Kompaktnim crossoverom #1 Smart puca na Mini Countryman
Brend gradskih automobila, koji sada posluje kao joint venture Mercedes-Benza i Geelyja, lansirat će pred kraj godine svoj najnoviji model, električni crossover s četiri vrata, čiji prototipovi su trenutno na intenzivnim testiranjima na hladnom vremenu u sjevernoj Kini.
Smart globalno postaje električni (dosad je bio samo u Europi) a ova nova strategija znači i uvođenje nove sheme označavanja. Tako će od sada Smartovi modeli koristiti simbol “#” iza kojeg slijedi broj, naizgled usvajajući pristup hashtaga prilagođen društvenim medijima. Prvi primjer ove nove nomenklature vidjeli smo prije samo nekoliko mjeseci na IAA Mobility u Münchenu.
Tamo je Smart modelom Concept #1 dao konkretan pregled prvog serijskog vozila nove potpuno električne generacije, s kojim žele ući u danas vrlo atraktivni B-SUV segment.
No, Smart više nije mali; umjesto gradskog električnog dvosjeda, u budućnosti će to biti 4,29 metara dugi SUV s međuosovinskim razmakom od čak 2750 mm. Temelji se na Geelyjevoj SEA platformi, a više podataka znat će se naknadno, kako se bude bližila serijska proizvodnja u 2022.
Nova platforma SEA koristit će se i za budući najmanji Volvo, a očekuje se da će u Smartu nuditi bateriju od oko 70kWh, i jedan motor od 260 KS postavljen straga, što će pomoći u ostvarivanju tipično uskog kruga okretanja.
Novitet se upravo testira u sjevernoj Kini na temperaturama oko -40 ℃, a s fotografija je jasno kako će proizvodna verzija biti malo izmijenjena u odnosu na koncept. Jedna od naslijeđenih karakteristika popularnih modela Smart 450 i 451 su prozori na vratima bez okvira, dok dimenzije i dizajn govore kako bi ciljani profil kupaca mogao biti najsličniji onima Mini Countrymana.
Koncept je imao četiri sjedala, ali serijski model će primiti do pet osoba, s interijerom koji koristi potpuno novu arhitekturu kabine s “lebdećom” konzolom i svježu tehnologiju, uključujući središnji zaslon veličine do 12,8 inča.
Objavljeno je kako ima koeficijent otpora od samo 0,29, zahvaljujući brojnim elementima koje smo vidjeli u EV-ima posljednjih godina. Jedan od njih su uvlačive ručke na vratima s funkcijom razbijanja leda. Tu je i sustav aktivnih rešetki, budući da EV-i još uvijek trebaju hlađenje za bateriju, a najavljeno je i predgrijavanje baterije kojim upravlja aplikacija.
Nesumnjivo zanimljiv automobil, ali jeli to uopće više Smart, zaključite sami. Svaki put kad je Smart bio “nevjeran” svojim korijenima, modelu Fortwo, i “šarao” po drugim klasama to nije dobro završilo. Nadamo se da se ovog puta povijest neće ponoviti.