Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Mato Pavličević 11.06.2022

Cupra je predstavila svoje buduće modele, cool su

Dok drugi proizvođači ne govore previše o svojim budućim modelima, Cupra ima drugačiju filozofiju. Španjolci su upravo medijima i javnosti otvoreno pokazali svoje nove modele planirane do 2025. godine, a nakon viđenog možemo reći kako dolazi puno toga zanimljivog.

Tavascan, Terramar i UrbanRebel

Priča se, kako stari kažu, primila i postaje sve ozbiljnija. Seatov sportski brend je do danas isporučio gotovo 200.000 vozila, dok je prihod od prodaje porastao sa 430 milijuna eura u 2018. na gotovo 2,2 milijarde eura u 2021. godini. Do 2025. Cupra će otvoriti novo poglavlje s tri nova električna modela – Terramar, Tavascan i UrbanRebel – i obnovom trenutne ponude.

“Naš cilj je isporučiti 500.000 automobila godišnje u srednjem roku i u skladu s našom međunarodnom strategijom širenja prodrijeti na nova tržišta i u nove segmente”, izjavio je na prezentaciji koja je bila sve osim obične, izvršni direktor Cupre Wayne Griffiths.

Premijera je održana u Sitgesu

Do 2024. asortiman plug-in hibridnih modela uključivat će još više opcija i modela. Novost u ovom sportskom timu je Cupra Terramar, sportski SUV dugačak 4,50 metara, kojim se odaje počast Seatovoj testnoj stazi u Terramaru blizu Sitgesa, gdje je i održan ovaj događaj. Kako je rečeno na predstavljanju, proizvodit će se u Mađarskoj, u Audijevoj tvornici u Györu. Dakle, jasno je kako će Terramar koncepcijski i tehnološki biti usko povezan sa sljedećom generacijom Audija Q3.

Planiran za 2024. godinu, Cupra Terramar bit će dostupan i s motorom s unutarnjim izgaranjem i s novom generacijom plug-in hibridnih pogona koji će moći prijeći čak do 100 kilometara u čisto električnom načinu rada.  Iste godine na tržište dolazi i Tavascan, koji je već predstavljen 2019. u obliku studije. Proizvodna verzija se neće mnogo razlikovati od atraktivnog koncepta, kao ni pogonski sklop s 320 električnih konja koji dijeli s VW-om ID 5 GTX.

Terramar će dijeliti mehaniku s budućim Audijem Q3

Neki elementi dizajna podsjećaju na studiju Cupra Tavascan Extreme E 2021, a od Tavascana se očekuje da učini marku globalnijom i otvori nova tržišta za Cupru. To će biti drugi potpuno električni Cuprin automobil nakon modela Born koji stiže krajem ove godine. 2025. Cupra će lansirati UrbanRebel, električni automobil klasu ispod Borna. Koristit će platformu MEB Small iz Volkswagen grupe, na kojoj će se temeljiti i početna električna vozila iz ponude VW-a i Škode.

“Cupra UrbanRebel bit će najveći projekt za našu tvrtku u nadolazećim godinama jer je ključan za našu transformaciju u potpuno električni brend. Predvodimo razvoj ovog klastera, obitelji vozila koja će demokratizirati održivu urbanu mobilnost. Radimo preliminarne radove za različite marke unutar Volkswagen grupe“, rekao je Werner Tietz, član Uprave za istraživanje i razvoj u Cupri.

Budući bazni Cuprin model, UrbanRebel

Automobil dug 4,03 metra ima električni motor od 226 KS (166 kW) i pogon na prednje kotače. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 6,9 sekundi. Cupra navodi maksimalni domet do 440 kilometara (verzija Range). Pored toga, rečeno je kako je ovaj automobil heroj održivosti, koji integrira napredne reciklirane polimere i materijale na biološkoj bazi kako bi bio ekološki osviještenije vozilo. Brojni dijelovi su napravljeni u tehnici 3D tiskane i 3D pletene proizvodnje. Proizvodit će se u matičnoj tvornici u Martorellu.

Tijekom ovog događaja, Cupra je također dala pogled na buduće verzije trenutnih modela iz ponude (Cupra Leon, Cupra Formentor i Cupra Born), koji se trebaju vizualno i tehnološki obnoviti do 2025. godine. Što će biti s markom Seat ostaje otvoreno. S obzirom na činjenicu da se Cupra razvija u atraktivni brend s punim asortimanom modela, priča bi se mogla razviti u zanimljivim i možda neslućenim smjerovima.

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Filmski automobili koje smo obožavali – 1. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Filmski automobili koje smo obožavali – 2. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Filmski automobili koje smo obožavali – 4. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Filmski automobili koje smo obožavali – 3. dio

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Mato Pavličević

Volkswagen ID. Aero: Globalna EV limuzina s dometom od 620 km

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Novi čavao u lijesu za vožnju kakvu poznajemo

Piše: Mato Pavličević

Moderan i vrlo praktičan: Testirali smo novi Citroen C3 Aircross

Piše: Mato Pavličević

Automobili koji nisu nikad ugledali svjetlo dana: BMW 530iX Enduro Touring (1993.)

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najava eventa: Swagger Crew – po treći puta u vašem gradu

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Bentley Bentayga “Feroza Edition” kao dokaz da tvrtka Mansory ponovno jaše


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2022. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana