Slavljenička Škoda i prve fotografije najjače Octavije!

Nakon što je predstavljen relativno davne  1999. godine gradski mališan češkog proizvođača slavi 4.000.000 proizvedenih primjeraka! U isto vrijeme javnosti su predstavljene prve fotografije najjače Octavije.

Slavljenička Škoda

Prilikom predstavljanja Felicije davne 1994. godine, Škoda nije ni sanjala kako će njezin nasljednik biti proizveden u ovako velikom broju. Predstavljena na sajmu u Frankfurtu 1999. godine, Fabija je izazvala pravu pomutnju na tržištu. Glavni razlog za je činjenica da je u njenom razvoju sudjelovao VW, u čijoj se grupaciji nalazi sama Škoda, te da je većina mehaničkih dijelova proizvedena baš u njegovoj režiji, izuzev motora. Na tržištu je prisutna u tri generacije uz redizajniranu verziju predstavljenu 2010. godine na sajmu u Ženevi.

Prva generacija na tržištu je bila prisutna do 2007. godine do kada je prodano ukupno 1.790.000 primjeraka što je tek neznatno više u odnosu na iduću generaciju koja je prodana u 1.710.000 primjeraka. Unatoč tome što je član VW grupacije, Škoda je ovaj slavljenički model diferencirala u zaista podužem popisu stvari u odnosu na Polo i Ibizu. Naravno, postoje pojedini dijelovi koji su zajednički. Nadalje, prema informacijama koje kruže kuloarima. Škoda će po svemu sudeći odustati od proizvodnje RS verzije zbog straha od loše prodaje.

Do sada ih je proizvedeno 4.000.000

Na ovogodišnjem sajmu u Ženevi Škoda je predstavila svoj novi agregat zapremine 1.0 litre u TSI izvedbi koji razvija 110 konjskih snaga. Iako je već prije viđen u 1.2 litrenoj izvedbi ispod poklopca motora nešto veće Octavie, Škoda tvrdi kako ova verzija agregata isporučuje 25 Nm okretnog momenta više uz potrošnju smanjenu za 6% i masu manju za okruglih 10 kilograma.

Kao što je bilo rečeno na početku teksta, u isto vrijeme kad mu manja sestra slavi, nova Octavija ima svoju prvu galeriju koju donosimo u nastavku. Škoda za nju tvrdi da je najjači model koji je ikad izašao iz tvornice. 2.0 litreni motor razvija 240 konjskih snaga uz okretni moment od 370 Nm što je gotovo identično redizajniranom Golfu GTI. Kupci će moći izabrati između ručnog, odnosno automatskog mjenjača koji, uparen s prethodno spomenutim motorom, do stotke ubrzava za 6.6 sekundi uz maksimalno ograničenje brzine od 250 km/h.

Interijer

Što se tiče dizajna, nova Škoda dolazi u nešto drugačijem izdanju s modificiranim prednjim odbojnikom, prednjom rešetkom, odnosno farovima. Vanjštinu krase i aluminijski naplatci veličine 19 inča koji dolaze u sjajno crnoj boji. Interijer, s druge strane, dolazi s LED rasvjetom koja može mijenjati boje, točnije njih deset. Sportska sjedala presvučena su Alcantra kožom, a upravljaču je dodan sportski štih.

Kad su u pitanju sustavi pomoći vozaču, Škoda se ovog puta zaista potrudila i razvila povelik broj različitih inovativnih sustava. Primjerice, vozaču će od sada pa na dalje na raspolaganju stajati sustav predviđanja kretanja pješaka, sustav za nadzor mrtvih kutova itd. Škoda za sada nije otkrivala cijenu.