „a po čemu nije“? Jer corvette ZR-1 od samo 53 proizvedenih primjeraka generacije C3 s početka sedamdesetih do današnjih dana služi kao posebno poglavlje priče o jednom posebnom američkom automobilu. Uostalom, staviti 755 konja i njima opteretiti stražnje kotače čak je i u današnje vrijeme poprilično bolesna ideja. A Chevrolet sve to vrlo rado provodi u praksu, te Corvette čak i bez ove legendarne oznake itekako fascinira svojom sirovom snagom i tradicijom ludila koja seže 65 godina unazad. A u kombinaciji s ovom legendarnom oznakom Corvette stoji na svom polju tržišta na neki način i spaja nespojivo, odnosno na životu održava ideju trkaćeg automobila za cestovnu upotrebu. Stoga je jednostavno ultra-kul.
WOW! Faktor: 9/10 – i to samo zato što je sedma generacija odustala od ovalnih stražnjih farova.
06. TVR Griffith
Zašto baš taj? Zato što je riječ o TVR-u. Točka.
Što je pod poklopcem motora? V8, 5 litara zapremine i 500 konjskih snaga.
Po čemu je poseban? Krenimo od službene internetske stranice, gdje u padajućem izborniku postoje ove rubrike: „Polog“, „Tradicija“, „Vlasništvo“ i „Buka“. Da…buka. Dobro ste pročitali. Jer Cosworth se s ovim V8-motorom toliko posvetio zvuku, da je Griffith i prije izlaska na tržište postao instant-orgazam za sve koji su ga imali prilike čuti. I da…vjerojatno je za sklapanje karoserija i dalje koriste matice i vijci iz sedamdesetih. Interijer vjerojatno i dalje smrdi po ljepilu i s njega otpadaju dijelovi. Za pretpostaviti je kako i ova druga generacija modela nije ništa više, nego dobro upakirano divljaštvo na četiri kotača, a jasno je i da pod pojmom „tehnologije“ TVR podrazumijeva manjak svega što je u tom smislu danas normalno i poželjno. No u tome i jest čar. I zato je novi Griffith vrijedan obožavanja – čak i prije nego se uopće pojavio na tržištu.
WOW! Faktor: 9/10 – i to samo zato što ne izgleda kao Sagaris.
Nastavak slijedi…
I to već sutra.