Piše 20.01.2018

Veloster, jesi li to ti?

Planeta se i dalje vrti, političari i dalje kradu, sportaši se i dalje znoje, a Hyundai i dalje pokušava ispasti fora s glupim i nepotrebnim vratima na jednom boku automobila…

Hyundai Veloster N - ona dobra strana.
Hyundai Veloster N – ona dobra strana.
foto: Hyundai

Hyundai Veloster – automobil koji u nazivu podsjeća na nekog dinosaura kojeg ćemo vidjeti tek u stočetrdesetsedmom nastavku „Jurskog parka“. Automobil koji je u svijet kompaktnih modela donio distorziju i disharmoniju, te je zbog toga ispao čudnim. Ali i poprilično nepoželjnim.
Prodajni rezultati za prvu su generaciju ovog južnokorejskog ludog znanstvenika ispali poprilično poražavajućima. No za to postoji i dobar razlog.
Naime, iako ćemo često čuti izjave poput „volimo biti drugačiji“, realno gledano, svi mi ipak volimo barem jednim dijelom pripadati nekakvoj izmišljenoj komfor-zoni. Nekima je to televizor u obliku pravokutnika, nekima pak kava s mlijekom u šalici za kavu, a nekima automobil s parnim brojem vratiju. Sve su to jednostavno „šprance“ koje se savršeno uklapaju u „mainstream“ svakodnevice u kojoj svi mi zajedno živimo. I to je sasvim u redu.

Ovako je Veloster izgledao do prije nekoliko dana.
Ovako je Veloster izgledao do prije nekoliko dana.
foto: Hyundai

Hyundai Veloster je u svijetu automobila ispao poput nudista.
Da, svima je fora pocrniti bez trakica na tijelu, ali se jako malen broj ljudi u golom izdanju na plaži osjeća stvarno dobro. Stoga ne čudi da se Veloster približio relativno malom broju kupaca usprkos tome što je (nazivno) moderno biti „drugačiji“.
Dapače, a-propos tog dijela u sklopu kojeg je Hyundai Veloster namjerno „drugačiji“ možda je najbolje citirati jednog dragog poznanika koji je na rečenicu „Vi ne kontate Citroën C4, jer je drugačiji“ reagirao replikom „Da…i ljudi s genitalnim herpesom su drugačiji, pa to svejedno ne znači da želim biti jedan od njih“.
Pametnom dosta, zar ne?!

Ne, stvarno...čemu ta glupa vrata?
Ne, stvarno…čemu ta glupa vrata?
foto: Hyundai

No usprkos svemu tome Hyundai ne odustaje od ideje jednih vrata na jednom boku, te jednog para vratiju na drugom. I to je možda moguće nazvati tradicijom ili pak pozitivnim primjerom tvrdoglavosti, ali realno gledano, Veloster je zbog toga isto toliko drugačiji koliko i smiješan. A to pak dokazuju gore spomenuti loši prodajni rezultati, te očit manjak ljudi koji „drugačiji“ stvarno i jesu.
Pa ipak je novi Veloster upravo predstavljen svijetu i ta „drugačija“ priča na tržište donosi svoj nastavak.

Samo neki od konkurenata za Veloster...
Samo neki od konkurenata za Veloster…

U bazi je riječ o kompaktnom automobilu s kojim se za prevlast na tržištu mogu boriti Volkswagen Golf, Ford Focus ili pak Renault Megane. Samim time je konkurencija stvarno ogromna i u Hyundaiju sigurno neće baš mirno spavati.
No za razliku od apsolutno bljedunjavog motora u prvoj iteraciji ovog modela, ovaj bi novi trebao biti u stanju priprijetiti najljućim i najbržim „Hot Hatch“ automobilima današnjice.
Sve je to bilo u planu Hyundaijevoj N-diviziji, koja od svog osnutka prije nekoliko godina čak ni na papiru nije zvučala ozbiljno. Ali otkad su se meštri unutar Hyundaijevog laboratorija čuda primili posla kako treba i proizveli nedavno predstavljeni Hyundai i30N, stvari su napravile popriličan zaokret u pozitivnom smjeru.
Doduše, Veloster N baziran je na istoj šasiji kao i njegov prethodnik i30N, pa se s jedne strane Koreance može optužiti za lijenost, no s one druge pak mnogi drugi proizvođači automobila danas koriste modularne platforme, te ih dijele među modelima kako im dođe. Stoga se oko zajedničke šasije s kojom raspolažu Veloster i i30 u svojim najjačim verzijama ne bi trebala lomiti koplja.

Izgleda moderno i zanimljivo, zar ne?!
Odudaranja od konkurencije u pravilu nema ni ovdje.
foto: Hyundai

Dakle, motor s kojim se Veloster N može pohvaliti raspolaže s četiri cilindra, jednim Turbo-punjačem i s ukupno dvije litre zapremine. U prijevodu, receptura je identična kao i kod glavnih konkurenata koji izuzev s performansama na tržište dolaze i s oznakom „Made in EU“. No za razliku od nekih europskih konkurenata, Hyundaijeva je N-divizija iz motora ove konfiguracije izvukla ukupno 275 konja i nekih 360 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Iako informacije još uvijek nisu potvrđene i konkretne, sva bi ta snaga trebala biti sasvim dovoljna da ovaj kompaktni Koreanac do stotke pojuri za nekih šest sekundi i nastavi ubrzavati do 240 kilometara na sat.
Sasvim dovoljno za jedan nabrijani gradski automobil, reklo bi se.

HUD je fora detalj...
HUD je fora detalj…
foto: Hyundai

Izuzev šasije i dijelova motora, Veloster N s manjim bratom u obliku modela i30 s istom oznakom dijeli i paletu boja, mjenjački sklop, te još nekolicinu detalja. I to je također sasvim u redu.
Izvana je Veloster N poprilično atraktivan automobil – pogotovo ako izuzmemo disharmonična i poprilično nepotrebna vrata viška s jedne strane. Dizajnom djeluje široko i poprilično agresivno, a i za razliku od nekih današnjih konkurenata ne djeluje zdepasto. Iz toga se na zornom primjeru vidi da je Hyundai (i) u smislu dizajna itekako narastao i okrenuo se nekim novim vremenima.
Kako priliči ovakvom nazivno ekskluzivnom automobilu, u ponudi je tek nekoliko boja eksterijera, odnosno točnije njih četiri. Radi se o Racing red, Ultra black, Chalk White i N-Performance blue, odnosno sada već tradicionalnoj „baby“ nijansi plave. Nevezano uz boju karoserije, na svakom će se Velosteru N pronaći i nekolicina crvenih detalja koji za cilj imaju naglašavanje sportskog karaktera automobila. Možda će se nekome takvog što učiniti glupo ili nepotrebno, ali moram priznati da jednim dijelom donosi ono nešto nostalgično i podsjeća na crvenilo s kojim su se neki od gradskih nabrijanaca hvalisali tijekom osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća. I to je također u redu.

Interijer ne djeluje generički čak i kad je upaljeno svjetlo.
Interijer ne djeluje generički čak i kad je upaljeno svjetlo.
foto: Hyundai

Ista je priča vezana i uz interijer u kojem usprkos vladavini sivog klina kontrast je u obliku crvenih detalja itekako prisutan, te i s one unutarnje strane naglašava sportski karakter Velostera N.
Naravno, tu je i sva sila drugih detalja izrađenih od aluminija i sličnih hladnih materijala, a onda je tu i sva sila elektronike koja svijetli na ovaj ili onaj način.
Ekran je također tu, ali za razliku od mnogih modela unutar klase ovdje ne izgleda poput iPada koji je nekome ispao iz ruke i zalijepio se na armaturu. Dapače, ekran se svojom pozicijom i dimenzijama poprilično dobro uklapa, a s obzirom na najnoviju tehnologiju (vjerojatno) i služi svrsi upravo onako kako bi trebao.
Od opreme je Veloster N doista krcat stavkama. Neke su manje-više klasične za današnje automobile i svedene na raznorazne senzore i pomagala, dok neke druge pak i nisu baš česti gosti unutar interijera gradskih kompaktnih jurilica. Pod time prvenstveno vrijedi spomenuti HUD (odnosno Head Up Display) koji se projicira direktno na vjetrobransko staklo ispred vozača i predstavlja stvarno simpatičnu stavku opreme. Ostatak se ionako svodi na hrpetinu skraćenica koje označavaju pomagala, senzore i ine druge detalje koji za cilj imaju iz ovog automobila napraviti prijevozno sredstvo za bilo koga i svakoga. Stoga oko toga ne bih trošio pretjerano puno teksta.
Uostalom, Hyundai ima svoju internetsku stranicu, a konfigurator će se ionako uskoro pojaviti na njoj, pa svratite i klikajte.

Plavi izgleda bolje.
Plavi izgleda bolje.
foto: Hyundai

Uglavnom, da…Hyundai Veloster N usprkos nazivu koji jako podsjeća na dinosaura ipak nije izumro. Dapače, kako stvari trenutno izgledaju, ovaj automobil prkosi svima i svemu, te je u sklopu druge generacije još jači, ljepši, brži, opremljeniji i poželjniji.
Pa iako jedna vrata viška i dalje nalaze svoje mjesto na boku ovog automobila, cijeli je paket itekako dojmljiv – pogotovo kada se prisjetimo gdje je Hyundai bio prije samo desetak godina.
Stoga u uspjeh ovog automobila ovaj puta možda i ne bi trebalo sumnjati, jer Hyundai ovom modelu nije pristupio s rezervom, pa je za pretpostaviti kako će tržište to i prepoznati.
No to ćemo ionako ubrzo vidjeti.

Dupe ima "prolaz", zar ne?!
Dupe ima “prolaz”, zar ne?!
foto: Hyundai