Najužasniji kabrioleti svih vremena su… (2. dio)
Eto… Kako sam obećao, na redu je drugi dio liste na kojoj se nalaze najužasniji kabrioleti svih vremena. Onih u usporedbi s kojima prostrijelne rane prsnog koša izgledaju sasvim pristojno i solidno. I što je najvažnije, nimalo gadljivo.

05. Nissan Micra C+C
Ovo je automobil koji su pojedini auto-novinari vozili s kartonskim vrećicama na glavi i model koji nikoga nije impresionirao ama baš ničime.
Micra je u ovom izdanju tek prijevozno sredstvo koje djeluje kao da su ga umjesto inženjera sastavljali djelatnici odjela marketinga. I to odjela sastavljenog od adolescenata s fetišem prema Barbie-lutkicama.
Ukratko, Nissan je s ovim automobilom stvorio nešto jeftino, oblo, tehnološki tek nazivno zanimljivo te već na prvi pogled feminizirano do bola.
I zato je bilo u najmanju ruku smiješno vidjeti muškarca za volanom Micre C+C. Pogotovo u nekoj blijedoj pastelnoj boji poput roze ili „baby-plave“.
Za pretpostaviti je kako se Nissan u momentu kreiranja ovog automobila zapravo posvetio ženskom spolu i stvorio nešto nalik modernoj dizajnerskoj torbici na četiri kotača. I to je sasvim u redu. Tj. bilo bi kada bi ova dizajnerska torbica na četiri kotača imala neku vrijednost ili pak bila barem nazivno posebna i vrijedna.
A to ovaj Nissan jednostavno nije.
U konačnici je Micra C+C ispala jadnim i generičkim izgovorom za “mladenački životni stil”. Ispala je automobilom debelih linija i oblog dizajna koji nije u stanju privući nikoga tko kao pravilo ponašanja nema natezanje dječjih obraza uz povik „Kako je slaaadaaaaaaak“.
Samim time je tržište jednim manjim dijelom ispalo zainteresiranim za ovu pretilu C+C nakaradu na četiri kotača, dok je onaj veći dio ovaj automobil iskoristio za početak nekog prosječnog vica poput „idu Mujo i Haso na put u Micri C+C…“.

04. Mitsubishi Colt CZC
Spomenuti u sklopu jedne ovakve liste Micru C+C, a pri tome zaboraviti spomenuti Mitsubishi Colt CZC jednostavno ne bi bilo fer i u redu. Jer ako već ništa drugo, Micra je ipak kudikamo ljepši automobil. Da… Stvarno jest.
I da… Osjećam se apsolutno prljavo nakon ove posljednje napisane rečenice, ali ako ćemo realno, dotična je stvarno istinita.
Ako je Nissan s Microm C+C stvorio feminizirani i pretili užas na četiri kotača, onda je Mitsubishi s Coltom CZC ispao poput totalnog luzera u razredu.
Znate, onaj lik koji nema pojma o ničemu i pojavljuje se na satu jednom tjedno te na testu prepisuje od istog takvog lika i čudi se kada u imenik sjedne još jedna „jedinica“.
To je u pravilu ono što je Mitsubishi napravio s ovim automobilom; kopirao loš automobil i kopiju učinio još gorom od originala. Jer ako već ništa drugo, onda barem znamo gdje Micra ima prednji, a gdje stražnji dio.
A za ovaj Colt se to ne zna.
Uzak s prednje strane, grbav i visok poput pagode s gledano s boka te debeo i jadan s one stražnje strane, Mitsubishi Colt CZC mogao je privući samo one kupce koji su pod hitno morali imati kabriolet za ljeto.
Cijenom je CZC pozicioniran tek nešto niže u usporedbi s Mazdom MX-5, pa je u pravilu sasvim nejasno gdje su dizajnerima u Mitsubishiju bile oči kada su sastavljali detalje i komponente ovog automobila. Za pretpostaviti je kako su u tim momentima gledali neki Hentai-crtić, ali to nije znanstveno dokazano, pa o tome ne bih.
No kako god bilo, besmisleniji, ružniji i jadniji kabriolet od Colta CZC teško je moguće zamisliti.
Amen.

03. Citroën C3 Pluriel
Nevjerojatno je koliko su tijekom godina i godina u Citroënu pokušavali redefinirati stvari koje za redefiniranje nisu imale potrebu. Od volana čiji se centar ne vrti, preko kazetofona montiranog u središnju konzolu između vozača i suvozača, pa sve do nekih mehaničkih i tehnoloških rješenja na poljima ovjesa i slično.
Istini za volju, ovaj je proizvođač automobila uvijek izmišljao „toplu vodu“.
Nekada je to izmišljanje čuda i čudesa upalilo, a ponekad baš i ne.
Pogotovo kada se pogleda u smjeru modela kojem je Citroën nadjenuo retro-naziv C3 Pluriel.
Riječ je o automobilu koji je zamišljen kao mladenački i urbani kabriolet, mladenački i urbani kompakt, ali i mladenački i urbani polu-kabriolet. No kada sam po prvi puta htio s njega maknuti krov, ubrzo sam shvatio da ništa od toga nije istinito.
Jer Pluriel već kao automobil u bazi nema smisla, dok kao kabriolet taj apsolutan nedostatak bilo kakvog smisla Citroën s ovim automobilom praktički definira.
Tko zna… Možda je u tome i poanta.
Uglavnom, da biste od kompakta napravilo kabriolet, prvo vam je potrebna garaža. Jer dijelovi krova u njoj moraju ostati.
Zatim vam je potrebno barem tri fakulteta iz domene tehničkih znanosti da biste ga rastavili, a onda je potrebno i u pretincu za rukavice imati Bibliju, kako biste se mogli pomoliti da taj dan ne padne kiša. Jer ako kojim slučajem padne, za montiranje krova potrebno je otići doma i iz garaže izvaditi potrebne komponente koje su tamo ostale nakon demontaže ranije tog dana.
U protivnom ste gadno pokisnuli.
Dakle, Citroën C3 Pluriel je još jedna u moru omanjih revolucija ovog proizvođača. I to ona koja u sklopu serijske opreme ima besmisao.
A i Pluriel je sam po sebi uz sve drugo još i ružnjikav.
I zato se nalazi ovako visoko na ovoj top-listi.

02. Ferrari 550 Barchetta
Ferrari? Drugi na listi? Ozbiljno?
O da… Jer upropastiti jedan od najljepših i ponajboljih Ferrarijevih GT-automobila na ovakav način jednostavno ne zaslužuje drugačiji tretman.
Iskreno govoreći, masa znalaca i publikacija posvećenih svijetu automobila u prvi plan među najružnije Ferrarijeve modele uvijek stavlja model pod nazivom Mondial. Pogotovo u svom topless-izdanju. Ali ako se nas ovdje pita, 550 Barchetta je preuzela titulu najbesmislenijeg i najblesavijeg Ferrarijevog kabrioleta.
I ne samo Ferrarijevog, već i kabrioleta koji se na tržištu svojevremeno prodavao rame uz rame s drugim modelima i proizvođačima.
Rješenje koje podrazumijeva otvaranje krova bilo je isto toliko ružno, koliko i besmisleno i prema dizajnu samog automobila pomalo devastacijski-orijentirano. Jer platneni pokrov ne samo da je djelovao kao da nikada na ovom automobilu nije trebao ni biti, već je sam po sebi ispao odvratnim.
Samim time je 550 Barchetta sa spuštenim krovom bio jako lijep automobil, dok je s podignutim krovom ovo jedan od najodvratnijih kabrioleta svih vremena.
I to po izuzetno paprenoj cijeni, što je za Ferrari ionako opće poznata stvar.
Uglavnom, kada bih u ovom momentu htio slikovito opisati koliko je ovaj platneni krov vizualno upropastio jedan naizgled predivan automobil, ajmo to pokušati ovako…
Ustanite ujutro, otuširajte se, operite zube i obucite se kako biste se obukli za odlazak na posao. Ali umjesto svojih cipela na noge stavite one od vaše bolje polovice i takvi dođite na posao.
Nekima će takav outfit zasigurno biti zanimljiv. Ali će većina ipak umirati od smijeha ili će vas jednostavno čudno gledati s podignutom obrvom. Odnosno ponašat će se upravo onako kako se ponašaju zaljubljenici u Ferrari koji 550 Barchettu vide s podignutim platnenim krovom.
A to baš i nije ono što Ferrari treba donositi u svijet, zar ne?!

01. Nissan Murano CrossCabriolet
Ima nas koji iskreno mislimo da BMW X6 (i njegovi sljedbenici) kao kombinacija Coupé-modela i SUV-a jedan od najglupljih i najpretencioznijih automobila svih vremena.
Isto vrijedi i za Nissan Juke. Odnosno automobil koji izuzev uvrede za oči predstavlja i kombinaciju urbanosti, praktičnosti i baze od Micre (što zbog potonjeg predstavlja notornu glupost). A u toj bismo maniri spomenuli i Smart ForTwo koji u pravilu ne vidimo kao automobil, već kao invalidsko pomagalo i savršen izgovor za sve one kojima se ne da učiti parkirati vlastiti automobil.
Pa ako je tome tako (a doista jest), onda titulu uistinu najglupljeg automobila svih vremena mora nositi nešto stvarno posebno.
A to nešto posebno naziva se Nissan Murano CrossCabriolet.
Inicijalno kao model pokrenut od strane g. Carlosa Ghosna koji je zbog pronevjere novaca poput bratske udruge Mamić & Mamić prošle godine zbrisao iz Japana i pronašao vlastito Međugorje. U razradi koncepta i same ideje sudjelovala je i njegova žena, a sam je automobil (kako oboje kažu)„usmjeren prema iskusnim kupcima starije životne dobi“.
Odnosno, u prijevodu, riječ je o automobilu namijenjenom olinjalim penzionerima s viškom novaca na računu.
Zatim je riječ o automobilu koji svoju bazu direktno vuče iz modela Murano, a to je pak smiješno zato što je Nissan Murano zapravo SUV. Dakle, kako brošure kažu, riječ je o „prvom SUV-kabrioletu na svijetu“.
Sa svojih 260+ konja na papiru Murano CrossCabriolet zvuči kao jedna sasvim solidna zvjerka. Isto vrijedi i za ostatak brojki koje označavaju potentnost VQ-motora s kakvim se u krajnjoj liniji u serijskom izdanju mogao pohvaliti i Nissan 370Z. Ali kako je riječ o bazi u obliku SUV-modela, na kraju je
CrossCabriolet ispao jednim od najgorih automobila za vožnju svih vremena.
A to pak ne treba čuditi s obzirom na gabarite i odrezani krov uz koji na automobil nisu montirana nikakva bitnija mehanička učvršćenja.
Zbog svega toga je ovaj Murano po zavojima plesao gore od pijanog kuma na svadbi. A dizajnom djeluje poput neke pretile osobe kojoj nije jasno da uskre tajice i strukirana Hawaii-košulja s dotičnom ne idu u sklopu iste rečenice.
Uz sve te „atribute“ vrijedi spomenuti i apsolutan manjak bilo kakve praktičnosti, a na kraju balade stoji činjenica koja kaže da Murano CrossCabriolet nudi skoro nikakvu vidljivost. Čak niti kada je krov spušten.
Uglavnom, zbog svega toga vrijedi pročešljati vlastiti um i zapitati se na kojim su drogama tih dana bili Carlos Ghosn i njegova žena, jer ovakvu abominaciju svijet automobila nije baš viđao pretjerano često.
A svijet kabrioleta (skoro) nikada.
I zato se Nissan Murano CrossCabriolet nalazi ne samo kao broj jedan na ovoj listi najužasnijih kabrioleta svih vremena, već jako dobro kotira u konkurenciji na izboru za najgluplji automobil koji je svijet automobila ikada izmislio. Uz gore spomenuti BMW X6, naravno. Odnosno automobil za koji molimo sve sile svemira da mu netko ne odreže krov i ponudi ga na tržište kao SUV-Coupé-Cabriolet izdanju.
Eto… To je bilo sve što se tiče ove liste. Nova slijedi uskoro, odnosno čim je smislimo.
A do tada slobodno komentirajte i svojim nam komentarima ukažite na eventualne kandidate koje smo unutar ove liste možda trebali spomenuti.
Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.
