Tri premijere za Aston Martin
U biti i nije riječ o pravim premijerama, no u Aston Martinu ih svejedno takvima doživljavaju.
Skratimo priču i osvrte koji kroz povijest pojašnjavaju što je zapravo Aston Martin, kakve modele kao proizvođač nudi na tržište već punih stotinu godina i što u današnje vrijeme znači u sklopu svijeta automobila.
No s druge strane ipak spomenimo nebrojene uspjehe koje je Aston Martin imao tijekom tih stotinu godina postojanja, te nebrojene modele koji su svojom elegancijom i sportskim karakterom plijenili pozornost svekolike javnosti i iz dana u dan skupljali sve veći broj poklonika ove marke.
Pa eto, u toj tradicionalnoj maniri utrka i utrkivanja, Aston Martin je nedavno svijetu predstavio Vantage u izvedenici N400, što u prijevodu znači trkaći automobil s homologacijom za ulicu.
Dapače, ako bi se krenuli izražavati u maniri Jamesa Bonda, Aston Martin Vantage N400 ima dozvolu za ubojstvo konkurencije diljem svijeta.
No ako ćemo realno gledati stvari, Vantage N400 zapravo baš i nije automobil kakav Aston Martin pokušava prezentirati, jer i dalje ima velik broj stavki opreme kakve npr. Ferrari baš i ne nudi u sklopu svojih „trkaćih automobila za cestu“, što s jedne strane ima smisla, no s druge se kosi s najavama oko ove verzije modela.
Uglavnom, kada se podvuče crta, Vantage N400 ima nešto više snage i nešto manje kilograma, te pokoju „trkaću“ crticu koja se uz njega veže, no zapravo ispada „samo“ nešto oštrijom i usmjerenijom verzijom „običnog“ Vantage-a, što je u svakom slučaju zanimljivo, no nikako nije revolucionarno usprkos promotivnom video-uratku u kojem su uz dva primjerka Vantage-a N400 glavne zvijezde i vozači Aston Martinove tvorničke trkaće momčadi Darren Turner i Stefan Mücke.
Bilo kako bilo, pogledajte video-uradak, jer na kraju krajeva to je ipak Aston Martin Vantage, odnosno automobil koji svi rado vidimo tu i tamo.
Uz N400 je prije nekoliko dana Astonova Q-divizija objavila prve fotografije jedne posebne i limitirane edicije koja ulazi u portfolio modela DB9.
Dotična je verzija nastala putem jedne posebne želje koju je između dva obroka i popodnevnog lova na pripadnike pojedinih vjerskih i rasnih zajednica naručio jedan poduzetnik iz Dallasa, te samim time u početku nije bilo namjera proizvesti čak ni omanju seriju ove verzije modela. No s obzirom na to da ovako uređeni DB9 izgleda nekako „drugačije“, ne čudi činjenica da se ubrzo pojavilo još nekoliko narudžbi za ovakav DB9 Volante, te je ekipa iz Q-divizije obećala proizvesti još pokoji primjerak.
U pravilu se izuzev tzv. „Morning Frost“ boje eksterijera i hrpetine plavih dodataka u sklopu ove verzije Astona DB9 Volante ne nalazi baš ništa pretjerano vrijedno pozornosti, no ponekad priča oko takvih „unikata“ i ne mora ići u smislu performansi i izmišljanja „tople vode“ u smislu dodatne opreme, već je sasvim dovoljno da takav automobil postoji.
I da, nisam baš siguran da bih se ugodno osjećao u nečem ovako nježno-polakiranom i presvučenom, no lagao bih kada bi moja konstatacija bila da mi se ovaj automobil nije dopao, jer u krajnjoj liniji, to je i dalje Aston Martin – tvrtka u čijim prijevoznim sredstvima već desetljećima gušta najslavniji tajni agent na svijetu.
Prvi primjerak već je na putu za Texas, gdje čeka preuzimanje od strane naručitelja, dok se još tri primjerka spremaju…hmmm… Treba li uopće reći gdje, ili ste poput mene već navikli da sve takve stvari uvijek odu u Emirate?
No za razliku od standardne prakse u sklopu koje jahači deva i vlasnici harema prvi i (često) jedini imaju prilike uživati u unikatima, u ovom slučaju ipak neće biti tako, jer prvi proizvedeni primjerak ove specijalne verzije modela DB9 Volante prema ugovoru opisuje pridjev „unikatan“, tako da će se dvojica naftnih mogula iz Emirata morati zadovoljiti sa svojevrsnim kopijama.
No s druge strane će se ostatak svijeta očito morati zadovoljiti s apsolutnim pomanjkanjem primjeraka nove generacije vječno kontroverznog modela Lagonda, koji je Aston Martin prije nekoliko mjeseci počeo malo pomalo prikazivati uzduž i poprijeko virtualne granice.
Razlozi su jednostavno u tome što je Aston odlučio Lagondu apsolutno vezati uz pustinju i sjaj kojim Dubai na fotografijama (i u teoriji) odiše već godinama, te u trenutnim planovima ne postoji opcija da se pokoji primjerak pojavi na cestama „starog kontinenta“.
Doduše, ovo je tek prva serija Lagonde u sklopu koje u Astonu još uvijek vlada ozračje nepobjedivosti i vlastite veličine u odnosu na konkurenciju, no vjerujem da će se stvari itekako promijeniti kada na tržište stignu Maserati, Lamborghini, Bentley, Maybach i Porsche, te sa svojim unikatnim vizijama luksuza postave određene standarde.
Cijela priča oko ovog automobila ne samo da je posvećena Dubaiju i nekolicini u plahte obučenih naftaša koji tamo žive, već iz Aston Martina praktički ni nema informacija koje bi ovaj automobil trebale pratiti.
Tako se ne zna niti koji je motor ispod poklopca, pa samim time i performanse ostaju nepoznanicom. Ne zna se niti popis opreme, ni paleta boja, a nepoznati su i materijali od kojih se npr. sastoji interijer.
Također je nepoznata i cijena ovog automobila, što je pak pomalo smiješno – tim više što se Lagonda prodaje isključivo putem poziva na kupnju. No to tako vjerojatno treba biti i vjerujem da za takav način promoviranja i prodavanja jednog automobila ima itekako puno razloga. Samo ne bih ulazio u smislenost istih, jer vjerujem da bi se ovaj tekst ubrzo pretvorio u lakrdiju i smijeh.
Uglavnom, čovjek na vrhu piramide zvane Aston Martin za javnost je izjavio kako se „u ovom momentu sagledavaju opcije po pitanju ponude ovog modela na nekim drugim tržištima“, no takva mi rečenica zvuči još praznije od prosječne izjave za javnost nekog od naših ministara.
Samim time ne znam bih li na Lagondu „Taraf“ (kako ovom modelu zapravo glasi puni naziv) gledao kao na automobil ili kao na Yetija, jer iako znam da postoji, vjerujem da ga nikad neću vidjeti uživo.
No pretpostavljam da će se uskoro dečki u Astonu jednostavno predomisliti, jer prodati tek nekoliko primjeraka automobila s jednim od najslavnijih imena na svijetu nekako se čini suprotno zdravoj logici na koju u Aston Martinu inače često itekako obraćaju pozornost.