Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Retro
  • Tuning
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 07.07.2014

Jaguar predstavio najjači model ikad

Slavna tvrtka iz Coventryja upregnula je snage i svijetu predstavila svoj najjači model ikad.

Specijalni Jaguar F-Type uz legendarni D-Type
Specijalni Jaguar F-Type uz legendarni D-Type
foto: Ridgeway

Prošlo je ukupno šezdeset godina otkad se svijetu na najbolji mogući način predstavio Jaguar D-Type. Naravno, bilo je to vrijeme kada su utrke automobila bile itekako opasne, a seks apsolutno bezopasan (ukoliko se znalo baratati lakom mašinerijom u krevetu), te je 1954. godine pokrenuta legenda o Jaguaru D-Type započela na pravi način, tj. na asfaltiranim kilometrima najslavnije utrke na svijetu, odnosno 24 sata Le Mansa.

Unutar ukupno tri godine nastupanja ovog slavnog modela na toj slavnoj utrci, tj. od 1954. do 1957. godine statističari su upisali tri pobjede, te od tvrtke Jaguar stvorili jednog od onih legendarnih proizvođača automobila čija slava traje i dan-danas, a upravo je u današnje vrijeme ova tvrtka doživjela svojevrsnu renesansu.

Legendarni Jaguarov D-Type slavi 60 godina postojanja
Legendarni Jaguarov D-Type slavi 60 godina postojanja
foto: Fine Sports Cars

Uz trkaći pedigre, velik broj legendarnih automobila poput modela E-Type i današnjih uzdanica u obliku modela XF(R), XK(R) i F-Type, čini se kako je ekipa u Jaguaru itekako zaboravila dane loših automobila i vrlo upitne kvalitete, koji su tijekom osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća većinom bili pravilo, a ne iznimka. I to je u redu, jer realno gledano, Jaguar je za svakog pravog auto-entuzijasta jednostavno teško ne voljeti usprkos svim tim „dječjim bolestima“ i usponima i padovima u smislu kvalitete.

Jaguar F-Type Project 7
Jaguar F-Type Project 7
foto: Motor Authority

No ono što je predmet ovog teksta ne leži u nabrajanju sveg onog po čemu je Jaguar jednostavno legendarna marka, već u jednom posebnom modelu koji svojom ideologijom predstavlja nekolicinu stvari.

Prvi je dio dotične ideologije naravno proslava šezdesete obljetnice jednog od najuspješnijih trkaćih automobila svih vremena, odnosno gore spomenutog modela D-Type. Drugi dio jednostavno rečeno leži u činjenici da je dotični model apsolutno najjači Jaguarov automobil svih vremena, dok treći dio priče također ima veze s proslavom ukupno sedam pobjeda koje je Jaguartijekom godina ostvario na utrci 24 sata Le Mansa. Stoga nimalo ne čudi sufiks koji u kombinaciji s osnovnim nazivom tvori Jaguar F-Type Project 7.

Jaguar F-Type Project 7 uz  ubrzanje do stotke za 3,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 300km/h
Jaguar F-Type Project 7 uz ubrzanje do stotke za 3,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 300km/h
foto: Motor Authority

Iako je konceptni model ovog danas aktualnog modela predstavljen prije više od godine dana, te je nekolicinu puta tijekom tog vremena pao pod „upitnik“ u smislu stvarne proizvodnje, neki dan je „Project Seven“ ipak predstavljen svijetu rame uz rame s vlastitim „djedom“ u obliku modela D-Type na jednom od najvećih svjetskih proslava brzine pod nazivom Goodwood Festival of Speed.

Reakcije su sasvim očekivano ispale nepodijeljene, jer su prisutni autoljupci i mediji bili jednostavno oduševljeni idejom unaprjeđenja već ionako fenomenalnog Jaguara F-Type, no tu je fascinaciji tek početak, jer ovaj je Jaguarov specijalni model doista poseban po mnogočemu.

Nevjerojatni roadstar s 567konjskih snaga
Nevjerojatni roadstar s 567konjskih snaga
foto: Motor Authority

Za početak tu je već otprije poznati 5-litarski V8-motor, no za razliku od onog „klasičnog“ kakav je moguće naručiti pod poklopcem motora „obične“ verzije ovog modela, ovaj je motor još malčice dorađen.

Samim time je iz motora izvučeno ukupno 567 konjskih snaga, što je za jedan roadster već samo po sebi poprilično puno, a u kombinaciji s oko osamdeset kilograma manje od modela F-Type R sva ta snaga pod „haubom“ ispada čak i pomalo bolesnom idejom.

No bilo kako bilo, ova se verzija modela F-Type uz svu tu snagu može pohvaliti i s ubrzanjima od nekih 3,8 sekundi od stanja statike do stotinu kilometara na sat, te maksimalnom brzinom od 300 km/h, što je također pomalo nenormalno i nepotrebno za jedan takav automobil, no s druge strane isto tako i fascinantno i itekako poželjno.

Brojni karbonski elementi i aerodinamički dodaci povećali su prijanjanje uz cestu za 177%
Brojni karbonski elementi i aerodinamički dodaci povećali su prijanjanje uz cestu za 177%
foto: Motor Authority

Naravno, ima tu još brojki i navoda poput aerodinamičkih dodataka koji povećavaju prijanjanje uz cestu za 177%, zatim hrpetina dijelova izrađenih od karbonskih vlakana, 20-inčnih kotača koji su istovremeno olakšani i stilizirani unutar jednog sasvim novog dezena, te još velik broj više ili manje primjetnih dorada zbog kojih je Jaguar F-Type Project 7 itekako poseban model, no to je u ovom momentu manje bitno. Ono što pak jest bitno svodi se na činjenicu da je Jaguar postao ona stara zvijer od koje su zbog nekoliko lošijih desetljeća čak i najuporniji štovatelji svijeta automobila umalo odustali.

Srećom pa se takvog što ipak nije dogodilo i Jaguar F-Type Project 7 je među nama. Ekskluzivan, brz, glasan i apsolutno fascinantan – baš kakav jedan Jaguar zapravo i treba biti.


Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Matija Kovačić

SAVJETI: Kako ispravno mijenjati brzine – smijemo li, ili ne smijemo preskakati stupnjeve na mjenjaču?

Piše: Niko Poznat

Vraćanje kilometraže – Kako im stati na kraj!?

Piše: Vanja Mirosavljević

Zbog ovih ljudi danas imamo treće stop svjetlo na automobilu!

Piše: Filip Gvozdanović

10 legendarnih sponzorstava trkaćih automobila

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 6. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 5. dio

Piše: Niko Poznat

Otkrivamo: Zašto Hrvati voze najstarije automobile u Europi?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 4. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 3. dio

Piše: Niko Poznat

Najavljeno veće poskupljenje goriva. Ovo su cijene koje se očekuju


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana