Novi Range Rover je samo nalik svom prethodniku
Dolazak svake nove generacije ovog prestižnog SUV-a je veliki, ali i rijedak događaj. Ovo je tek peta generacija u 50 godina postojanja, a koja dolazi s više tehnologije i opcija pogona nego ikad i nizom novih mogućnosti uređenja i opremanja interijera.
Da se razumijemo, nitko nije očekivao velike dizajnerske promjene u odnosu na prošlu generaciju, jer rodonačelnik klase luksuznih terenaca želi ostati prepoznatljiv. Lagano zažmirite i teško ćete ga razlikovati od modela na odlasku; pogotovo prednja svjetla koja su gotovo identična. No, sad su standardno u cijeloj ponudi opremljena potpunom LED tehnologijom. Dobio je novi dizajn prednjeg branika, dok otmjene SV verzije i novi karakteristični dizajn prednje rešetke. Od vanjskih detalja je naslijedio i uspravnu srebrnu oblogu ispred prednjih vrata.
Dok bi netko pomislio je riječ o funkcionalnom elementnu, on tu stoji samo kako bi se popunio vizualni jaz između vrata i luka kotača. Postoji verzija s kratkim i dugim međuosovinskim razmakom, no vizualno su prilično slični. Duljeg se lakše prepozna po osjetno dužim stražnjim bočnim vratima. Vrlo tanka stražnja svjetla su optički povezana; straga nema ni vidljivih ispušnih cijevi – ni pravih ni lažnih — a suptilni spojler na krovu uredno prekriva brisač stakla. Standardno vozi na 20-inčne alu naplacima, s opcijom ogromnih 23-inčnih kotača.
Dok izvana izgleda slično dosadašnjem modelu, pravi odmak je napravljen ispod lima, što je bilo nužno kako bi se i dalje nastavio natjecati s novijom njemačkom konkurencijom. Interijer je dramatično drugačiji. Za početak, vidi se upravljač s urednim dizajnom s dva vodoravna kraka, nalik onome na prvoj generaciji, no ovdje s airbagom u sredini i prepun tipki osjetljivih na dodir. Čitavom širinom cockpita su otvori za zrak, u središtu svega je novi 13-inčni infotainment, čiji novi softver Pivi Pro softver ne podržava samo bežični Apple CarPlay i Android Auto, već i Amazonovu Alexu.
Dakle, možete kontrolirati grijanje i rasvjetu u svojoj kući razgovarajući sa svojim Range Roverom. Kao što se i očekuje, može se birati između različitih vrsta kožnih presvlaka, ali i novu opciju tkanine za koju kažu da se pri proizvodnji ispusti 75% manje CO2 od konvencionalne kože. Standardno, Range Rover je s pet sjedala, ali po prvi put se ovdje može odabrati ugradnja dodatna dva u trećem redu, i to u verziji s dugim međuosovinskim razmakom. Uz doplatu srednji red dobiva 11-inčne dodirne zaslone, dok modelu SV modeli imaju veće zaslone od 13 inča.
Najluksuznije verzije s četiri sjedala dolaze sa sklopivim stolom straga i hladnjakom s ugrađenim čašama za šampanjac. Novo kao standard u liniji Range Rovera je adaptivni sustav zračnog ovjesa koji se može samostalno prilagoditi uvjetima na cesti. Čak će se povezati sa satelitskom navigacijom kako bi predvidio podlog do 3 km ispred vozila i u skladu s tim se pripremio. Upravljanje stražnjim kotačima također je nova značajka, i to bez dodatnih troškova, dok također svi automobili dolaze s aktivnim sustavom protiv prevrtanja koji pomaže u smanjenju naginjanja karoserije u oštrim zavojima.
Budući da je Range Rover, trebao bi biti i prilično sposoban off-road. Ima zadani razmak od tla od 295 mm, koji se po potrebi može podići za dodatnih 145 mm. Uz šest unaprijed postavljenih programa za sustav Terrain Response 2, tu je i nova značajka ‘wade’ koja podiže automobil koliko god može, zatvara otvore za zrak i zaključava diferencijale automobila kako bi mu pomogla u prolasku kroz vodu dubine do 90 cm. Time je rame uz rame s novim Defenderom. Kupci imaju izbor benzinskih i dizel motora, kao i par plug-in hibrida. Potpuno električna verzija je najavljena za 2024. godinu.
Dizelaši, D250, D300 i D350, su 3,0-litreni redni šesterocilindrični motori s blagom hibridnom tehnologijom. Što se tiče benzinskih motora, izbor je između 3,0-litrenih 6-cilindričnih MHEV P360 i P400, te 4,4-litrenog V8 u P530. Taj novi Twin Turbo V8 s 530 KS je opremljen dinamičkim pokretanjem za ubrzanje do 100 km/h za 4,6 sekundi. Dvije plug-in hibridne opcije, P440e i P510e, koriste 3,0-litreni redni 6-cilindrični motor koji je povezan s električnim od 141 KS. Slabiji model ima kombiniranu snagu od 434 KS i 620 Nm, dok jači razvija ukupno 503 KS i 700 Nm, te do stotke stigne za 5,7 sekundi.
Baterija od 38,2 kW omogućuje deklarirani domet samo na električni pogon od solidnih 100 km, i emisiju CO2 od 30 g/km. Uključena je mogućnost brzog punjenja do 50 kW, tako da će punjenje od 80 posto trajati manje od sat vremena; potpuno punjenje traje pet sati korištenjem kućne zidne kutije. Novi Range Rover 2022 je usporedno s predstavljanjem pušten u prodaji, uz isporuku na proljeće sljedeće godine, dok će cijene za PHEV i SV varijante biti objavljene unutar 12 tjedana. U Hrvatskoj je cijena za početni dizelski model s 250 KS 1.159.718 kn uključujući PDV i PPMV.