Volvo na tržište donosi odlične vijesti
Ako ste ikada čuli za tvrtku Polestar, onda znate o čemu se otprilike radi, a ako pak niste, pročitajte tekst.
Nije nikakva tajna da Volvo kao švedski proizvođač sigurnosti na četiri kotača u sklopu današnjeg tržišta automobila djeluje pomalo „anemično“.
Razlozi tome svode se na tek nekoliko modela koji se u današnje vrijeme bore s konkurencijom na tržištu unutar pojedinih kategorija i klasa. No Volvo se očito ne predaje, te se opako bori za svoje mjesto pod suncem, te se iz petnih žila trudi promijeniti imidž.
Ako ćemo iskreno, to je odlično usmjeren trud, jer izuzev nekolicine „sportskije“ orijentiranih modela, pojmovi poput „zabave“, „performansi“ i naziv Volvo tijekom posljednjih godina skoro pa i ne idu u sklopu iste rečenice.
Naravno da je tijekom posljednjih godina bilo itekako svijetlih primjera koji su se svojim postojanjem trudili biti „Kul“ (odnosno zabavni na švedskom), no izuzev nekolicine „R“ izvedenica pojedinih modela za Volvo to baš i nije polazilo za rukom.
Dapače, percepcija modela ove marke i dalje je ostala u domeni sigurnosti, udobnosti i određenih manjih tehnoloških revolucija, dok strast, vozački gušt i ostali atributi koje npr. u današnje vrijeme imaju Audi, Mercedes-Benz, BMW, Cadillac i slični proizvođači brzih limuzina jednostavno i dalje nisu u vokabularu prosječnog štovatelja ove švedske marke.
…no tu u igru ulazi tvrtka Polestar i uskoro bi se takva percepcija za Volvo mogla uvelike promijeniti.
Naime, tvrtka Polestar tijekom proteklih nekoliko godina djelovala je skoro isključivo na australskom tržištu, gdje je izuzev nekolicine trkaćih primjeraka modela S60 ponuđen i određen broj civilnih verzija ove limuzine izraženih sportskih aspiracija.
Time je Volvo S60 Polestar u očima mnogih postao jednom od najprimamljivijih limuzina na tržištu, te apsolutno valjanom alternativom svemu onome što su Nijemci i Amerikanci bili u stanju baciti mu pod noge (tj. kotače). No limitirane serije primjeraka i strogo definirana tržišta od ovog automobila ipak nisu stvorili hit kakav je S60 Polestar trebao biti.
Podsjetimo, dotična je brza limuzina raspolagala s 3-litrenim „šestakom“ snage 345 konja, što je pak putem 6-brzinskog automatskog mjenjačkog sklopa i pogonom na sva četiri kotača rezultiralo brojkama od 4,9 sekundi od nule do stotice na brzinomjeru, te maksimalnom brzinom od elektronički limitiranih 250 kilometara na sat.
Reklo bi se sasvim dovoljno, zar ne?!
Uglavnom, iako su Audi, Mercedes-Benz i BMW s one europske strane, te Cadillac s one američke nudili brutalnije i brže automobile, Volvo S60 Polestar ipak je ispao traženom robom, pa stoga ne čudi da se Volvo odlučio otkupiti 100% vlasništva ove tvrtke i Polestar uvrstiti u ponudu na globalnom tržištu.
Time je zapravo od strane tog švedskog proizvođača napravljen svojevrstan presedan i hvale vrijedan iskorak prema promjeni percepcije kupaca prema modelima koje Volvo nudi na tržište, no sama ponuda performansi u sklopu pojedinih modela za Volvo sigurno neće biti dovoljna.
Dapače, s obzirom na dosadašnjih 750 primjeraka ove „plave munje“ (kako su S60 Polestar po izlasku na tržište nazvali neki australski mediji), Volvo će morati osigurati puno veće proizvodne kapacitete, jer u protivnom neće moći konkurirati na pojedinim tržištima itekako etabliranim markama i modelima unutar klase.
Samim time će Šveđani morati uložiti oveću količinu novaca u restrukturiranje, a zatim ih čekaju i dodatna ulaganja u razvoj novih modela koji bi unutar više klasa mogli konkurirati na tržištu.
Doduše, s obzirom na to da je Volvo postao apsolutnim vlasnikom tvrtke Polestar (izuzev njihovog trkaćeg tima koji će i dalje djelovati samostalno), te zbog činjenice da je upravo ova tvrtka na (zasad samo američko) tržište ponudila doživotnu garanciju vezanu uz dijelove i održavanje, vjerujem da će ubuduće upravo za Volvo odlučiti oveći broj potencijalnih kupaca koji izuzev luksuza traže kvalitetu i performanse.
…no to su sve samo nagađanja, pa je možda bolje na veselim činjenicama koje podrazumijevaju jednu od najkvalitetnijih marki na svijetu i spajanje iste s jednim od ponajboljih „tvorničkih“ tunera današnjice završiti ovaj tekst.