Profit a ne količine: Nakon dvije teške godine Renault je opet u plusu
Francuski proizvođač automobila Renault objavio je kako je u 2021. godini ostvario pozitivan poslovni rezultat koji je nadmašio očekivanja, nakon dvije uzastopne godine gubitaka kojima su doprinijeli prvo pandemija Covida, a kasnije problemi s isporukom čipova.
Renault koji je u savezu (alijansi) s japanskim markama Nissan i Mitsubishi, a pod sobom ima Daciju i AvtoVaz, priopćio je kako je njegov udjel u neto dobiti grupe 888 milijuna eura, dok su analitičari u anketi Refinitiva predviđali 818,7 milijuna eura, javlja Reuters. Profitabilno poslovanje je rezultat opsežnog restrukturiranja tvtke, provedenog u cilju smanjenja fiksnih troškova.
Pored toga, posvetili su se proizvodnji najprofitabilnijih modela i svojim najvažnijim tržištima. Neto profit dolazi poslije ogromnog gubitka od 8,01 milijardu eura iskazanog prošle godine i gubitka od 141 milijun eura u 2019., prvog koji je zabilježen u 10-godišnjem razdoblju.
Operativna marža grupe od 3,6% također je premašila vlastita očekivanja tvrtke, koja je ciljala istu razinu marže kakvu je imala u prvoj polovici godine, od 2,8%. Iz Renaulta su dodali kako su prošle godine zabilježili pozitivan novčani tijek od 1,6 milijardi eura i da su plan smanjenja troškova završili godinu dana prije zadanog roka. Zvijezda Renault grupe je, naravno, Dacia.
Izvršni direktor Renaulta Luca de Meo rekao je da francuski proizvođač automobila očekuje u 2022. godini proizvesti 300.000 jedinica manje nego što bi potencijalno mogao isporučiti, kao rezultat stalne globalne nestašice čipova.
Renault je kao rezultat nedostatka čipova prošle godine proizveo čak 500.000 automobila manje. U rujnu je konzultantska tvrtka AlixPartners predvidjela da će nedostatak čipova svjetsku automobilsku industriju stajati 210 milijardi dolara prihoda. “Situacija je još uvijek prilično komplicirana”, rekao je de Meo predstavljajući rezultate.
Rekao je i da Renault očekuje da će problem s čipovima ove godine postati manje ozbiljan, dodajući da bi situacija trebala ući u normalu u drugoj polovici 2022. “Renault is back on track!”, dodao je de Meo.