Super-automobili i potrošnja – ovo sigurno niste znali.
Iako u sklopu ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila veličamo performanse, dizajn i ideologiju posebnosti, to svejedno ne znači da tu i tamo ne obratimo pažnju oko potrošnje goriva pojedinog automobila, Tj. u ovom slučaju više njih.
Super-automobil – pojam koji se u današnje vrijeme koristi češće nego ikad, jer giganti poput Ferrarija, Porschea, Lamborghinija, Mercedesa i Bugattija naizgled nikada ne spavaju. Isto tako je ovaj pojam uspio zabrazditi u rječnike čak i za tvrtke koje nikada prije nisu ni razmišljale o proizvodnji i plasmanu jednog super-automobila na tržište, pa stoga (po tko zna koji puta) želimo dobrodošlicu Nissanu, Chevroletu i još ponekim renomiranim markama.
Realno gledano, jedan super-automobil u današnje vrijeme nije lako proizvesti. Svaki od njih mora biti ultra-jak, mega-brz i giga-tehnološki napredan, ali istovremeno i siguran, udoban, opremljen i ekološki svjestan. Stoga su današnji super-automobili u usporedbi s onima od prije nekoliko desetljeća postali ultra-napredni strojevi za čijim volanom čovjek ne mora biti Buzz Aldrin da bi uživao u svemu što su u stanju pružiti. No u cijeloj priči ipak postoji jedan „problem“…
Iako na ovom portalu doista ne gajimo emocije prema „problemima“ prosječnog vozača i vlasnika nekog tipičnog gradskog prometala, to svejedno ne znači da ne spadamo upravo u takvu kategoriju. Nitko od nas ovdje nema Lamborghini ili Porsche, a nitko od nas niti neće imati – osim ukoliko ne dobijemo na LOTO-u ili pak cijene bubrega i ostalih duplića među organima ne odu u nebesa. Stoga taj realan dio naših života na cesti i oko nje itekako imamo u glavama, ali istovremeno odbijamo pisati o takvim stvarima, jer su u krajnjoj liniji snovi ionako uvijek zabavniji.
…a super-automobili su dio najmokrijih snova koje možemo zamisliti.
Dakle, prosječan je super-automobil svojim performansama u stanju razmještati organe i ljude unutar interijera bacati u nesvijest. Sposoban je juriti po cesti i po stazi, ali i izgledati brzo čak i na parkingu, odnosno ispred restorana ili čega li već. Dizajnom je u stanju rasplakati luk (ali od sreće), te slučajnim prolaznicima uzrokovati sporadično i nekontrolirano ispuštanje tjelesnih tekućina. Samim time potrošnja goriva uz cijenu svakog takvog automobila doista ispada nebitnim dijelom priče, ali eto…ovaj puta su upravo ti navodi poslužili za sastavljanje jedne zanimljive liste.
Pa stoga krenimo…
Proizvođač i model | Detalji oko motora | Cijena automobila | Potrošnja u gradu | Potrošnja van grada | Kombinirana potrošnja |
---|---|---|---|---|---|
Bugatti Chiron | Quad Turbo 8.0 l W16, 1,500 konja | 2,4 mil. Eura* | 26,1 l | 16,8 l | 21,8 l |
Lamborghini Aventador S | NA 6,5 l V12, 740 konja | 345,000 eura* | 23,5 l | 13,7 l | 19,6 l |
Koenigsegg Agera RS | Twin Turbo 5.0 l V8, 1,160 konja | 1,39 mil. eura* | 21,8 | 13,2 l | 18,1 l |
Ferrari 812 Superfast | NA 6,5 l V12, 790 konja | 258,000 eura | 19,6 l | 14,7 l | 18,2 l |
Pagani Huayra | Twin Turbo 6.0 l V12, 700 konja | 2,04 mil. eura* | 21,9 | 13,8 l | 18,1 l |
Dodge Viper SRT10 | NA 8.4 l V10, 645 konja | 76,000 eura* | 19,6 l | 12,4 l | 16,6 l |
Ford GT | Twin Turbo 3.5 l V6, 647 konja | 371,000 eura* | 21,8 | 13,1 l | 16,7 l |
Bentley Continental Supersports | Turbo 6 l W12, 700 konja | 243,000 eura* | 19,6 l | 11,7 l | 16,8 l |
Aston Martin Vanquish S | NA 6 l V12, 603 konja | 238,000 eura* | 18,3 l | 11,2 l | 14,7 l |
Audi R8 | NA 5.2 l V10, 540 konja | 136,000 eura* | 16,8 l | 10,7 l | 13,9 l |
Nissan GT-R | Twin Turbo 3.8 l V6, 565 konja | 91,200 eura* | 14,7 l | 10,6 l | 13,1 l |
Mercedes-Benz AMG SL65 | BiTurbo 6.0 l V12, 621 konja | 125,000 eura | 18,2 l | 10,8 l | 14,8 l |
Porsche911 Turbo S | Twin Turbo 3.8 l F6, 607 konja | 133,200 eura* | 13,9 l | 10,2 l | 12,3 l |
Honda (Acura) NSX | Twin Turbo 3.5 l V6 Hibrid, 573 konja | 128,300 eura* | 11,2 l | 10,7 l | 11,2 l |
Ferrari 488 GTB | Twin Turbo 3.9 l V8, 661 konja | 211,000 eura* | 15,7 l | 10,8 l | 13,1 l |
Ford Shelby Mustang GT350 | NA 5.2 l V8,526 konja | 47,000 eura* | 16,9 l | 11,2 l | 14,6 l |
McLaren 570S | Twin Turbo 3.8 l V8562 konja | 157,000 eura* | 14,9 l | 10,1 l | 12,4 l |
Mercedes-Benz AMG GT-S | BiTurbo 4.0 l V8515 konja | 93,200 eura* | 14,7 l | 10,6 l | 13,2 l |
Chevrolet Corvette Z06 | Kompresor 6.2 l V8650 konja | 66,200 eura* | 15,7 l | 10,8 l | 13,0 l |
*Podaci o cijenama preuzeti s američkog tržišta i konvertirani u europsku valutu.
Dakle, kao što se može vidjeti iz priloženog, neki od super-automobila današnjice loču poput bivšeg predsjednika sabora, dok neki drugi pak ne odudaraju previše od puno „običnijih“ i puno slabijih automobila na tržištu.
I naravno da potrošnja goriva za automobil od nekoliko stotina tisuća ili pak nekoliko milijuna eura nikome od potencijalnih i aktualnih vlasnika nije bitna. Dapače, ona predstavlja tek usputnu stavku – baš kao i praktičnost, te npr. veličina prtljažnog prostora. No svejedno je bilo interesantno malčice istraživati razlike od automobila do automobila u smislu potrošnje goriva kao još jedne od stavki u globalu koji unutar ove klasifikacije iz svijeta automobila oduvijek prvenstveno podrazumijeva hrpetine novaca.
…a i tko bi rekao da Bugatti Chiron u gradskom prometu troši samo 26 litara…
U svakom slučaju sad znamo još neke podatke.
Zahvaljujem(o) na pažnji i do čitanja.