Testirali smo atraktivni i superbrzi BMW M850i xDrive
U suradnji s tvrtkom Classe Rent isprobali smo jednu od perjanica bavarske tvornice automobila, novu “osmicu” s M Performance predznakom…
Mislim da se svatko sjeća BMW-a serije 8 (E31) iz devedesetih. Bio je to neobičan automobil koji biste vidjeli samo povremeno. Nosio je V12 značku na prtljažniku, imao “pop-up” iskočna svjetla i “debele” stražnje gume. Sjećate se kako ste hodali pored njega, zavirivali u njegov kokpit, diveći se debelim kožnim sjedalima, četvrtastoj armaturnoj ploči nagnutoj prema vozaču s ogromnim telefonom za automobil koji je sjedio na središnjoj konzoli.
Sjećate se da ste sami sebi rekli da želite imati takav telefon u automobilu. Ili možda ne. Možda vas taj automobil nije očarao kao mnoge, no zato bi ovaj – mogao. BMW je u ropotarnicu prošlosti prije prijelaza tisućljeća poslao Seriju 8 i nikada nije napravio bilo što da ju zamijeni. Serija 6 bila je svojevrsni odgovor na Aston Martin, Bentley i Mercedes-Benz, ali više se nagnula prema dvovratnoj seriji 5 nego stvarnom velikom “turističkom” coupeu. Danas, dvadesetak godina kasnije, vratila se Serija 8 i obećava povratiti svu čaroliju originalnog automobila. O.K., ne izgleda tako “cool” kao originalni automobil. Mislim da to nijedan moderni automobil ne može zamijeniti. No, ova nova Serija 8 nije ružno vozilo za gledanje, zapravo iz svih kutova. Dizajnirana je uglađeno i atraktivno, baš kako bi pravi moderan coupe trebao izgledati. Dugačka hauba, široki “bokovi” i dvoja vrata daju mu masivnu prisutnost i svrhu. Obično su “grand-toureri” veliki, teški i široki automobili, a Serija 8 nije iznimka. No, iako se može činiti kao znatno veća Serije 6 koju zamjenjuje, M850i je 20 cm kraći od svog prethodnika. Njegov međuosovinski razmak također je značajno skraćen, za 3,3 centimetra.
Iako nova “osmica” u M850i xDrive izdanju u svojoj strukturi sadrži aluminij i ugljična vlakna, njena masa iznosi nemalih 1905 kilograma. Novi BMW-ov coupe proizveden je na novoj CLAR platformi, poput Serije 3, a koristi i tehnologiju Carbon Core za ojačanje i olakšavanje šasije.
M PERFORMANCE, NE M
Serija 8 je jedno, a M850i je drugo. Druga najsnažnija izvedba u ponudi (ispod punokrvnog M8) zaista nudi puno više ludosti nego što izgledom otkriva. Testirani model pokretao je 4,4-litreni benzinac V8 konfiguracije i s dvama turbopunjačima, koji razvija čak 530 KS i okretnog momenta u količini 750 Nm. Za maksimalnu trakciju brine se sofisticirani BMW-ov pogon na sve kotače xDrive i 8-stupanjski automatski mjenjač s dvjema spojkama. Performanse? Za ubrzanje od 0 do 100 km/h ovom BMW-u treba svega 3,8 sekundi, a maksimalna brzina mu je elektronski limitirana na 250 km/h. Toliko o “dosadnim” brojkama.
Gdje god bismo išli s ovim automobilom, od vozača i pješaka dobivao sam poglede, geste rukama i mnoga pitanja. Serija 8 zaista ostavlja upečatljiv dojam gdje god prođe. Dugačka, široka i niska, uz napredna svjetla u BMW LaserLight tehnologiji, sportsku “osmicu” teško je neopaziti. M850i se trudi biti dva automobila odjednom, i pravi sportaš i luskuzni “grand tourer”. Nažalost, M850i na neki način ipak nije sportski automobil. Iako je neizmjerno brz, nemate pojma koliko je zapravo brz ovaj automobil. Njegove dimenzije i masa čine ga prilično nespretnim u zavojima. Podupravljanje je, prilikom prave sportske vožnje, uvijek prisutno, iako sustav upravljanja s četiri kotača čini sve da to ublaži. Također, iako je čvrsta, šasija nije baš u razini s ostatkom BMW-ovih vozila koja nose značku M. Međutim, apsolutno nemamo primjedbe na kočnice. Zaustavljanje je čak impresivnije od ubrzanja, zahvaljujući ogromnim disk-kočnicama.
Na otvorenoj cesti M850i doista “razmeće” svoje mišiće i uspijeva biti pravi “grand touring” “stroj”. Iako je njegov prilagodljivi ovjes i dalje znatno tvrđi od konkurencije, što nam se i sviđalo. U režimu rada Comfort, M850i je luksuzna, tiha i relativno štedljiva krstarica koja će vam omogućiti udobno i nesmetano putovanje autocestom ili otvorenom cestom uz potrošnju od nekih 11 litara benzina. Ipak, ako se odlučite uključiti Sport ili Sport Plus opcije, pripremite se na žestoki udar svih 530 “konja”. Brojka na digitalnoj instrument ploči će se brzo popesti na troznamenkaste cifre, a potrošnja će se kretati iznad 25 litara na 100 km. Unutrašnjost je profinjena, ispunjena najboljom kožom, aluminijem i karbonskim vlaknima, a pravo malo remek-djelo je posebna kristalna ručica mjenjača, koja cijelom interijeru daje dodatni prestiž. Infotainment sustav je klasični BMW-ov s iTouch prekidačem, a ugođaj upotpunjuje premium audiosustav Harman/Kardon. Grijanje sjedala, grijanje upravljača, automatska dvozonska klima i na kraju, gotovo neupotrebljiva stražnja sjedala. Na njih će se češće smjestiti sitna prtljaga nego putnici.
Na kraju, zaključak je sljedeći: BMW M850i xDrive je velik, težak, ali i atraktivan i impresivan sportski coupe, koji kombinira stil i komfor udobne krstarice s gromoglasnim V8 biturbo motorom ogromne snage. Ovaj je auto spreman na sve što od njega možete zatražiti, no jeste li vi spremni za njega? Jeste, ako izdvojite punih 1.391.865 kuna…
TEHNIČKI PODACI:
BMW M850i Coupe xDrive
Motor: 8 cilindara, biturbobenzinski
Obujam: 4395 ccm
Snaga: 390 kW/530 KS @ 5500 o/min
Okretni moment: 750 Nm @ 1800 o/min
Mjenjač: automatski, 8 brzina
Dimenzije: 4851 x 1902 x 1346 mm
Prtljažnik: 420 l
Maksimalna brzina: 250 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,7 s
Potrošnja: 10,7 l/100 km
Na testu: 17 l/100 km
Emisija CO2: 246 g/km
CIJENA: 1.391.865 kn