Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 05.10.2024

Automobili koji nisu ugledali svjetlo dana: Lamborghini Borneo/Galileo (1997.)

Iako tih devedesetih SUV-ovi nisu bili toliko popularni kao danas, Lamborghini je bio toliko zadovoljan prodajom LM002 da su Talijani žarko željeli stvoriti nasljednika. No, na žalost ili na sreću, sve je ostalo na dizajnerskim skicama.

Lamborghini Urus nije prvi SUV talijanske marke. Mnogi se entuzijasti i nostalgičari osamdesetih godina prošlog stoljeća sjećaju ogromnog off-roadera LM002 lansiranog kao limitirano izdanje samo za odabranu klijentelu vrlo dubokog džepa. Nakon prestanka proizvodnje trebalo se strpiti čak 24 godine za novi podignuti Lambo, iako su u Sant’Agata Bolognese sredinom devedesetih intenzivno radili na nasljedniku.

Želja za novim modelom proizašla je iz popularnosti LM002 u javnosti, a novi model je trebao ciljati nešto širu publiku. Doduše, nije trebao izgledati kao danas, kao raketa na kotačima, ali su Talijani ipak željeli nešto posebno. To je ipak Lamborghini, prosjek nije bio opcija. I bili su na dobrom tragu. Na dizajnu su prvo surađivali s jednom britanskom tvrtkom, ali je potom odabrao tvrtku SZDesign koja je povezana sa Zagatom.

Ovisno o tržištu, SUV se trebao zvati Borneo ili Galileo, ali nikada nije ugledao svjetlo dana. Istini za volju, nije postojao ni prototip. Lamborghini je razmatrao «normalnu» verziju poput one koja se vidi na fotografijama, verziju s četiri vrata sličnu LM002 i verziju s mekim krovom. Zamišljamo afričkog diktatora u svečanoj vojnoj uniformi kako crnom rukom na kojoj je bijela rukavica iz cabrio SUV-a maše gladnom narodu koji je sretan što je njihov vođa tako uspješan.

Tadašnji indonezijski šefovi Lamborghinija bili su razočarani ranim dizajnom, za koji su smatrali da je previše nalikovao Range Roveru, jedinom pravom mjerilu segmenta u to vrijeme, iako su upravo na njega ciljali. Sudbinu mu je zaključilo istraživanje tržišta koje je pokazalo da bi za novi LM003 postojao samo mali interes. No, otkud Indonezijci u čitavoj toj priči? Vratimo se dvadesetak godina unatrag kada zapravo i započinje priča o prvom “Lambu Rambu”.

Nakon što je 1973. Feruccio Lamborghini prodao tvrtku Georges-Henri Rossettiju i René Leimeru i umirovio se, u turbulentnim osamdesetima se vlasnici mijenjaju kao na pokretnoj traci, za što je “kriv” upravo razvoj terenca. Propast posla s izradom terenca Cheetah za američku vojsku, pa kasnije i njegove civilne verzije krajem 1970-ih, za sobom je povukao i otkazivanje dogovorenog posla s BMW-om u vezi serijske proizvodnje danas legendarnog BMW-a M1. U konačnici, za sitne novce novi vlasnik postaje ugledna švicarska poduzetnička obitelj Mimran.

Oni odmah početkom osamdesetih rješavaju američku homologaciju za Countach, a ujedno su započeli i proizvodnju civilne verzije modela Cheetah, koji su preimenovali u LM 001 (Lamborghini Militaria 001). Dobio je snažniji (straga ugrađeni) motor od 200 KS koji je i dalje bio preslab za dvotonsko vozilo. Tek je LM 002 1986. s ugrađenim benzinskim V12 motorom iz modela Countach LP 500S uspio probiti put do kupaca.

Godinu kasnije Mimrani tvrtku skupo prodaju Chrysleru, dok 1994. talijanski proizvođač prelazi u ruke tvrtki Setdco i V’Power Corporation čiji prvi čovjek je sin tadašnjeg filipinskog predsjednika Suharta. Novi vlasnici ponudu su željeli proširiti SUV-om koji je trebao konkurirati tadašnjem Range Roveru. Tako bi po svoj prilici Borneo/Galileo dobio V12 motor, sličan onom Diabla tih godina. Taj nezaboravni superautomobil je u svojim prvim verzijama razvijao 492 KS, a snaga mu se u posljednjim godinama proizvodnje povećala na 575 KS.

Dodajmo i kako je LM003 doista postojao. U 1990-ima je Lamborghini izradio posebnu varijantu LM002 za vojsku. Ovaj SUV bio je opremljen 3,6 L 5-cilindarskim turbodizelskim motorom od 150 KS, naravno od tvrtke VM Motori i u suradnji s Centom. Međutim, smatralo se da je snaga nedovoljna za vojne namjene i ležerno upravljanje vozilom od 2600 kg i projekt je napušten. Pod kapom Audija, nakon što je 1998. koncern VW kupio Lamborghini, tvrtka proživljava pravu renesansu. Njihov sportski SUV Urus je jedan od najsnažnijih i najbržih SUV-ova na planeti zahvaljujući svojih 650 KS.

 

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana