Renault – novi rekord na ´ringu
Eto…prošlo je tek nekoliko mjeseci i tvrdoglavci iz Renaulta uspjeli su s trona najbržeg prednjepogonaša skinuti Seat Leon.
Prije nekoliko mjeseci se na 22,8 kilometara najpoznatije staze na svijetu dogodio presedan, jer je u moru Renaulta, Opela i Volkswagena rekordno vrijeme od 7 minuta i 58 sekundi postavio Seat Leon Cupra 280.
Taj je rekord ispao poseban zbog postignutog vremena, no i zbog činjenice da je Seat po prvi puta napravio jedan takav rezultat, pa stoga nimalo ne čudi da je vijest odjeknula poput metka i ostatak konkurencije s trona najbržeg automobila s prednjim pogonom natjerala da iza zatvorenih vrata počnu oštriti noževe.
No kako to obično biva, tvrdoglavi inženjeri iz Renaulta oduzeli su Španjolcima prvo mjesto, te je prije nekoliko dana Renault Megane R.S. 275 Trophy-R postavio novi rekord u konkurenciji serijskih automobila s prednjim pogonom.
Postignuto vrijeme za Megane u ovom je slučaju 7:54:36, što u prijevodu znači oko četiri sekunde razlike i normalnim ljudima zapravo i ne znači pretjerano puno. No svakome tko je ikad pristupio s automobilom na neku stazu, četiri sekunde se čine poput vječnosti, tako da ovaj pothvat ne treba shvatiti olako – tim više što će vjerojatno proći mjeseci i mjeseci dok se za Renault postignuto vrijeme ne popravi od strane nekog drugog proizvođača.
Iako moram priznati da me Renault Sport kao odjel zapravo i ne privlači previše, jer su automobili poput Clia i Meganea s oznakama R.S. previše usmjereni prema stazi, te pre tvrdi i previše nervozni za svakodnevnu upotrebu, ne mogu reći da mi se automobil poput ovog Meganea ne sviđa.
Dapače, Megane u ovoj verziji dolazi s velikim brojem detalja poput 19-inčnih kotača, te redizajniranog prednjeg branika i dvobojnom kombinacijom karoserije i kao takav izgleda odlično, a priču o posebnostima upotpunjuje i onaj manje-vizualan dio, tj. dijeta kojom je R.S. 275 Trophy-R smršavio za punih stotinu kilograma.
Samim time se interijer odrekao stražnjih sjedala, klima-uređaja, radija, brisača stražnjeg stakla, te kompletne zvučne izolacije, a dokaz da se doista išlo u ekstreme je i manji (i samim time lakši) akumulator.
Pod „haubom“ se i dalje nalazi 2-litreni Turbo-motor, no za razliku od već otprije poznatog „turbaka“, u kontekstu ovog se govori o 271 konjskoj snazi i preko 360 Nm maksimalnog okretnog momenta. što već samo po sebi dovoljno opisuje karakter ove verzije Meganea.
Novonastali sufiks snage prvenstveno je dobiven remapiranjem centralne jedinice (odnosno ECU-a), no i kompletno novim ispušnim sustavom koji potpisuje renomirana tvrtka Akrapovič, dok u smislu ove verzije modela još bolju upotrebljivost na stazi Renault duguje tvrtkama Öhlins, Brembo i Michelin, koje redom potpisuju podešavajući ovjes, 350 milimetarske diskove, te Pilot Sport Cup gume.
Uglavnom, Renault Megane R.S. 275 Trophy-R ima malo podugačak naziv, no s druge strane uz iznimno kratko vrijeme prolaska „zelenim paklom“ ima i jako malu seriju, jer je planirano na tržište ponuditi tek 250 primjeraka ove verzije modela amputiranih sposobnosti ikakvih kompromisa.
Pa iako priznajem da s obzirom na afinitete koje gajim prema vlastitoj kralježnici i bubrezima ovakav automobil nikad ne bih želio imati u svom vlasništvu, svejedno ne mogu ostati ravnodušan prema još jednom automobilu koji itekako uvjerljivo postavlja granice brzine i upotrebljivosti na stazi.
Iskreno, to me za Renault i ne čudi pretjerano, jer posljednjih godina inženjeri u sklopu sportskog odjela Renaulta ne samo da su tvrdoglavi, već i poprilično nenormalni.
No u ovom slučaju je to itekako pohvalno.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Renault.com i Seat.com