Moderan i vrlo praktičan: Testirali smo novi Citroen C3 Aircross
Francuski mališan pokazao se vrlo popularnim u B-SUV segmentu, a nedavno je dobio novo i modernije “lice”, udobniju kabinu, više mogućnosti personalizacije i nove značajke za bezbrižnu i sigurnu vožnju.
S više od 370.000 proizvedenih vozila od lansiranja 2017. godine, C3 Aircross pokazao se punim pogotkom za potrebe obiteljskih kupaca, ali i onih koji aktivno provode slobodno vrijeme, te je brzo postao jedan od najtraženijih automobila u vrlo konkurentnom. B-SUV segmentu. Od samog početka kupci su jako cijenili njegov vrlo prilagodljivi i jedinstveni vanjski dizajn koji se može personalizirati, kao i prostranost i praktičnost koja je gotovo bez premca.
Tako ih je na hrvatskim cestama preko 1200, od čega ih čak 70% ima dvobojnu karoseriju, 40% bogati paket Shine kakav je imao i naš testni automobil, dok je svaki peti kupac izabrao i neki color paket. Lani je redizajniran, rekli bi smo uspješno, pa je sa svega nekoliko poteza olovkom simpatično i pitomo “lice” postalo moderno i blago agresivno, sukladno novom dizajnerskom smjeru tvrtke.
Automobil sada izgleda samopouzdanije i zrelije; odlikuje se gotovo premium izgledom koji je u skladu sa sve većim očekivanjima kupaca u ovom i dalje rastućem segmentu. Izvana je još dobio teksturirane umetke, novi svjetlosni potpis, uglatije linije nosa, kao i redizajniranu zaštitu podvozja. Ponuđeni su i potpuno novi 16 i 17-inčni aluminijski naplatci, ovdje je riječ o 17-inčnim crnim Origami kotačima koji su iz izloga dodatne opreme i sjajno su sjeli uz Kaki Grey boju koja je također nova u ponudi.
Kolor paket Polar White je također dodatna opreme i jedan od četiri koja se sada nude. Tu su tri opcije boje krova (jednolična-u boji karoserije, bijela ili crna) i dvije dizajnerske teme s luksuznijom obradom tekstura (Anodised Deep Red i Anodised Dark Blue), koje mu daju ukupno 70 kombinacija vanjskog izgleda.
Iako se to na prvi površni pogled ne bi reklo, iznutra je također dotjeran. Na raspolaganju su četiri različita stila uređenja kabine, svaki sa svojim zasebnim identitetom. Ovdje je riječ o luksuznoj opciji Metropolitan Graphite koja kombinira grafitni materijal s efektom kože s prošaranim sivim presvlakama s trakom u boji svijetlog drva na gornjem dijelu naslona sjedala i sivom trakom na instrumentnoj ploči. Tus u i novi prošivi karakteristični za Citroën, koji se sastoje od niza stiliziranih chevrona.
Udobnost vožnje je poboljšana paketom Advanced Comfort, što je još jedan Citroenov specijalitet. Pored hidrauličnih graničnika amortizera, poslovični citroenovski komfor dopunjava uložak od strukturirane pjene visoke gustoće na širokim i izdašnim prednjim sjedalima, debljine 15 mm, uz pojačanu bočnu potporu. Tu su i dodatni pretinci u kabini; nova središnja konzola na stražnjem dijelu ima veliki prostor za odlaganje, koji je dostupan i putnicima sprijeda i straga, i ima klizni poklopac.
Dodatni Paket Family uključuje djeljivu i kliznu stražnju klupu, zavjesice na bočnim stražnjim staklima i središnji naslon za ruke u drugom redu. Tako je osnovni volumen prtljažnika od 410 do 520 litara, ovisno o potrebama. Preklapanjem stražnje klupe može se povećati i do 1289 litara. Prtljažnik je pravilnog oblika, s niskim utovarnim rubom i lak za ukrcaj i iskrcaj ne samo kofera već i većih predmeta. Dodirni zaslon multimedije je nov i veći, sad je 9-inčni, i pruža bolju ergonomiju, kvalitetniju čitljivost informacija i praktičniji je za upotrebu.
Omogućuje bolju upotrebu navigacijskog sustava Citroën Connect Nav ili funkcije Mirror Screen koja je kompatibilna s protokolom Apple CarPlay. Od ostale korisne opreme ne zaboravimo spomenuti LED Vision svjetla, automatski klima uređaj, senzor za kišu, stražnje parking senzore…. Dodatni Paket Park Assist donosi još kameru za vožnju unatrag, prednje parking senzore i sustav nadzora mrtvih kutova.
Sigurnosne tehnologije ovdje uključuju prepoznavanje i preporuku znakova brzine, upozorenje za nenamjerno prelaženje crte (AFIL), sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti i automatska duga/kratka svjetla. Usluga Connect Assist služi za pružanje pomoći na cesti u slučaju potrebe, i njome je automobil stalno umrežen. Za komfor služe tehnologije kao što su indukcijsko punjenje mobitela, ulazak i pokretanje vozila bez ključa i drugo.
Serijski se dobije tempomat s limitatorom brzine, no nažalost adaptivni tempomat ne postoji ni kao opcija. U kabini ima dosta tvrde plastike koja se grebe, ali općenitoC3 Aircross je iznutra prilično elegantan. Ne samo djeca, već i odrasli će se sasvim ugodno uklopiti u drugi red, kad se klizna stražnja klupa pomakne do kraja. Mjesta ima dovoljno također i za ramena, kao i u visinu.
Kod obnove modela iz ponude je ispao bazni atmosferski trocilindraš sa 60 kW, pa je sada start s motorom PureTech 110 s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Zahvaljujući turbopunjaču ovaj trocilindraš je dovoljno snažan za ono što se traži od ovakvog automobila. S ubrzanjem od 0 do 100 km/h od 10,1 sekundu nipošto nije najbrži konj u ergeli, ali donosi dovoljno snage koja se osjeća u vožnji, pogotovo kad su u njemu samo jedan ili dvoje odraslih.
Ova kombinacija tako nudi laganu vožnju gradom, dok će pak brzo jurnuti s mjesta kako bi se uključio u promet. Na autocesti je motor impresivno tih i staložen, a mekana sjedala s potporom znače da je udoban i na razumno velikim udaljenostima. Jedino što se jače čuje su huka guma i vjetra. Nije ni žedan, tek teška noga na gasu natjerat će ga da troši iznad šest i pol litara.
Kako smo već spomenuli, paket Advanced Comfort koristi tradicionalne opruge i amortizere, ali im dodaje i hidraulične graničnike kako bi se ublažili udarci s ceste. To je omogućilo mekše podešenje spiralnih opruga, pa se u vožnji doima kao da je stvarno riječ o ugodnom hidrauličnom ovjesu. Vrlo lagani upravljač koji ga čini lakim za vožnju gradom, nije progresivan pa ostaje (pre)lagan kada se želite provozati svojom omiljenom zavojitom cestom, recimo sljemenskom.
Također, u vožnji kroz brže zavoje se osjeti naginjanje karoserije, ali ne previše. Iako se svi kotači pristojno drže asfalta, ne osjećate kao da je ovo automobil koji se stvarno voli brzo voziti. To je ipak mali SUV za obitelji i pokoji izlet izvan asfalta. Za to se uz doplatu može izabrati i elektronski sustav Grip Control, jer pogon na sve kotače nije dostupan. Hrvatski uvoznik za ovako serijski i dodatno opremljen i motoriziran C3 Aircross traži 172.435 kn, što je u današnje vrijeme sasvim pristojna ponuda.
Tehnički podaci Citroen C3 Aircross Shine PureTech 110 S&S BVM6:
Motor | 3-cilindra, benzin, turbo |
Obujam | 1199 ccm |
Snaga | 81 kW (110 KS) @ 5500 o/min |
Moment | 205 Nm @ 1750 o/min |
Mjenjač | Ručni, 6 brzina |
Ubrzanje 0-100 | 10,1 s |
Maks. brzina | 186 km/h |
Dimenzije | 4154 x 1824 x 1597 mm. |
Prtljažnik | 410/520/1289 l |
Potrošnja | 6,8/5,0/5,8 l/100 km |
-na testu | 6,1 l/100 km |
Emisija CO2 | 134 g/km |
Cijena 172.435 kn (testni model)