Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 14.11.2013

Mercedes-Benz – uskoro posljednji pozdrav modelu SLS AMG

S obzirom na govorkanja posljednjih mjeseci i činjenicu da Mercedes već opako razvija nasljednika, sama objava i nije nešto pretjerano iznenađujuća. No to svejedno ne znači da mi nije žao zbog prekida proizvodnje jednog od najluđih sportskih automobila današnjice.

Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG
foto: eMercedesBenz.com

Kada je početkom 2010. godine konačno predstavljen Mercedes-Benz SLS AMG, moram priznati da sam bio podvojenih dojmova. Ona pozitivna strana priče bila je usmjerena prema dizajnu kojim je SLS AMG istog momenta postao nasljednikom prvog super-automobila na svijetu, odnosno modela 300 SL „Gullwing“. Dakle dizajn me oduševio već „na prvu“.
Ono što me pak nikada nije oduševljavalo kod brutalnih i jakih Mercedesovihmodela svodi se na upravljivost istih, jer je tijekom prijašnjih godina u pravilu i nije bilo.
Istini za volju, stvari se po pitanju upravljivosti i voznih svojstava „jakih“ Mercedesa uvelike popravljaju, no za razliku od konkurencije poput BMW-a i Audija, Mercedes sa svojim najjačim modelima i dalje slovi kao „loš tip u kvartu“ kojeg se svi nekako pribojavaju.
No možda to i nije toliko loše, jer kupci BMW-ovih „M“ modela ionako ne vide dalje od Bavarske, dok kupci Audijevih RS-modela ionako sa svojim Quattro-pogonom većinom divljaju samo po ravnom (obzirom na nenormalno podupravljanje tih verzija modela), tako da Mercedes sa sufiksom od strane AMG-a danas kupuju zaljubljenici u tu marku i divljaci koji vole isprobavati nove načine iživljavanja na asfaltu, što je pak sasvim u redu.

Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG
foto: SportAuto

Zapravo se pri samom predstavljaju modela SLS AMG nikako nisam mogao oteti dojmu da je taj model zapravo samo brutalna demonstracija sile bez McLarenovog potpisa, no kako je vrijeme pokazalo, bio sam itekako u krivu.

Naime, u današnjem svijetu super-automobila svaki proizvođač ima neki svoj prepoznatljiv pristup. Tako Nissan GT-R puca od raznoraznih strujnih pomagala, Ferrari svoje modele sve više orijentira prema stazi nego prema cesti, Porsche i dalje drži svoju inženjersku i dizajnersku tvrdoglavost kao polazišnu točku vječne 911-ice, dok Audi s modelom R8 pokušava svijetu objasniti kako je taj model zapravo super-automobil za svaki dan. Mercedes je tu ostao bez nekog aduta koji bi istog momenta bio poveznica uz njihov SLS AMG kao super-automobil vrijedan tražene cijene, no čini se kako ih to baš i nije previše zamaralo, jer samim time što je image tog modela prepušten na izbor svakom pojedinom vlasniku, upravo je SLS AMG postao jednim od najomiljenijih i najbrutalnijih automobila koji su ikad vozili cestama zemaljske kugle. Reklo bi se da je to sasvim dovoljno i da je cilj zapravo postignut bez puno priče i drame od strane odjela marketinga, zar ne?!

SLS i konkurencija
SLS i konkurencija
foto: CarAndDriver

Iako moram priznati da nisam imao prilike sjesti za volan SLS-a, ipak sam se našao na suvozačkom sjedalu i ono što mogu reći jest da sam u tim momentima u glavi bio negdje između apsolutne fascinacije i još apsolutnijeg straha od smrti, jer SLS AMG jednostavno nije normalan ni u kom pogledu.
Već pri samom prilasku tom automobilu na parkingu osjećao sam strahopoštovanje, a kada su se otvorila vrata, imao sam osjećaj kao da ulazim u sasvim dvanaestu dimenziju od one u kojoj inače živim. Samim time sam bio siguran da se radi o automobilu koji će mi se urezati u pamćenje, no onda je uslijedilo paljenje ogromnog 6,3-litarskog V8 motora od kojeg sam se naježio i zanijemio s razrogačenim očima i tek blagim osmijehom na licu.
Eto, toliko je impresivno doživjeti već „predigru“ samoj vožnji, a ostatak možete i zamisliti… ili ipak ne možete.

SLS kao inspiracija
SLS kao inspiracija
foto: RoadAndTrack

Uglavnom, nema riječi kojima bih opisao divljaštvo kojim Mercedes-Benz SLS AMG postupa s podlogom na kojoj se vozi, jer takve se stvari ionako često ne mogu opisati riječima, pa je najbolje da se ni ne trudim. Mogu reći samo da sam ostao bez sluha zbog zvuka, a u zavojima sam imao osjećaj kao da mi se organi premještaju negdje gdje im nije mjesto. Da, SLS AMG je toliko brutalan i brz automobil. Doista jest.

SLS AMG ubrzava do stotke  za 3,7 sek
SLS AMG ubrzava do stotke za 3,7 sek
foto: SlashGear

Stoga mi i jest žao da jedan od najfascinantnijih automobila današnjice silazi s popisa aktualnih modela ove slavne marke.

Iako Mercedes-Benz SLS AMG odlazi u povijesne knjige, iz Mercedesa stiže i objava kako će posljednji krik (ili bolje rečeno režanje) ovog modela biti kroz nekih tjedan dana kada salon automobila u Los Angelesu otvori svoja vrata.
Detalji oko još pokojeg konjića pod „haubom“ i ostalih dodataka već ionako fascinantnom automobilu u ovom času još nema, no ono što se zasigurno zna jest da će se „Final Edition“ SLS AMG prodavati u jako malim brojevima, kako bi se već ionako prisutan faktor ekskluzivnosti još malo pojačao.
Najavljene su i neke kozmetičke promjene u smislu prednjeg i stražnjeg kraja, no to će većini biti tek nezamjetni detalji koji za cilj imaju na zalasku modela SLS AMG prikazati u svom najsjajnijem izdanju.

Prepoznatljivo otvaranje vrata kod modela SLS
Prepoznatljivo otvaranje vrata kod modela SLS
foto: CarMagazine

Da, u planu je i u posljednjim fazama testiranja nasljednik SLS-a, no nekako čisto sumnjam da će me isti ostaviti bez daha i samom pojavom me natjerati da se ponovo osjećam kao 10-godišnji klinac.
Nisam skeptik, no jednostavno smatram da je SLS AMG jedan od onih neponovljivih modela zbog kojih mi je drago da super-automobili postoje.

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Prema istraživanjima, luksuzne marke automobila najbrže gube na vrijednosti.

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Renault predstavlja robusni koncept Renault 4 Savane 4×4 s pogonom na sve kotače

Piše: Niko Poznat

Renault Mégane: Trideset godina inovacija i uspjeha u kompaktnoj klasi

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu


klik.hr

Radiostanica "Sudnji dan" misteriozno se aktivirala: Kodirani signali emitirani dok je Putin govorio
Kupila popularne hrvatske kekse pa ostala šokirana: "Dobila sam duplo manje nego što piše"
Spustio kameru s molića u more i pronašao ubojiti objekt: "Odmah zovi nadležne službe"
Svi ovaj predmet drže u kupaonici, stručnjaci poručili: "Pronađeno je 4,9 milijuna bakterija"
  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana