Škoda Karoq: U novom ruhu je održivija i učinkovitija
Nakon četiri uspješne godine kompaktni SUV iz sredine ponude češke Škode je dotjeran. Uz još profinjeniji dizajn, ovo ažuriranje donosi održive materijale, nove tehnologije i učinkovitije motore iz aktualne EVO generacije.
Iako je nepisano pravilo da se pri sredini životnog vijeka automobila napravi vizualno i tehnološko osvježenje, kod nekih modela treba biti oprezan, pogotovo ako im prodaja dobro ide. Tako je i sa Škodinim Karoqom koji je taman toliko promijenjen da ne bode oči, a opet dovoljno da i dalje bude u fokusu pažnje kupaca.
Zašto je to bitno? Jer, Kodiaqov manji brat je u 2020. bio drugi najprodavaniji model Škode u svijetu, kao i u prvih šest mjeseci 2021. godine. Nadmašila ga je samo Octavija.
S više od pola milijuna prodanih primjeraka, Karoq je ključ uspjeha svog brenda. Sada ima svježiji dizajn i optimiziranu aerodinamiku zajedno s najsuvremenijim sustavima pomoći i značajkama infotainmenta. Škoda i ovdje nastavlja razvijati svoj dizajnerski izričaj, čineći SUV još upečatljivijim.
Šira, sada šesterokutna maska, tanja prednja i stražnja svjetla, te aerodinamički optimizirani aluminijski naplatci s crnim plastičnim Aero oblogama, najvidljivije su vanjske izmjene. Redizajnirana stražnja svjetla naglašavaju mu izgled, dok ga novi stražnji spojler čini dužim.
Ujedno, novi kotači, lamele stražnjeg stakla i već spomenuti stražnji spojler poboljšavaju aerodinamiku automobila čime se smanjuje emisije CO2. Biti će dostupan u ukupno devet boja, od kojih su dvije – Phoenix narančasta metalik i Graphite siva metalik – potpuno nove za ovaj automobil.
Interijer je još održiviji i udobniji. Novi, opcijski Eco paket uključuje presvlake za sjedala od veganskih i recikliranih materijala. Presvlake za sjedala, na primjer, izrađene su od recikliranih PET boca.
Opremljen je sustavima iz treće generacije modularne infotainment matrice Volkswagen Grupe i uvijek je umrežen zahvaljujući ugrađenom eSIM-u. Infotainment aplikacije pružaju vremensku prognozu i najnovije vijesti te uključuju upravljanje kalendarom. Svaki Karoq sada dolazi s digitalnim instrumentima: 8-inčni zaslon je standardan, dok postoji mogućnost prilagodljivog 10,25-inčnog zaslona.
Postoje i tri različite razine infotainmenta sa zaslonima u rasponu od 8 do 9,2 inča. Naravno, tu su i funkcije povezivanja, posebno na višim razinama infotainmenta, kao i digitalni asistent Laura, koja razumije ukupno petnaest jezika.
Karoq pruža pristup širokom rasponu mobilnih internetskih usluga ŠKODA Connect. Infotainment online usluge, primjerice, omogućuju daljinski pristup vozilu putem aplikacije MyŠKODA. To omogućuje vozaču da zaključa i otključa svoj Karoq putem pametnog telefona, prikaže lokaciju automobila na karti ili aktivira funkciju Honk & Flash kako bi ga lakše pronašao na velikom parkiralištu.
Pametni telefoni se mogu upariti s automobilom koristeći bežičnu SmartLink tehnologiju, Android Auto ili Apple CarPlay, a mogu se i induktivno puniti kada se stave u opcijski telefonski pretinac.
Tu je niz sigurnosnih značajki i pomoćnika u vožnji, a automobil se može opremiti i najsuvremenijim paketom Travel Assist, koji znatno povećava udobnost na dugim putovanjima. Napredne tehnologije, uključuju sustav kočenja u nuždi, prediktivni tempomat, pomoć u traci i druga rješenja za smanjenje vjerojatnosti od sudara.
U slučaju nesreće, međutim, putnike će zaštititi do devet zračnih jastuka i kočioni sustav “Multi-Collision”, koji imobilizira automobil nakon nesreće i sprječava daljnje nekontrolirano kretanje.
LED ambijentalna rasvjeta koja je sada i na stražnjim vratima i nove ukrasne letvice na ploči s instrumentima i oblogama vrata stvaraju drugačiji vizualni dojam. Kao opcija, suvozačevo sjedalo sada se može i električno namjestiti. Kao opcija je dostupan i sustav VarioFlex, koji omogućuje podjelu stražnje klupe u omjeru 40:20:40.
Kapacitet prtljažnika je isti kao i kod prethodnog modela: 521 litra sa sjedalima u redovnom položaju i 1.630 litara kada su preklopljena. S VarioFlex sjedalima prtljažnik može primiti 588 litara, odnosno 1.605 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima i 1.810 litara kada ih se ukloni.
Poboljšana zaštita okoliša bila je jedan od ključnih ciljeva. Slijedom toga, ispod prednjeg poklopca može biti jedan od pet modernih, štedljivih motora Evo generacije: TSI benzinske jedinice s turbopunjačem kapaciteta 1,0, 1,5 i 2,0 litara (isporučuju 81, 110 i 140 kW) ili dvije verzije dvolitrenog 2.0 TDI turbodizelaša (85 i 110 kW).
Benzinski motori koriste posebno rješenje za smanjenje unutarnjeg trenja, dok 1.5 TSI motor također ima i sustav deaktivacije cilindara. Uz sve motore osim uvodnog benzinca može se uz ručni, izabrati i mjenjač DSG7.
U najjačim benzinskim i dizelskim izdanjima DSG je ujedno vezan uz 4X4 pogon. Ažurirani Karoq također dolazi u ekskluzivnoj sportskoj verziji Sportline. Izvana ima sportske aluminijske naplatke do 20 inča i niz crno obojenih detalja kao što su rešetka hladnjaka, okviri prozora, uzdužne krovne tračnice i poklopci retrovizora.
Sportska sjedala presvučena su prozračnim materijalom ThermoFlux, imaju integrirane naslone za glavu, dok su tu i trokraki sportski upravljač i mnogi drugi sportski detalji. Namijenjen mu je motor 2.0 TSI sa 140 kW, s DSG mjenjačem i pogonom na sve kotače.