Ovo je danas najpoželjniji moderni klasik u Europi
Jednostavno nema smisla odgađati, pa eto odmah „u glavu“: Najpoželjniji moderni klasik današnjice na području EUnije je Audi Quattro.
A evo i zašto je tome tako…
Zamislite sljedeću situaciju: bliži se kraj sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Svijet Rally natjecanja (do) tog vremena iz nekog je razloga tvrdoglavo odan pogonu na dva kotača te je bilo kakav odmak od tog pravila apsolutno nepoželjan.
No 1979. godina uspijeva ispasti onom u sklopu koje se u tom prljavom svijetu brzine događa revolucija. I od tada novog desetljeća na pomolu se proizvođačima dozvoljava eksperimentiranje.
Audi u cijelu priču istog momenta ulazi bez puno razmišljanja te do sajma automobila u Ženevi već ima gotov proizvod. I to onaj uobličen u relativno uglatu karoseriju s trojim vratima i pogonom na sva četiri kotača.
Dotični je stroj napravljen kako bi se maksimalno iskoristila snaga motora i što je moguće bolje prenosila na podlogu. No već u početku je Audi Quattro naišao na podsmijehe mnogih, jer je težina bila zamjetno veća od rivala s kojima se u sklopu svjetskog prvenstva u Rallyju taj automobil trebao natjecati.
Samim time je entuzijazam mnogih poprilično splasnuo. Ali ekipa iz Ingolstadta nije prestajala trljati ruke.
Razlog tome je mali milijun testiranja koja su tijekom razrade ovog danas legendarnog modela ispala bolja od inicijalnih očekivanja. Zbog svega je toga Audi Quattro već prije premijere na blatnim stazama ispao jednim od pretendenata za tron najboljih.
To je naravno ubrzo i dokazano u praksi te su mnogi nevjernici praktički preko noći počeli obožavati ovaj automobil. I svojim obožavanjem osigurali da ta priča traje i četrdeset godina kasnije.
Ali usprkos vremenima koja se mijenjaju, upravo ovaj Audijev model za mnoge slovi kao najbolji svih vremena.
Uglavnom, tijekom godina se kroz medije i kuloare često provlačila rasprava o tome koji bi automobil bio najpoželjniji moderni klasik današnjice.
A onda je renomirani portal Honest John započeo svoju priču. I u suradnji s još nekoliko zanimljivih izvora nastala je jedna poprilično opsežna priča.
Suradnja se svodila na čistu statistiku, tj. glasanje čitatelja oko titule najpoželjnijeg modernog klasika današnjice. Trajala je mjesecima. A nakon svih tih mjeseci dobiven je pobjednik po broju glasova. Baš kako smo i navikli kod takvih ideja.
Konkurencija je bila impresivna i jaka – baš poput one u sklopu koje se ovaj Audijev model našao pri premijernom pojavljivanju u svijetu Rallyja. No za razliku od tog segmenta svijeta automobilizma, u sklopu ove se statistike našlo nekoliko modela koji sa svijetom Rallyja nemaju nikakve veze.
Uglavnom, kako bi se ova pobjeda barem otprilike stavila u željenu perspektivu,mislim da je potrebno objaviti cijelu listu koja izgleda ovako:
10. Porsche 959
09. Volkswagen Type 2
08. BMW 507
07. Volkswagen „Buba“
06. Porsche 928
05. Porsche 911
04. BMW 3.0 CSL
03. Mercedes-Benz 300 SL
02. Volkswagen Golf GTI
01. Audi Quattro
Pobjedu za Audi Quattro osiguralo je ukupno 24,3% glasova, odnosno skoro četvrtina ispitanika. Dakle više nego za neku političku stranku na posljednjim izborima.
Drugo je mjesto na listi zaslužio VW Golf GTI (Mk.1) sa 18,3% glasova, a cijelu listu s one stražnje strane završava Porsche 959 s ukupno 1% glasova.
U sklopu liste zapravo iznenađuje podatak da se npr. Porsche 911 našao tek na 5. mjestu. No pretpostavljam da je tako zbog proizvodnje ovog modela koja seže više od pola stoljeća unazad.
Stoga ne treba čuditi ako u glavama ispitanika 911-ica ne predstavlja nešto iz prošlih vremena, već automobil koji je sveprisutan i dan-danas.
To sve naravno ne umanjuje činjenicu da se Audi Quattro našao na prvom mjestu.
No svejedno si ne mogu pomoći, a da se ne zapitam kako bi lista izgledala da se u konkurenciji pronašla nekolicina američkih i japanskih automobila iz nekih prošlih vremena.
Dapače, vjerujem da bi se npr. Ford Mustang i Nissan Skyline GT-R (KPGC10) našli u samom vrhu.
Isto tako sam sklon vjerovati da bi glasači blagonaklono gledali prema još pokojem modelu koji se tijekom nekadašnjeg razvoja svijeta automobila pojavio na tržištu.
No to su samo pretpostavke koje s obzirom na aktualnu listu i njenog pobjednika nisu važne.
U ovom je slučaju važna tek činjenica koja jako lijepo prikazuje da je Audi Quattro još jednom zasjao kao jedan apsolutno poseban automobil.
Žalosno je samo što ta tvrtka u današnje vrijeme više ne proizvodi takve modele. I ako ćemo realno, s obzirom na vremena u kojima živimo i trendovima s kojima nas bombardiraju, nekako čisto sumnjam da će kroz dvadesetak godina neki od današnjih Audijevih modela naći svoje mjesto među velikanima.
Dapače, siguran sam da neće.
A vi cijenjeni čitatelji?