Renault, Alpine i još malo dobrih vijesti iz Francuske
Iako nije riječ o velikoj seriji, uskrsnuti Alpine A110 definitivno dolazi na tržište.
Dakle, radujte se narodi (svi osim Amera, koji ovaj automobil neće vidjeti na svom tržištu).
Renault – za mnoge tek polje užasa i automobilske konfekcije, no za znalce ipak marka koja kroz svoju bogatu povijest zorno pokazuje kako se neke stvari trebaju raditi i kako se pojmu automobila treba pristupati. Tvrtka koja još od davne 1898. godine bilježi odličnu prodaju cestovnih modela i ogroman uspjeh na stazama diljem svijeta – nevezano uz to radi li se o asfaltiranim ili prljavim površinama.
Tijekom godina i godina postojanja, Renault je svijet automobila doista zadužio za neke i više nego fascinantne modele. No oni najzanimljiviji ipak su na tržište dolazili s potpisom Alpine. Stoga nikoga ne treba čuditi ovaj najnoviji potez koji podrazumijeva uskrsnuće jednog od najposebnijih modela s Alpine značkom – onog s oznakom A110.
Originalni je A110 još davne 1961. godine bio zamišljen kao cestovni automobil koji pozornost primarno plijeni svojim dizajnom nalik sportskom automobilu. No maleni motor zapremine tek 1,1 litru nije uspio pridobiti horde kupaca na svoju stranu. Tek je evolucijom ovog modela rasla i popularnost, a onda je došla i slavna 1973. godina, kada je Renault otkupio Alpine i tu kreće početak legende o ovom automobilu.
Naime, nakon nekih sporadičnih uspjeha koje je A110 zabilježio na raznim Rally-natjecanjima u Francuskoj, ubrzo je stvoreno službeno svjetsko prvenstvo u Rallyju, čiju prvu titulu ikad odnosi upravo Alpine A110.
Ta je fama doduše trajala izuzetno kratko, jer već 1974. godine Lancia Stratos preuzima prvo mjesto trona i sebično ga drži godinama, ali usprkos tome je Alpine A110 ispao respektabilnom silom i jednim od najposebnijih Renaultovih trkaćih automobila.
I zato je uslijedilo ovo uskrsnuće u obliku nove generacije ovog slavnog modela.
Prema navodima od strane proizvođača, novi bi Alpine A110 trebao biti direktan konkurent Porscheovom modelu Cayman i Alfinoj uzdanici u svijetu malih sportaša pod nazivom 4C.
Inicijalno je A110 predstavljen prije nekoliko godina, no razrada i revizija platforme, motora i sličnih komponenata rezultirala je službenim predstavljanjem na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi.
Tom je prigodom otvorena i knjiga narudžbi za prvu seriju ovog modela, koja bi trebala biti proizvedena u 1955 primjeraka po cijeni od nekih 63,000 eura.
Realno gledano, to nije malo novaca i unutar takvog budžeta je moguće kupiti doista sve i svašta. Ali Renault se uzdaje u novu platformu, svu silu tehnoloških postignuća i 1,8-litarski Turbo-motor kakav se inače nalazi ispod poklopca motora na modelu Mégane RS.
Dotični je motor u stanju na stražnje kotače isporučiti 247 konjskih snaga i 320 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), te time ubrzavati do stotke za nekih 4,5 sekundi i bilježiti maksimalnu brzinu od (elektronički limitiranih) 250 kilometara na sat.
Time ovo nije ni najbrži, ni najjači sportski automobil današnjice, no s obzirom na šasiju i karoseriju od aluminija, te ukupnu masu od 1,080 kilograma i rekordno nizak otpor zraka od 0,32, za pretpostaviti je kako su Porsche i Alfa Romeo dobili konkurenciju iz Francuske.
Što se opreme i sličnih detalja tiče, Renault još uvijek hrpu toga skriva od očiju javnosti, ali ono što se zna jest da će Alpine A110 raspolagati s nekoliko modova vožnje (Normal, Sport i Track), te da će imati i automatski mjenjački sklop najnovije generacije, koji bi s izuzev dvije spojke trebao raspolagati i s varijabilnim omjerom. No da bi se vidjelo što to konkretno znači ipak vrijedi pričekati da se prvi primjerci pokrenu s proizvodne trake u stvaran svijet, gdje će ih javnost zajedno s medijima zasigurno dočekati kao nešto pozitivno i dobro.
U svakom slučaju, Renault s ovim modelom pokazuje kako nije zaboravio na neke od najslavnijih dijelova svoje povijesti, a to je u svakom slučaju dobra vijest. Jer u krajnjoj liniji modeli Mégane i Clio sa svojim štreberskim pristupom i s oznakama RS i Sport već odavno nikoga ne fasciniraju baš pretjerano puno.