Mercedes-Benz – uskoro posljednji pozdrav modelu SLS AMG
S obzirom na govorkanja posljednjih mjeseci i činjenicu da Mercedes već opako razvija nasljednika, sama objava i nije nešto pretjerano iznenađujuća. No to svejedno ne znači da mi nije žao zbog prekida proizvodnje jednog od najluđih sportskih automobila današnjice.
Kada je početkom 2010. godine konačno predstavljen Mercedes-Benz SLS AMG, moram priznati da sam bio podvojenih dojmova. Ona pozitivna strana priče bila je usmjerena prema dizajnu kojim je SLS AMG istog momenta postao nasljednikom prvog super-automobila na svijetu, odnosno modela 300 SL „Gullwing“. Dakle dizajn me oduševio već „na prvu“.
Ono što me pak nikada nije oduševljavalo kod brutalnih i jakih Mercedesovihmodela svodi se na upravljivost istih, jer je tijekom prijašnjih godina u pravilu i nije bilo.
Istini za volju, stvari se po pitanju upravljivosti i voznih svojstava „jakih“ Mercedesa uvelike popravljaju, no za razliku od konkurencije poput BMW-a i Audija, Mercedes sa svojim najjačim modelima i dalje slovi kao „loš tip u kvartu“ kojeg se svi nekako pribojavaju.
No možda to i nije toliko loše, jer kupci BMW-ovih „M“ modela ionako ne vide dalje od Bavarske, dok kupci Audijevih RS-modela ionako sa svojim Quattro-pogonom većinom divljaju samo po ravnom (obzirom na nenormalno podupravljanje tih verzija modela), tako da Mercedes sa sufiksom od strane AMG-a danas kupuju zaljubljenici u tu marku i divljaci koji vole isprobavati nove načine iživljavanja na asfaltu, što je pak sasvim u redu.
Zapravo se pri samom predstavljaju modela SLS AMG nikako nisam mogao oteti dojmu da je taj model zapravo samo brutalna demonstracija sile bez McLarenovog potpisa, no kako je vrijeme pokazalo, bio sam itekako u krivu.
Naime, u današnjem svijetu super-automobila svaki proizvođač ima neki svoj prepoznatljiv pristup. Tako Nissan GT-R puca od raznoraznih strujnih pomagala, Ferrari svoje modele sve više orijentira prema stazi nego prema cesti, Porsche i dalje drži svoju inženjersku i dizajnersku tvrdoglavost kao polazišnu točku vječne 911-ice, dok Audi s modelom R8 pokušava svijetu objasniti kako je taj model zapravo super-automobil za svaki dan. Mercedes je tu ostao bez nekog aduta koji bi istog momenta bio poveznica uz njihov SLS AMG kao super-automobil vrijedan tražene cijene, no čini se kako ih to baš i nije previše zamaralo, jer samim time što je image tog modela prepušten na izbor svakom pojedinom vlasniku, upravo je SLS AMG postao jednim od najomiljenijih i najbrutalnijih automobila koji su ikad vozili cestama zemaljske kugle. Reklo bi se da je to sasvim dovoljno i da je cilj zapravo postignut bez puno priče i drame od strane odjela marketinga, zar ne?!
Iako moram priznati da nisam imao prilike sjesti za volan SLS-a, ipak sam se našao na suvozačkom sjedalu i ono što mogu reći jest da sam u tim momentima u glavi bio negdje između apsolutne fascinacije i još apsolutnijeg straha od smrti, jer SLS AMG jednostavno nije normalan ni u kom pogledu.
Već pri samom prilasku tom automobilu na parkingu osjećao sam strahopoštovanje, a kada su se otvorila vrata, imao sam osjećaj kao da ulazim u sasvim dvanaestu dimenziju od one u kojoj inače živim. Samim time sam bio siguran da se radi o automobilu koji će mi se urezati u pamćenje, no onda je uslijedilo paljenje ogromnog 6,3-litarskog V8 motora od kojeg sam se naježio i zanijemio s razrogačenim očima i tek blagim osmijehom na licu.
Eto, toliko je impresivno doživjeti već „predigru“ samoj vožnji, a ostatak možete i zamisliti… ili ipak ne možete.
Uglavnom, nema riječi kojima bih opisao divljaštvo kojim Mercedes-Benz SLS AMG postupa s podlogom na kojoj se vozi, jer takve se stvari ionako često ne mogu opisati riječima, pa je najbolje da se ni ne trudim. Mogu reći samo da sam ostao bez sluha zbog zvuka, a u zavojima sam imao osjećaj kao da mi se organi premještaju negdje gdje im nije mjesto. Da, SLS AMG je toliko brutalan i brz automobil. Doista jest.
Stoga mi i jest žao da jedan od najfascinantnijih automobila današnjice silazi s popisa aktualnih modela ove slavne marke.
Iako Mercedes-Benz SLS AMG odlazi u povijesne knjige, iz Mercedesa stiže i objava kako će posljednji krik (ili bolje rečeno režanje) ovog modela biti kroz nekih tjedan dana kada salon automobila u Los Angelesu otvori svoja vrata.
Detalji oko još pokojeg konjića pod „haubom“ i ostalih dodataka već ionako fascinantnom automobilu u ovom času još nema, no ono što se zasigurno zna jest da će se „Final Edition“ SLS AMG prodavati u jako malim brojevima, kako bi se već ionako prisutan faktor ekskluzivnosti još malo pojačao.
Najavljene su i neke kozmetičke promjene u smislu prednjeg i stražnjeg kraja, no to će većini biti tek nezamjetni detalji koji za cilj imaju na zalasku modela SLS AMG prikazati u svom najsjajnijem izdanju.
Da, u planu je i u posljednjim fazama testiranja nasljednik SLS-a, no nekako čisto sumnjam da će me isti ostaviti bez daha i samom pojavom me natjerati da se ponovo osjećam kao 10-godišnji klinac.
Nisam skeptik, no jednostavno smatram da je SLS AMG jedan od onih neponovljivih modela zbog kojih mi je drago da super-automobili postoje.