Umro je tvorac legendarnog Datsuna Z
Ispričavam se što je u naslovu sve kratko i direktno objašnjeno, no jednostavno nema drugačijeg načina objaviti ovu tužnu vijest.
Prije nekoliko dana sam se kroz najavu modela 370Z u režiji Nissanovog podrumske etaže psihijatrijske klinike NISMO samo malčice dotakao povijesti ovog modela i što dotični na tržištu predstavlja već nekoliko desetljeća.
Naravno da tada nisam ulazio u dubioze, te učio povijest sve one koji najvjerojatnije ionako nisu zainteresirani prema ičemu što ne počinje s VW, a moram priznati da mi ni u ovom momentu ne pada napamet skrenuti u objašnjavanje svih posebnosti koje je Datsun (odnosno Nissan) svijetu automobila pružio s modelom „Z“. Uostalom, za takve stvari i kratke edukacije oko pojedinih automobila ionako postoji nekolicina portala koji će to učiniti bolje od mene, pa samim time jednostavno ni ne vidim razloga pokušavati.
Naravno, kako je u sklopu ovog teksta riječ o jednoj tužnoj vijesti vezanoj uz smrtni slučaj jednog apsolutnog genijalca, nakratko ću morati otići u povijest, no obećajem da neću nikome ni pokušati soliti pamet s ogromnom količinom informacija oko „ovog“ ili „onog“. Dapače, spomenut ću 15. rujna 1909. godine, kada se u prefekturi Shizuoka (odnosno Hamamatsuu) rodio gospodin pod imenom Yutaka Katayama, odnosno „Mr. K“ (kako su ga od kraja šezdesetih godina počeli nazivati ljubitelji Datsuna i njegove kreacije pod nazivom Fairlady Z).
„Mr. K.“ je tijekom svog rada u Nissanu zbog svojih afiniteta prema svemu sportskom dobrim dijelom postao zaslužnim prvenstveno za legendarni Datsun 510, tj. automobil bez čijeg se postojanja današnji klinci ne bi mogli diviti Nissanu GT-R, no njegovo remek-djelo uobličeno je u „Z“, koji je istovremeno „ubio dvije muhe jednim udarcem“.
Naime, usprkos činjenici da je „Z“ jedan od najpoznatijih i najsposobnijih japanskih sportskih automobila svih vremena, sam automobil nije toliko bitan kao činjenica da je „Mr. K.“ s tim modelom i svojom filozofijom uspio prvo Amerikance, a zatim i ostatak planete uvjeriti kako se radi o nečem kvalitetnom, upotrebljivom i u mnogim poljima superiornom. Uglavnom, tako nekako stoje stvari i dan-danas – usprkos usponima i padovima, te nekim boljim i nekim lošijim generacijama „Lijepe dame“ koja je u sklopu svijeta automobila prisutna još od 1969. godine.
Vijesti o smrtnom slučaju, uz nekolicinu detalja vezanih uz komplikacije koje su uslijedile nakon zatajenja srca gdina. Katayame u medije je pustio njegov sin, uz kojeg je od bliže rodbine ovog 105 godišnjaka u tuzi ostala žena, još jedan sin, dvije kćeri, jedanaest unuka i osamnaestoro praunuka, odnosno u prijevodu jedna velika obitelj.
No drugačija nije ni za očekivati od jednog velikana auto-industrije, zar ne?!
Bilo kako bilo, u svojih 105 godina života, Yutaka Katayama kao apsolutan stručnjak, poznavatelj trendova u sklopu auto-industrije i kao jedan vrhunski auto-entuzijast svojim je radom i idejama doprinio globalnoj prepoznatljivosti Nissana, te je apsolutno zasluženo ušao u anale povijesti svijeta automobila.
…a što se mene tiče, izuzev ovog kratkog teksta i fotografija koje dijelom pričaju priču o Datsunu (odnosno Nissanu) „Z“ sve što mogu reći je „Yasuraka ni nemuru Mr. K“.
Počivao u miru.