Test Seat Arona: Mali B-SUV za veliko zadovoljstvo u vožnji
Arona može biti gradić na Kanarima, ali i automobil koji ide u red iznimno popularnih SUV/crossovera koji se nalaze između B i C segmenta. Na osvježenom izdanju blago su popeglane prve vanjske bore, dok je interijer osjetno poboljšan.
Otkad je 2017. godine prvi put predstavljen na tržištu, model Arona postao je ključnim stupom marke SEAT. Od prošlog proljeća se ovaj urbani SUV odlikuje još robusnijim vanjskim dizajnom i boljim offroad karakterom, dok je istovremeno zadržavao svoj mladenački duh. Pored toga, Aronu sada krase još bolja intuitivnost, funkcionalnost i kvaliteta u unutrašnjosti vozila. Smještena je na početak ponude SUV-ova Seata i pola stepenice iznad Ibize s kojom dijeli platformu.
Riječ je dakako o »soft« SUV-u, klasi koja gabaritima zapravo nastavlja tamo gdje su stali već zaboravljeni manji monovolumeni, ali i karavanske izvedbe hatchbacka B segmenta. Odlično je odmjerenih dimenzija, kako bi mogao biti jedini automobil u obitelji, simpatičnog i prepoznatljivog dizajna te s brojnim opcijama personalizacije kroz pakete ili pojedinačnu opremu.
Arona je ipak mnogo više od Ibize na štiklama, kako su je nazvali neki novinari. Od nje je nešto dulja i osjetno viša, a podignuto podvozje, atraktivni alu naplaci, dvobojna karoserija i krovni nosači samo su dio njene posebnosti i upravo ono što traže kupci automobila B-SUV segmenta. Novo izdanje uspješnice, čija prodaja se približava brojci od pola milijuna, ima redizajnirani prednji dio, uključujući nova svjetla za maglu kojima se naglašava offroad karakter. Verzija Xperience, kakvu smo vozili, u ponudi je zamijenila dosadašnju Xcellence.
Tu su serijska LED svjetla, novi stražnji spojler i difuzor koji dodatno naglašavaju robusni izgled, proširen je izbor kotača od lakog metala, dok je sada i ovdje naziv modela ugraviran u rukopisnoj izvedbi na sredini stražnjeg dijela. Izvana je vizualno podijeljena na dva dijela. Donji je u boji karoserije a gornji čine A i C nosač i krov, ovdje u tamnosivoj metalik boji.
Dijeli ih dizajnerski spretno uklopljena kromirana letvica, koja djeluje efektno, jednako kao i kromirani krovni nosači. U kabini je skoro identična Ibizi, iako prostranija i s boljim, višim položajem za volanom. Znači sve je na svom mjestu, intuitivno posloženo, s potpuno novom, mekanom prednjom armaturom s većim i sada lebdećim središnjim dodirnim ekranom infotainmenta, ovdje dijagonale 9,2 inča. Sada je smješten na višem položaju radi još bolje ergonomičnosti.
Još su novi, sada okrugli, bočni otvori za zrak, dok je višenamjensko kolo upravljača presvučeno napa kožom. Sjedala su odlična, sportska a opet komforna, s dobrim bočnim osloncem i presvučena izdržljivim presvlakama. Mjesta ima dovoljno za ramena i glave, dok je prtljažnik od 400 litara među većima u klasi. Funkcionalnosti doprinose četiri kuke za vezivanje prtljage i dvostruka podnica.
Poboljšanja su provedena u pogledu materijala, završne obrade i kvalitete u cjelokupnom putničkom prostoru, u toj mjeri da imamo osjećaj kao da je riječ o potpuno novom automobilu. Arona je sada i stalno povezana zahvaljujući usluzi Seat Connect s integriranom eSIM karticom, što znači da je dostupna i usluga eCall uz pomoć koje se u slučaju nezgode uspostavlja izravna komunikacija s hitnim službama. Aplikacija za pametne telefone Seat Connect omogućuje daljinski nadzor i upravljanje čitavim nizom značajki automobila.
Iznutra, sustav Wireless Full Link donosi funkcije Android Auto i CarPlay, nažalost ne i bežično. Infotainmentom se može upravljati i glasom, upotrebom prirodnog jezika. Ovdje je aktivacijska fraza “Hola Hola”. Sada pruža još bogatije iskustvo uz online sadržaj koji je dostupan i na dodir gumba, bez obzira na to je li riječ o prometnim informacijama, parkiranju, benzinskim postajama ili internetskom radiju i online medijskim sadržajima.
Serijski se i u ovom vrhunskom paketu opreme dobije klasična, analogna ploča s instrumentima, dok je 10,25″ digitalni cockpit na popisu dodatne opreme. Tu su i novi sustavi potpore vozaču, pa uz osnovni niz sustava koji su već integrirani, na primjer automatsku regulaciju razmaka (ACC), sustav Front Assist i sustav prepoznavanja umora, Arona ima i sustav zadržavanja vozila na voznom traku Lane Assist, kao i sustav prepoznavanja prometnih znakova Traffic Sign Recognition.
Opcijski Travel Assist osigurava poluautomatiziranu vožnju duž cjelokupnog raspona brzina, te jamči da će vozilo zadržati brzinu i razmak unatoč promjenjivom stanju u prometu. Sustav Seat drive profile s četiri načina rada omogućuje promjenu osnovnih postavki vožnje, prema trenutnom raspoloženju, preferencijama ili stanju na cesti.
S redizajnom je dizelski motor otišao u povijest, pa ponudu sada čine tri 1.0 litrena 3-cilindarska TSI stroja, jedan 1,5 litreni i CNG verzija 1,0 TGI. Testni automobil je pod prednjim poklopcem imao najjači trocilindraš koji je sad nešto slabiji nego ranije (110 umjesto 115 KS), dok je okretni moment od 200 Nm ostao isti. Motor je za preporučiti ga. Odlično je uklopljen uz ručni 6-stupanjski mjenjač, radi mirno i uglađeno bez suvišne buke ili vibracija koji su sve donedavno bili neželjeni pratitelji trocilindraša.
Ipak, pri naglom ubrzavanju čut će se reski zvuk, no ne i neugodan, dok ga krstareći autoputom gotovo uopće nećete čuti. No, umjesto motora, zbog nešto nepovoljnije aerodinamike i višeg krova čuje se dodatna buka vjetra. U gradskoj vožnji ovjes s relativno dugim hodom smanjuje nelagodu uzrokovanu cestama punim rupa i prelascima preko tračnica, dok se na lokalnim, sporijim cestama, Arona može živahno provesti zahvaljujući odličnom držanju ceste i predvidljivim reakcijama.
Na zavojitim cestama Medvednice pokazala se kao agilna, stabilna i sigurna, unatoč nešto izraženijem ljuljanju u odnosu na Ibizu. Ovjes je i za brzu vožnju vrlo dobar, automobil koči solidno, a na volan reagira brzo i precizno. Iako je spojka malo prelagana, mjenjač je jako precizan, usklađen s motorom i s dobro programiranim prijenosnim omjerima. I ono ne manje važno, motor nije žedan. To dijelom može zahvaliti i tome što je s 1216 kg. Arona među lakšima u segmentu.
Poput većine suparnika iz segmenta malih SUV-ova, Arona ipak nije najsportskiji automobil za vožnju, ali je bolja od većine, dok joj živahni motor daje dozu španjolskog temperamenta. Sveukupno, nudi više prostora, veću praktičnost i više mogućnosti personalizacije od Ibize, a opet za razumnu protuvrijednost u eurima.
Tehnički podaci Seat Arona 1.0 TSI Xperience
Motor | 3-cilindra, benzin, turbo |
Obujam | 999 ccm |
Snaga | 81 kW/110 KS @ 5500 o/min |
Okretni moment | 200 Nm @ 2000 o/min |
Mjenjač | Ručni, 6 brzina |
Ubrzanje 0-100 km/h | 10,3 s |
Brzina | 190 km/h |
Dimenzije d x š x v | 4153 x 1780 x 1552 mm |
Prljažnik | 400-1280 l |
Potrošnja otv./grad/prosjek | 4,4/6,0/5,0 l/100 km |
-na testu | 6,3 l/100 km |
Emisija CO2 | 119 g/km |