Uber uvodi autonomni taksi
Tržište taksi usluga prodrmano je dolaskom Ubera zbog čega se vode bezobzirni ulični ratovi taksista, blokiranje ulica i poduzimaju se različite druge kreativne metode sprječavanja izlaska konkurencije na ceste. Međutim, unatoč udarima sa svih strana i sveopćem kaosu na tržištu, Uber predstavlja nešto što će promijeniti svijet taksi usluga.
To nešto je autonomni Volvo XC90. Pilot projekt autonomnog Uber vozila trebao je biti pokrenut je u San Franciscu ali je isti dan kad je lansiran zaustavljen od nadležne državne službe. Naime, autonomni Volvo nije imao dopuštenje za vožnju prometnicama. Međutim, problem nije bila samo dopusnica već i sam autonomni sustav koji je zakazao već prvog dana. Naime, Volvo je snimljen kako elegantno krstari kroz upaljeno crveno svjetlo što je izazvalo burne reakcije kod mnogih osim kod zagovornika autonomnih sustava vožnje koji ističu da je incident bio rezultat ljudske pogreške.
Nakon odluke o obustavi i zabrani vožnje, Uber je podnio žalbu nadležnim institucijama koja je odbijena. Jedino što je preostalo je povlačenje Volva s ceste. Inače, Uber je cijelu priču oko autonomnog taksija osmislio tako da naručitelj usluge zapravo ne zna tko će doći po njega. Na (ne)sreću mnogih tek se nekolicina sretnika imala prilike voziti u autonomnom taksiju. Pitanje koje ostaje u zraku su njihove reakcije nakon što su prošli kroz crveno svjetlo?
Inače, cijeli projekt trebao je označiti prekretnicu na tržištu taksi usluga. Zamislite samo situaciju u kojoj naručite taksi, a po vas dolazi SUV s hrpom konjice bez vozača? Neprocjenjivo. Međutim, kako bi udovoljio svim onim osobama koje nemaju prevelikog povjerenja u autonomne sustave, s razlogom, Uber je osigurao da se na vozačkom mjestu vozi tehničar koji nadgleda rad i vožnju te po potrebi intervenira. Tu se postavlja pitanje gdje je i što je tehničar radio za vrijeme prolaska Volva kroz crveno? Vrlo vjerojatno zagovornici autonomnih sustava imaju logičan odgovor i na ovo pitanje …
U sveopćem kaosu oko taksi usluga u Hrvata, postavlja se pitanje kako bi se autonomni Volvo proveo na našim ulicama? Vrlo vjerojatno bi Uber morao ugraditi posebno razvijene sustave samozaštite u slučaju napada, naleta ili nečeg trećeg od strane konkurentskog mu vozila. Bilo kako bilo, ono s čim se moramo složiti je genijalna, futuristička ideja pružanja taksi usluge bez prisutnosti vozača.