Porsche predstavlja novi 911 Turbo
Ne, nije riječ o Turbo-verzijama Carrere, već o originalnom Turbo-motoru koji se od generacije 930 poslovično ugrađivao u najjaču verziju modela.
Uglavnom, jednim dijelom sam fasciniran, drugim zbunjen, a trećim čak i pomalo razočaran. A evo i zašto…
„Stari“ 911 Turbo se nedavno naklonio posljednji puta i otišao sa scene. No zamijenio ga je novi 911 Turbo – ponešto obnovljen u smislu detalja karoserije, te s još nekolicinom konja viška i ponekom stavkom dodatne opreme koja je prešla u popis one standardne za ovaj model.
Dakle, s obzirom na evoluiranje modela unutar aktualnih generacija (što npr. BMW zorno pokazuje kroz LCI-redizajne), reklo bi se da to nije ništa novo. I time bi se bilo u pravu, jer zapravo i nije.
S obzirom na to da je u današnje vrijeme auto-industrija itekako podložna trendovima, pojedini modeli prolaze faze redizajniranja i ponovnog predstavljanja tržištu samo zato što je i dotičnom tržištu i samim proizvođačima zapravo dosadno.
Uglavnom, takav je slučaj i s Porscheom koji je upravo predstavio „novi“ 911 Turbo-Turbo.
Izvana će tek najzagriženijim ljubiteljima ovog automobila biti jasno što se sve i kako doradilo i promijenilo, dok će ostatku populacije cijela priča biti pomalo nejasna.
To pak ni najmanje ne čudi s obzirom na to da je aktualna generacija 911-ice na tržištu već neko duže vrijeme, a osnovnim se dizajnom ionako nije baš previše mijenjala posljednjih pedeset godina.
U Porscheu to naravno nazivaju „tradicijom“ i što se toga tiče nitko normalan na taj dio priče nema nikakvog prigovora, no s druge strane postoje i oni koji ne vole ovaj automobil, te negiraju Porscheovo objašnjenje vezano uz dizajn i dizajnere nazivaju lijenčinama.
Iskreno ne znam bih li se mogao prikloniti vječnim kritičarima 911-ice, jer jednostavno previše cijenim ovaj automobil, no s druge strane moram priznati da čak i mene 911-ica pomalo razočarava.
Naime, ako izuzmemo dizajn (koji je doista tradicionalan potpis u vremenu za Porsche 911), te ako isto tako izuzmemo i performanse koje su iz generacije u generaciju sve uvjerljivije, doći ćemo do činjenice da je Porsche kao nekad slavno prezime jednostavno postao još jedna varijacija na temu skupog Volkswagena.
To je moguće zaključiti iz škrtosti ekipe iz Zuffenhausena, koja čak i najmanje gluposti i detalje u sklopu 911-ice trpa u popis dodatne opreme i zasebno naplaćuje – i to ne samo na najslabijim izvedenicama, već čak i na onim najjačima, što je s jedne strane bezobrazno, a s druge jednostavno blesavo. No iz nekog razloga pali.
Aktualni (tj. „novi“) Porsche 911 Turbo i Turbo S apsolutno su fascinantni sportski automobili i jedni od rijetkih koji su svojim performansama u stanju izazvati vrtoglavicu za vozača i suvozača.
Tome u prilog naravno idu i brojke vezane uz 3,8-litarski motor, jer iz te relativno male zapremine u današnje vrijeme nije baš praksa izvlačiti 540 (odnosno 580) konja.
Isto tako vrijedi zaključiti da u današnje vrijeme mjeriti ubrzanje automobila unutar 2,9 sekundi (iako se neki novinari kunu u 2,6), te maksimalnu brzinu od 320 (odnosno 330) kilometara na sat i nije baš čest slučaj, pa samim time vrijedi zaključak da takvi automobili i dalje ne rastu na granama i da Porsche 911 Turbo (S) još uvijek ima itekako puno argumenata „za“.
No sve se to nekako čini uzaludno, jer Porsche već godinama inzistira na krivim stvarima i izuzev performansi i tehnologije vezanih uz svoje modele ispada i jednim od najškrtijih proizvođača automobila na planeti.
Ako ćemo realno, jasno mi je da na nekom automobilu ljudi doplate dvozonsku klimu. Isto tako mi je jasno da ekipa plaća raznorazne optičke pakete i detalje poput inč većih kotača. No nikako mi nije jasno da postoje ljudi koji su u stanju na stol izvući oveću količinu novaca kako bi za svoj Porsche kupili Chrono-paket ili znakovlje u bojama.
…i koliko god mi netko tupio kako je to stvar prestiža i tko zna čega još sve ne, nitko mi ne može objasniti da se s jedne strane ne radi o gluposti i pretencioznosti prosječnog kupca Porscheovih modela, te bezobraštine proizvođača koji na takve tikvane računa.
Naravno da mi je jasno da je to kod svih proizvođača automobila danas manje-više tako, no upravo se Porsche nekada davno izdvajao iz mase i svojim kupcima nudio najbolje – bez suludih popisa opreme i ostalih idiotarija kakvima je taj slavni proizvođač orijentiran danas.
Uglavnom, to bi bio onaj dio koji razočarava.
Onaj koji pak zbunjuje svodi se na činjenicu da je Porsche 911 Turbo (S) izgubio dio svog šarma od momenta u kojem se Porsche odlučio svim svojim varijacijama na temu 911-ice podariti Turbo-punjače.
Mislim, jasno mi je da 911 Carrera s Turbo-punjačem ili bez njega ne može ni prismrdjeti „Turbaku“, no za mnoge je „sve to isto“, pa u sklopu takvog poteza od strane Porschea ispada „još istijim“ i samim time zbunjujuće.
U pravilu je jedino na papiru zapravo razlika između raznoraznih varijacija na temu Porschea 911, jer s jedne strane većina ljudi nikada neće imati prilike sjesti za volan ovih automobila, dok s one druge i postoji toliko raznoraznih verzija, da bi se prosječan čovjek već na polovici popisa jednostavno izgubio.
Uostalom, gama trenutno podrazumijeva verzije:
911 Carrera
911 Carrera Cabriolet
911 Carrera S
911 Carrera S Cabriolet
911 Carrera 4
911 Carrera 4 Cabriolet
911 Carrera 4S
911 Carrera 4S Cabriolet
911 Carrera Targa 4
911 Carrera Targa 4S
911 Turbo
911 Turbo Cabriolet
911 Turbo S
911 Turbo S Cabriolet
911 GT3
911 GT3 RS
Zatim su tu:
911 Carrera GTS
911 Carrera GTS Cabriolet
911 Carrera 4 GTS
911 Carrera GTS Cabriolet
911 Targa 4 GTS
…a onda su tu i:
911 Carrera GTS Club Coupe
911 Carrera 50. Anniversary Edition
911 Carrera Black Edition
911 Carrera Cabriolet Black Edition
911 Carrera GTS Black Edition
911 Carrera GTS Cabriolet Black Edition
911 Carrera GTS Rennsport Reunion Edition
…
…
Ne da mi se više…
E sad…zamislite samo koliko toga ima za pratiti i o kakvim se sve detaljima i minornim izmjenama zapravo radi od modela do modela i od varijacije do varijacije. Bi li se vama dalo sve to pratiti i paziti da spomenete i registrirate apsolutno sve detalje vezane uz svaku pojedinu verziju 911-ice?
Bi li vam nakon predoziranja s ovim automobilom doista išta značila činjenica da je model 911 Turbo upravo redizajniran, no da i dalje ostaje Turbo i da će se i dalje tako nazivati usprkos tome što se i Carrera može pohvaliti s Turbo-punjačem i od milja se nazivati Turbo?
Bi li više imali živaca obraćati pažnju na PSM-sustave koji u sklopu raznoraznih varijacija na temu 911-ica doživljavaju vlastite evolucijske korake i time postaju još boljima?
Hm…nekako mislim da vam se ne bi dalo, jer već u samoj srži zbunjuje čak i najveće ovisnike o 911-ici i kultnom statusu koji taj automobil uživa već više od pola stoljeća.
Uglavnom, pretpostavljam da sad otprilike postaje jasno zašto se ne da ni meni navoditi mali milijun detalja oko Turbo i Turbo S verzija 911-ice.
Umjesto navoda od strane proizvođača koji su ukrašeni još sto i jednom floskulom, te opisuju „apsolutnu superiornost u vožnji“, po mom mišljenju bi vijest oko Porschea 911 Turbo i Turbo S trebala glasiti „redizajniran je, bolji je, brži je, i dalje je Turbo i košta nešto više nego prije“.
Sve ostalo je jednostavno bespotrebno navoditi, kada će za koji dan ionako izaći neka Turbo S RS GTS Clubsport Rennsport verzija ovog automobila i onda će cijela priča opet krenuti ispočetka.
Stoga od ovog momenta vežem ruke iza leđa i prestajem s kuckanjem ovog teksta.
Znam da nije bio informativan koliko ste možda željeli da bude, no moram paziti i na svoje (posrnulo) mentalno zdravlje i stoga vam šaljem pozdrav.
Do čitanja.