Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Niko Poznat 11.08.2022

Jedini siguran način kako pretjecati!

Ljetni mjeseci donose novu vrstu opasnosti na cestama. Iako je oprez potreban cijelu godinu, ljetni mjeseci iziskuju ponešto više strpljenja. U tom razdoblju pretjecanje se čini kao dodatan teorem o kojem treba govoriti. Zašto? Nismo sigurni ni mi, no zasigurno čimbenik koji dodaje na vrijednosti ove rasprave jest brzina.

Prije pretjecanja svakako uzmite u obzir nekoliko važnih faktora
Prije pretjecanja svakako uzmite u obzir nekoliko važnih faktora
foto: Flickr

Samouvjerenost koja dolazi s kilometrima iza sebe nikako nije i ne smije biti uvjet koji dopušta opuštenost prilikom pretjecanja. Iako brzina jest preduvjet pretjecanja, tj., kako bi zaobišli automobil ispred morate biti brži, no nepreglednost, provjera, nesigurnost i još nekoliko čimbenika ipak bi trebali biti najvažnija karika u lancu.

Pretjecanje na cestama s više voznih traka i nije toliki bauk, premda je potrebno provjeriti mrtvi kut i pričekati ukoliko se vozilo u obilaznom traku približava. Stvarni problem dolazi kad obilazimo na cesti s dvije trake, tada dolazi do potrebe za većom koncentracijom jer osim što morate provjeriti vozila iza vas, tj. da li je vozilo iza vas već krenulo pretjecati, no prije svega potrebno je uočiti dovoljno vremena i prostora za pretjecanje s obzirom na dolazeće vozilo iz suprotnog smjera.

Svako pretjecanje donosi dodatan stres za svakog vozača, a nesigurnost i nedovoljan oprez faktori su koji često kumuju nesrećama. Potrebno je odraditi nekoliko brzih odluka u tom dinamičnom trenutku: imate li dovoljno vremena za obilaženje vozila ispred vas, dolazi li vozilo iz suprotnog smjera, kojom brzinom se približava vozilo iz suprotnog smjera, kolika je brzina potrebna kako biste taj manevar odradili na vrijeme, sve navedeno potrebno je izračunati istovremeno vrlo brzo.

Ne zaboravite da cesta nije pista
Ne zaboravite da cesta nije pista
foto: Flickr

 

  •  Prva provjera iznimno je važna, a prvenstveno se odnosi na to da li je pretjecanje uopće dozvoljeno. Ako na cesti primijetite dvostruku neisprekidanu liniju, jasno je da nema potrebe ni razmišljati o pretjecanju. S razlogom je postavljeno tako.
  •  Budite sigurni da je pretjecajni trak slobodan, odnosno da nema vozila koja dolaze iz suprotnog, ali i vašeg smjera. Bilo bi idealno da imate potpunu vidljivost neometanu vanjskim i inim uvjetima. Nikako ne pokušavajte pretjecati na uzbrdici ili u zavojima.
  •  Ne pokušavajte pretjecati ako je vozilo iza vas već krenulo s pretjecanjem. Pričekajte kada vozilo koje je prvo krenulo s pretjecanjem završi, tek onda s ponovnom provjerom možete započeti vi.
  •  Također, budite oprezni i ako niste sigurni s procjenom brzine nadolazećeg vozila, nemojte ni pokušavati. Ako smatrate da će vozilo proći iznimno blizu nakon što uspijete zaobići automobil ispred sebe, bilo bi bolje pričekati.
  •  Obavezno uključite pokazivače smjera nakon prve provjere. Dajte svima u prometu do znanja vašu namjeru, odnosno namjeru pretjecanja. Također, nije nužno, no u nepreglednim i nesigurnim uvjetima, upozorite svjetlosnim signalima vozilo ispred vas na vašu namjeru.
  • Povećajte brzinu prilikom pretjecanja. Približite se što više automobilu ispred i ako je potrebno stavite u brzinu niže, odnosno pretjecanje počnite sa što većim brojem okretaja kako bi ubrzanje bilo trenutno.
  • Nakon što ste prošli vozilo koje obilazite, provjerite u retrovizor jeste li ga prošli dovoljno, odnosno da li je dovoljan razmak i prazan prostor kako bi vaše vozilo mogli vratiti u isti vozni trak.
  • Izbjegavajte raskrižja i ne pomišljajte obilaženje na takvim mjestima. Ako postoji i mala sumnja u siguran obilazak, nemojte pretjecati.
  • Nikako nemojte pretjecati u desnom voznom traku, to je zabranjeno i odradite to samo u lijevom i uvijek obilazite vozilo ispred unutar dozvoljene brzine kretanja na tom mjestu.
  • Podijeli s frendovima!

    Niko Poznat
    Niko Poznat
    Tajanstveni vanjski suradnik o kojem ne znamo ništa, samo nam ponekad pošalje tekst. Sumnjamo na to da mu ovo nije pravo ime. Tko se pobogu zove Niko?
    Pročitaj moje druge članke

    *Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


    Najčitanije

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Ford – 10 stvari koje (vjerojatno) niste znali

    Piše: Davor Kindy

    AKVAPLANING: Znate li što trebate učiniti ako vam automobil “zapliva” na kiši!?

    Piše: Niko Poznat

    Pitali smo umjetnu inteligenciju kako će izgledati automobili budućnosti – Ovo su rezultati!

    Piše: Monika Matak

    Grobnik Track Day – Bilo mi je prvi put…

    ADRIATIC Osiguranje

    Najnovije vijesti

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Auto gume imaju rok trajanja čak i kada se ne koriste

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Je li Hyundai stvorio konceptni automobil koji svi možemo obožavati?

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Top 10: Najčudniji Rally automobili svih vremena

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Croatian Drift Challenge Rd.1 2023 – Brdek i doline

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Ma kakav Stelvio – ovo je „Cuore Sportivo“

    Piše: Niko Poznat

    Istraživanje dokazuje: Za volanom muškarci su opasniji od žena!


    • Oglašavanje
    • Uvjeti korištenja
    • Kontakt
    • Cookie policy
    Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana