Predstavljamo NISMO 370Z u topless izdanju
Prema riječima glavnih i odgovornih ljudi iz Nissana, NISMO-verzija „Z“ modela bez krova spremna je za salon automobila u Chicagu.
S obzirom na bogatu povijest Nissanovog „Z“ modela koja seže još u 1969. godinu, nekako mislim da je svaka varijacija na temu ovog sportskog automobila vrijedna spomena. No ako ćemo realno, s obzirom na konkurenciju i trendove koji iz dana u dan potresaju auto-industriju, često se čini kako „Z“ uvijek nekako kasni.
Jedan od razloga je u konstantnom kopiranju sportskih modela koji su na području Europe dolazili na tržište tijekom posljednjih četrdesetak godina, što je pak Nissan (odnosno Datsun) često kopirao i prilagođavao svom imidžu, dok je drugi sveden na činjenicu da je staž pojedinih generacija ovog modela na tržištu trajao pre dugo. Tome u prilog ide prosjek od nekih sedam i sitno godina, koliko je prosječna generacija ovog modela prisutna na tržištu, što je u današnje vrijeme jednostavno previše, jer se prije ili kasnije neminovno događa da „Z“ gubi publiku i ne privlači novu.
Japanci to naravno pokušavaju kamuflirati kroz sto i jednu „specijalnu“ verziju modela, te na taj način svako toliko „osvježavaju“ ponudu, iako realnost zapravo govori da usprkos svim tim osvježenjima i igrarijama baza ostaje ista.
…a tako je i s aktualnim modelom, odnosno Nissanom 370Z, koji je na tržištu prisutan od 2008. godine.
Za one koji nemaju pojma o kakvom se automobilu radi, spomenut ću samo da je riječ o sportskom automobilu koji naprijed ima 3,7-litreni V6 motor, čija se snaga od 330-350 konjskih snaga putem mehaničkog mjenjača sa šest brzina ili automatskog sa sedam šalje na stražnje kotače. Uglavnom, ništa od saveznog značaja, no s obzirom na dugovječnost modela i konstantnu evoluciju unutar te tradicije ipak vrijedno spomena.
Tijekom posljednjih mjeseci glasine oko nove generacije „Z“ modela sve su glasnije i češće, no kako iz Nissana zapravo ne stiže nikakav konkretan paket informacija, za pretpostaviti je da će 370Z biti prisutan na tržištu još neko vrijeme. To naravno potvrđuju i NISMO-verzije ovog modela koje su tijekom posljednjih mjeseci zajedno s hrpetinom pojedinačnih dijelova za ovaj model malo pomalo kapale iz Nissana, a posljednja u nizu upravo stiže iz generalštaba ove slavne japanske marke.
Naime, kako se ovih dana otvaraju vrata salona automobila u Chicagu, te kako je američko tržište i dalje apsolutno najveće polje igranja za Nissan, nimalo ne čudi da je ta tvrtka upravo ovdje odlučila svijetu prezentirati NISMO 370Z.
Znam…ta informacija zvuči kao deja vu, no ipak nije, jer u smislu ovog predstavljanja modela 370Z koji potpisuje NISMO ne radi se o Coupé-verziji modela, već o onoj kojoj nedostaje krov. To naravno ne znači ništa posebno, jer su preinake i dorade na ovom automobilu identične kao i one s kojima raspolaže verzija s krovom nad glavama, no kako sam već u uvodnom dijelu teksta spomenuo, i ova se varijacija na temu sada već sedam godina starog modela i dalje čini nekako bitnom. Ne znam zašto, no jednostavno si ne mogu pomoći.
NISMO 370Z Roadster (kako slovi puni naziv ovog automobila) na prvi pogled usprkos kozmetičkim promjenama baš i ne izgleda toliko drugačije i posebnije od automobila koji je predstavljen svijetu prije sedam godina, no prema riječima ljudi iz Nissana, „radi se o sasvim drugačijem automobilu i iskustvu“. Hmmm…moram priznati da sam skeptičan prema takvim izjavama, no s obzirom na staž od sedam godina, koliko ovaj automobil ima iza sebe, to zapravo i nije pretjerano bitno, pa recimo da je izjava u potpunosti istinita.
No što bi je takvom moglo činiti?
Aerodinamički (odnosno optički) dodaci? Nešto više snage koju su štreberi u Nissanovom tuning-odjelu uspjeli izvući iz VQ-motora koji se nalazi pod poklopcem? Neke nove igračke koje se dosad nisu nudile u sklopu serijske i dodatne opreme? Hmmm… Nisam baš siguran. Možda je stvar u dorađenom ovjesu i nekoliko desetaka posto krućoj šasiji s kojom ova verzija modela raspolaže, a možda je cijela priča zapravo samo marketinški trik s kojim Nissan opravdava uporno postojanje ovog modela na tržištu. No to ne mogu tvrditi, jer ne znam.
Ono što pak znam, jest činjenica da u vrijeme kad je tržište automobila iz mjeseca u mjesec sve zasićenije unutar pojedinih klasa i kategorija modela ovaj Nissan usprkos svim najavama i lijepim riječima ispada pomalo dosadnim automobilom. Iako u pravilu nimalo ne sumnjam u ogroman broj pozitivnih strana vezanih uz ovaj automobil, nekako se tom dojmu dosade jednostavno ne mogu oteti, jer mi se zapravo čini kao da u Nissanu imaju tremu od puštanja novog „Z“ modela na tržište. Samim time ispada kao da u tom smislu tradicija od četrdesetak godina više stvara komplekse nego ideje s kojima bi „Z“ i u sklopu svoje nove generacije mogao privući kupce, a to već samo po sebi ne bi nikako bilo dobro. Stoga se nadam da će ova NISMO-verzija modela 370Z ujedno biti i posljednja prije premijernog prikazivanja sasvim nove generacije, jer ako ćemo iskreno, svijet automobila bez slova Z koje označava model jednostavno ne bi bio isti.