U Hrvatsku stigao redizajnirani Porsche 911
Redizajnirani Porsche 911 predstavljen je po prvi puta u Zagrebu u utorak 15. prosinca, a okupljeni uzvanici mogli su uživati u probnoj vožnji i finim delicijama koje je pripremio restoran Stari Puntijar.
Otvoreno je još jedno novo poglavlje u razvoju automobilske ikone koju poznajemo pod nazivom Porsche 911. Riječ je o redizajnu najnovije generacije, a najveća novost ugrađeni su turbopunjači već u osnovnoj Carreri, odnosno Carreri S, što je posljedica pritiska koji pred proizvođače automobila stavljaju strogi zakoni o ispuštanju štetnih tvari u atmosferu. To znači da će 2015. godina biti zapamćena kao još jedna od vražjih godina za okorjele ljubitelje 911-ice, poznate po tome da odbijaju svaki tehnološki pomak, svaku novotariju vezanu uz njihovu svetinju.
Priča se ponavlja već toliki broj puta, još od generacije 993 koja je donijela vodeno hlađenje, pa sve do najnovijeg modela koji po prvi puta dolazi s električnim servo upravljačem, kao i GT3 verzije koja je ostala bez opcije ručnog mjenjača. Uvijek postoji taj neki strah da će nova tehnologija ubiti 911-icu, a nakon što je predstavljena ova vijest javila se bojazan da će turbopunjač zauvijek u povijest poslati onaj odaziv za gas tipičan za atmosferske motore.
U stvarnosti, nikoga zapravo nije briga za to. Čak i novinari, čiji je posao propitkivati svaku značajnu promjenu i koji se u početku vole pridružiti kritikama, na kraju prihvaćaju da prednosti novih sustava prevagnu nad nedostacima, osobito za prosječnog kupca koji se granicama automobila nikada neće niti približiti. Kada sam već spomenuo električni servo upravljač, on je u novoj 911-ici navodno značajno poboljšan, u što ne treba sumnjati budući da je i ugledan britanski Evo magazin upravljački mehanizam u Caymanu GT4 opisao prekrasnim. Prve recenzije govore u korist prednabijanja također.
Obujam bokser motora u Carreri S smanjen je s 3,4 litre na ravno 3 litre. Manji obujam naravno kompenziraju dva turbopunjača, što je uz novi ispušni sustav i modificiranu elektroničku nadzornu jedinicu rezultiralo porastom snage za 20 KS i okretnog momenta za 60 Nm. Konačne brojke izgledaju ovako: 420 KS, 500 Nm (između 1700 o/min i 5000 o/min), 3,9 sekundi do stotke (uz PDK mjenjač i Sport Chrono paket) i 308 km/h, koliko iznosi maksimalna brzina. S jedne strane dakle imamo bolje performanse, a s druge do 12 posto povećanu ekonomičnost motora.
Prosječnom oku pobjeći će promjene na eksterijeru 911-ice, a dežurni kritičari koji bi s jedne strane htjeli da sve uvijek ostane isto, a s druge redovito moraju komentirati kako se dizajn nije mijenjao više od 50 godina, reći će da je to još samo jedna 911-ica. To je djelomično istina, treba dva puta pogledati kako bi se vidjele razlike, no one postoje, i čine stvari boljima. Prvenstveno to su zanimljivije dizajnirana stražnja svjetla, nova prednja svjetla i otvor za zrak na poklopcu motora. Interijer je dobio novi upravljač, koji po uzoru na 918 Spyder uz opcijski Sport Chrono paket ima kružnu tipku za odabir jednog od četiri moda vožnje (Normal, Sport, Sport Plus, Individual), te novi multimedijalni sustav koji sada podržava Apple CarPlay i Android Auto.