Posljednji pozdrav za Audi R8
…jer bi bio red.
Audi R8 – automobil koji je na mnogo načina redefinirao svijet super-automobila i zorno prikazao svijetu da ne moraju nužno biti nepraktični i skloni samozapaljenjima svakih nekoliko dana. Automobil koji je za Audi označio jednu sasvim novu epohu, no istovremeno svoj utjecaj proširio na ostatak proizvođača automobila u smislu svakodnevne upotrebe, praktičnosti i cijene. Doduše, neki će reći da je to svojevrsno brkanje pojmova i da praktičnost nikad nije bio atribut kojim se jedan super-automobil trebao krasiti, no kako se vremena mijenjaju, reklo bi se da je i to jedan od novih smjerova u koje je auto-industrija čak i u segmentu super-automobila jednostavno morala prijeći.
Dakle Audi R8 je pri prvom pojavljivanju doista ispao omanjom revolucijom, no i jednim od najugodnijih iznenađenja 2007. godine, jer realno gledano nitko baš pretjerano nije vjerovao da bi inače tradicionalistički-orijentirana tvrtka iz Ingolstadta svoju ponudu modela doista mogla upotpuniti jednim super-automobilom. No spoj s tvrtkom Lamborghini za početak je kumovao razvoju koncepta LeMans Quattro, te na kraju rezultirao konačnim modelom u obliku R8-ice. koja je 2007. godine među nama.
Prva verzija ovog modela bila je dočekana s ogromnom količinom skepticizma, jer Audi u svijetu automobila ipak ne slovi kao proizvođač super-automobila, no R8 je vrlo brzo svim nevjernicima sa svojim sposobnostima i performansama ubrzo začepio usta. Dapače, ne samo to, već je V8-verzija R8-ice tijekom 2007. i 2008. godine bila pri samom vrhu svjetske ponude modela, te je bila obožavana od strane novinara diljem svijeta, što je pak hvale vrijedan i velik uspjeh sam za sebe.
Samim time ispada da je Audi R8 od samog početka uz predivan dizajn pogodio sredinu mete i svojim 4,2-litarskim V8 motorom, koji je s ukupno 420 konjskih snaga osiguravao sasvim pristojne performanse, te njima zajedno s vječnim Quattro-pogonom oduševljavao sve one koji su imali prilike sjesti za volan.
Druga je verzija uz sebe vezala manje-više isti dizajn eksterijera, no uz još veći je broj detalja za mnoge predstavljala još veće polje fascinacije, dok je 5,2-litarski V10 motor mnoge oduševljavao već na papiru, da bi ih pri test-vožnjama rušio u nesvijest od sreće.
Ukupno 560 konjskih snaga u kombinaciji s Quattro-pogonom poslužilo je da bi Audi R8 V10 do „stotke“ ubrzavao za 3,7 sekundi i nemilo nastavio ubrzavati sve do 316 kilometara na sat, što je samo potvrdilo status ovog automobila i kupcima super-automobila diljem svijeta ponudilo još jednu odličnu alternativu. Stoga ne čudi podatak kako je tijekom nešto više od sedam godina proizvodnje ovog modela Audi prodao preko 54,000 primjeraka R8-ice u Coupé i Spyder izdanju, a samim time ne čudi ni nastavak sage vezan uz ovaj model, jer se nasljednik očekuje već kroz nekoliko tjedana, kada salon automobila u Ženevi po 85. puta otvara svoja vrata.
Špekulacija oko nasljednika ima mali milijun, no još niti jedna nije službeno potvrđena, pa kako se ne bi doveo u poziciju da samog sebe moram demantirati, u ovom ću momentu radije šutjeti.
Ono što se zna jest činjenica da će novi Audi R8 nastaviti tamo gdje je aktualni (nažalost) stao i time još jednom ponuditi savršenu alternativu (često) puno skupljim modelima. No kako god da se razvijala priča oko nasljednika, svejedno mi je žao vidjeti kako prestaje proizvodnja jednog od najugodnijih iznenađenja unutar auto-industrije tijekom proteklih godina.
Možda je glupo razmišljati na taj način, no jednostavno si ne mogu pomoći.
Dakle, ovo je posljednji pozdrav Audiju R8 u nadi da će nasljednik uspjeti nastaviti priču oko ovog modela, jer R8 to definitivno zaslužuje.