Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 24.02.2015

Umro je tvorac legendarnog Datsuna Z

Ispričavam se što je u naslovu sve kratko i direktno objašnjeno, no jednostavno nema drugačijeg načina objaviti ovu tužnu vijest.

"Mr.K", odnosno gospodin Yutaka Katayama i Datsun 240Z
“Mr.K”, odnosno gospodin Yutaka Katayama i Datsun 240Z
foto: KOCPC

Prije nekoliko dana sam se kroz najavu modela 370Z u režiji Nissanovog podrumske etaže psihijatrijske klinike NISMO samo malčice dotakao povijesti ovog modela i što dotični na tržištu predstavlja već nekoliko desetljeća.

Naravno da tada nisam ulazio u dubioze, te učio povijest sve one koji najvjerojatnije ionako nisu zainteresirani prema ičemu što ne počinje s VW, a moram priznati da mi ni u ovom momentu ne pada napamet skrenuti u objašnjavanje svih posebnosti koje je Datsun (odnosno Nissan) svijetu automobila pružio s modelom „Z“. Uostalom, za takve stvari i kratke edukacije oko pojedinih automobila ionako postoji nekolicina portala koji će to učiniti bolje od mene, pa samim time jednostavno ni ne vidim razloga pokušavati.

"Mr. K" je jedini čovjek na svijetu kojem je ovakva košulja pristajala dobro
“Mr. K” je jedini čovjek na svijetu kojem je ovakva košulja pristajala dobro
foto: Los Angeles Times

Naravno, kako je u sklopu ovog teksta riječ o jednoj tužnoj vijesti vezanoj uz smrtni slučaj jednog apsolutnog genijalca, nakratko ću morati otići u povijest, no obećajem da neću nikome ni pokušati soliti pamet s ogromnom količinom informacija oko „ovog“ ili „onog“. Dapače, spomenut ću 15. rujna 1909. godine, kada se u prefekturi Shizuoka (odnosno Hamamatsuu) rodio gospodin pod imenom Yutaka Katayama, odnosno „Mr. K“ (kako su ga od kraja šezdesetih godina počeli nazivati ljubitelji Datsuna i njegove kreacije pod nazivom Fairlady Z).

„Mr. K.“ je tijekom svog rada u Nissanu zbog svojih afiniteta prema svemu sportskom dobrim dijelom postao zaslužnim prvenstveno za legendarni Datsun 510, tj. automobil bez čijeg se postojanja današnji klinci ne bi mogli diviti Nissanu GT-R, no njegovo remek-djelo uobličeno je u „Z“, koji je istovremeno „ubio dvije muhe jednim udarcem“.

Vjerovali ili ne, bez ovog automobila legenda o Skyline-u GT-R ne bi bila rođena
Vjerovali ili ne, bez ovog automobila legenda o Skyline-u GT-R ne bi bila rođena
foto: Motorsport Retro

Naime, usprkos činjenici da je „Z“ jedan od najpoznatijih i najsposobnijih japanskih sportskih automobila svih vremena, sam automobil nije toliko bitan kao činjenica da je „Mr. K.“ s tim modelom i svojom filozofijom uspio prvo Amerikance, a zatim i ostatak planete uvjeriti kako se radi o nečem kvalitetnom, upotrebljivom i u mnogim poljima superiornom. Uglavnom, tako nekako stoje stvari i dan-danas – usprkos usponima i padovima, te nekim boljim i nekim lošijim generacijama „Lijepe dame“ koja je u sklopu svijeta automobila prisutna još od 1969. godine.

Nedugo prije smrti je ured gdina. Katayame izgledao ovako
Nedugo prije smrti je ured gdina. Katayame izgledao ovako
foto: KOCPC

Vijesti o smrtnom slučaju, uz nekolicinu detalja vezanih uz komplikacije koje su uslijedile nakon zatajenja srca gdina. Katayame u medije je pustio njegov sin, uz kojeg je od bliže rodbine ovog 105 godišnjaka u tuzi ostala žena, još jedan sin, dvije kćeri, jedanaest unuka i osamnaestoro praunuka, odnosno u prijevodu jedna velika obitelj.

No drugačija nije ni za očekivati od jednog velikana auto-industrije, zar ne?!

"Mr. K" i glumac koji ga je portretirao u reklami s početka sedamdesetih
“Mr. K” i glumac koji ga je portretirao u reklami s početka sedamdesetih
foto: Auto News

Bilo kako bilo, u svojih 105 godina života, Yutaka Katayama kao apsolutan stručnjak, poznavatelj trendova u sklopu auto-industrije i kao jedan vrhunski auto-entuzijast svojim je radom i idejama doprinio globalnoj prepoznatljivosti Nissana, te je apsolutno zasluženo ušao u anale povijesti svijeta automobila.

…a što se mene tiče, izuzev ovog kratkog teksta i fotografija koje dijelom pričaju priču o Datsunu (odnosno Nissanu) „Z“ sve što mogu reći je „Yasuraka ni nemuru Mr. K“.
Počivao u miru.

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana