Type R Challenge 2018 – Civic „vlada“ europskim stazama!
Type R Challenge 2018 je projekt u kojem Civic Type R vožen od strane pet različitih vozača ima zadatak srušiti rekorde za automobile s prednjim pogonom na pet različitih staza.
Civic Type R je automobil kojem su mnogi u početku zamjerali na pomalo ekstravagantnom dizajnu i nekim na prvi pogled nelogičnim detaljima poput tri ispušne cijevi i 20-inčnih naplataka. Honda je ubrzo ušutkala sve koji su imali bilo kakvih nedoumica „zaokruživši“ Nurburgring za nevjerojatnih 7.43.8, vrijeme koje nijedan „hot hatch“ nije uspio dotaknuti. Kako ne bi stali na tome ljudi iz Honde su odlučili napasti rekorde i na drugim poznatim stazama. Uzeli su pet različitih vozača iz različitih polja motorsporta i pet različitih staza. Evo kako je to prošlo.
1. Magny Cours – Esteban Guerrieri – 2:01:51
Prva postaja Type R Challenge 2018. je bila Magny Cours u Francuskoj. Ista staza je bila domaćin Velike nagrade Francuske između 1991. i 2008. Za volan je sjeo Argentinac Esteban Guerriri kojemu je Civic Type R već poprilično poznat automobil jer unutar WTCC-a nastupa upravo u tom automobilu. Guerriri je ovladao lakat zavojima, brzim šikanama i brzim ravnicama za 2:01:51 što je za jedva preko 10 sekundi sporije od WTCC rekorda koji stoji još od 2005. godine. Unatoč ne pretjeranoj popularnosti staze to je svejedno respektabilan rezultat.
2. Spa Francorchamps – Bertrand Baguette – 2:53:72
Mislim da nema potrebe trošiti riječi na Spa jer je u najmanju ruku jedna od najlegendarnijih staza trenutnog F1 kalendara(nisam valjda jedini koji nestrpljivo broji dane do 26. kolovoza?). Eau Rouge je vjerojatno najpoznatiji zavoj na svijetu te je uspio proslaviti mnoge vozače, ali i završiti živote mnogih prerano. Bertrand Baguette nastupa unutar Super GT kategorije koja predstavlja najvišu razinu utrkivanja turističkih automobila u Japanu. Nikako ne smijemo zanemariti ni njegovu pobjedu u LMP2 klasi na 24 sata Le Mansa, 2013. godine.
3. Silverstone – Matt Neal – 2:31:32
Silverstone je trenutni domaćin Velike nagrade Velike Britanije te je često otvoren i za širu publiku u obliku „track daya“. Matt Neal je s 51 godinom najstariji među navedenim vozačima te je s visinom koja prelazi dva metra također i najviši što ga je priječilo u bilo kojoj disciplini vezanoj uz Formulu 1. No, nije mu smetalo u BTCC-u gdje je osvojio prvenstvo tri puta.
4. Estoril – Tiago Monteiro – 2:01:84
Estoril je bio domaćin Velike nagrade Portugala između 1984. i 1996. te je svjedočio legendarnim trenutcima Formule 1. Niki Lauda je 1984. tamo osvojio svoje posljednje prvenstvo, Senna je ostvario svoju prvu pobjedu kasnije, a 1996. je imali jednu od najnapetijih završnica u Formuli 1 uopće. Tiago Monteiro je portugalski WTCC vozač te je najbolji plasman koji je ostvario bilo treće mjesto u ukupnom poretku 2016. godine.
5. Hungaroring – Jenson Button – 2:10:19
Iako Jenson Button više nije aktivan F1 vozač, Honda ga je izabrala za ovaj podvig jer je on upravo na Hungaroringu ostvario svoju prvu pobjedu u F1. Button je bio nešto sporiji od F1 bolida koji su „okupirali“ istu stazu dan ranije, ali je bilo dovoljno za ostvariti ciljano vrijeme.
Rekordi na ovih pet staza su samo dokaz nevjerojatnih sposobnosti koje Civic Type R ima na stazi te potvrđuju da Civic nije slučajno najbrži automobil s prednjim pogonom na Nurburgringu.