S ovime započinje elektrifikacija Mercedes-Benzove flote
Iako nije osobito zanimljivo tradicionalnim oktanoglavcima, ovo što gledamo na fotografijama od enormne je važnosti za Mercedes-Benz. Riječ je o novoj, posvećenoj arhitekturi koja će činiti temelj konstrukcije svih budućih Mercedes-Benzovih modela s električnim pogonom. A bit će ih mnogo…
Ideja električnog automobila nije osobito draga spomenutim braniteljima tehnologije koja podrazumijeva unutarnje izgaranje, no možda će ih zainteresirati vijest da je Mercedes-Benz kao jedan od prvih novih modela baziranih na ovoj modularnoj platformi najavio neku vrstu sportske limuzine, potencijalnog nasljednika CLS-a i još jednog u nizu budućih rivala Tesli Model S, trna u oku mnogim proizvođačima čije su električne limuzine tek u razvoju. Primjerice, Porscheu koji je svog “strujića” najavio konceptom Mission E i BMW-a koji u pripremi ima model i5. Model S istaknuo se između ostaloga performansama na razini supersportskih automobila, a iz Mercedes-Benza tvrde da će protu-napad izvesti brojkama koje opisuju sadašnje AMG modele, što bi trebalo biti dovoljno.
Mercedes-Benz nije sasvim nov u stvaranju električnih modela (podsjetimo se Smarta, B-klase i SLS-a), no niti jedan od dosadašnjih modela nije bio od presudne važnosti za tvrtku. Sljedeća generacija modela svakako će imati bitniju komercijalnu ulogu, a nova platforma stvari mijenja iz temelja, te je zamišljena u skladu s prijedlozima koji pristižu iz Njemačke, a tiču se razrade ideje da se do 2030. godine zabrani prodaja automobila s razinom emisija većom od – nula.
Sama konstrukcija platforme, koja predstavlja jedan od prvih plodova 7 milijardi eura vrijednog ulaganja u razvoj „zelene“ tehnologije u sljedeće dvije godine, zamišljena je s baterijom u podnici kako bi se povećao prostor u kabini, te s po jednim elektromotorom na svakoj osovini, što „po defaultu“ daje automobilu pogon na sve kotače, ali i uz pomoć pametnog sofvera otvara različite mogućnosti za usavršavanje dinamičkih sposobnosti automobila. Premda radi na razvoju litij-sumpornih baterija, Mercedes-Benz je za početak odabrao litij-ionski paket koji s jednim punjenjem osigurava oko 500 kilometara autonomije. Platformu ćemo u konceptnom izdanju vidjeti do kraja godine, a serijski se modeli (najmanje dvije limuzine i dva SUV-a) očekuju u 2019. godini.