Test Audi Q2 35 TFSI S Advanced+: Idealan kompaktni premium crossover za mlade i manje obitelji
Audi prednjači kada je riječ o velikom portfelju; doista, njemačka marka sada se može pohvaliti nizom od gotovo 60 različitih modela. Bez obzira na vrstu automobila koji želite, u toj će klasi biti neki Audi koji će pokušati privući vašu pažnju. A ako ga nekim čudom nema, postoji šansa da će uskoro doći jedan, upravo za vas.
Jedan od prvih automobila koje je Audi napravio kako bi popunio moguću prazninu između dviju klasa bio je Q2, lansiran 2016. Došao je kao mali SUV koji se više oslanjao na svoj stil nego na praktičnost, no pokazalo se da je dobitna formula, jer se na svim tržištim prodaje u sasvim zadovoljavajućem broju. Kupci su mu ne samo mladi i mlade obitelji, već i stariji parovi, čija djeca su odselila, sad su ponovno sami i slobodni, i koji traže automobil s povišenim sjedenjem i solidnom praktičnošću. Nedavno je dotjeran kako bi i dalje ostao konkurentan novijim suparnicima, poput Mercedesa GLA i BMW-a X2, a ovu ažuriranu verziju isprobali smo s provjerenim 1.5 litrenim turbobenzincem kako bismo provjerili može li ponuditi više od dobrog izgleda.

Kako smo naučili da su dotjerivanja modela više ili manje detaljna, ovo je prilično malo i morat ćete dobro pogledati da biste vidjeli što se promijenilo. Prednja LED svjetla su sada standard, uz doplatu se dobiju LED Matrix, kao na testnom modelu, kao i dinamični žmigavci. Zamijeti se suptilna promjena prednje maske iznad koje su sada tri mala otvora za zrak nadahnuta legendarnim Quattrom, dok su na stražnjem dijelu i iznutra promjene samo površinske. Znalci će odmah uočiti novu ručicu mjenjača, a materijali su i dalje su na visokoj premium razini, a u odnosu na prethodnika djeluju još nijansu bolje. Svi modeli u ponudi sada imaju virtualni kokpit, tako da vozač može sebi prilagoditi prikaz instrumenata na tabli.

Čine ga 12,3-inčni zaslon i MMI navigation plus sustav s 8,3-inčnim zaslonom koji je kristalno jasan i lako se kretati kroz izbornike infotainment sustava. No, pomalo počinje pokazivati svoju dob u usporedbi s postavkama kod konkurenata, a nedostatak ekrana osjetljivog na dodir čini se neobičnim propustom ovog faceliftinga. Njime se, naime, upravlja preko MMI kontrolera na središnjem tunelu, ili preko glasovnih naredbi. Visoki položaj za upravljačem daje vam superioran osjećaj, što je i inače odlika SUV vozila. U Q2 se lako ulazi i izlazi, a zbog već spomenutog povišenog položaja sjedenja preglednost je više no zadovoljavajuća. Sprijeda će se udobno smjestiti i korpulentniji, dok će stražnja klupa za visoke biti ugodna samo za kraća putovanja.

Prtljažnik je zadržao jednak volumen i praktičnost, 405 litara će svakako zadovoljiti obiteljske potrebe. Iako nije rekordnog obujma, njegov oblik omogućuje bolju iskoristivost, a nedostatak pregiba i polica s dva položaja znače da je utovar i istovar teških stvari (Hrvati vole sve mjeriti vešmašinom) dosta lakši. Također, i u putničkom prostoru je obilje otvorenih i zatvorenih polica i pretinaca. Audi za Q2 i dalje nudi široki izbor motora, dok benzinsku ponudu nude turbomotori od 1,0 litre (tri cilindra) i 4-cilindrični 1.5 stroj sa 150 KS i oznakom 35 TFSI. Taj je motor provjeren u čitavom nizu modela koncerna VW, pogotovo kad je uparen sa 7-stupanjskim mjenjačem S-Tronic i snagu prenosi na prednje kotače. Krasi ga miran rad, obilje momenta i skromna potrošnja.

Motor se lijepo vrti, uhu ugodno radi i pravi je tehnološki dragulj pored kojeg nećete ni pomisliti na kupnju dizela. Ovoj posljednjoj stavci doprinosi i sustav gašenja dva cilindra koji se uključuje kad se ne traži velika snaga, već automobilom vozite lagano nizbrdicom ili “krstarite” ravnom dionicom. Uz pažljivu desnu nogu, odužit će vam se potrošnjom od 4-5 litara na 100 km, dok u gradu računajte na 6-7 litara. U vožnji je audijevski čvrst, ali ne i tvrd, na upravljaču precizan, i u zavojima zabavan unatoč stražnjoj polukrutoj osovini i povišenoj podnici. Čitav pogonski i upravljački sklop, zajedno s uvjerljivim kočnicama, čini jednu homogenu cjelinu koja ulijeva povjerenje i opravdava pripadnost premium segmentu. A cijena? Dobre stvari nikad nisu bile jeftine.

Audi Q2 35 TFSI S Advanced Plus
Motor 4 cilindra, turbobenzinski
Obujam 1498 ccm
Snaga 110 kW/150 KS @ 5000 o/min
Moment 250 Nm @ 1500-3500 o/min
Mjenjač automatski S Tronic, 7 stupnjeva
Dimenzije 4208/1794/1477 mm
Prtljažnik 405-1050 l
Ubrzanje 8,5 s
Brzina 212 km/h
Potrošnja 6,4/4,5/5,3 l/100 km
Na testu 6,1 l/100 km
CO2 119 g/km
Cijena: 305.277 kn (testni model s dodatnom opremom)