Porsche predstavlja 4S verzije 911-ice s Turbo-punjačem
Eto ga – službeno je stigao i taj dan. No vjerovali ili ne, nemam u planu pisati neki kritički-nastrojen tekst. Dapače, s obzirom na to da Porsche za model 911 svako toliko nešto predstavi, više nemam pretjerano puno inspiracije za pisanje o svim tim detaljima i sitnicama, te „limitiranim“ i „specijalnim“ verzijama tog modela.
…no onda je netko spomenuo 911 Targa…
Bla, bla, bla…pričam ti priču…najavljujem…opet najavljujem, samo nešto drugo…bla, bla, bla… To bi otprilike bio sažetak posljednjih nekoliko mjeseci vezanih uz Porsche 911 i zapravo ne mogu vjerovati koliko pojedinim zaposlenicima u Porscheu mora biti dosadno, kad se svako toliko uhvate nekog prelijevanja posla iz šupljeg u prazno.
Mislim, za početak je tu preko pola stoljeća star dizajn, koji uz apsolutno tvrdoglavu ideologiju oko smještaja motora čak i mogu vidjeti kao „tradiciju“. Zatim je tu hrpa detalja koji na ovaj ili onaj način definiraju Porsche 911 kao jedan od onih danas legendarnih automobila na tržištu. No ako ćemo iskreno, usprkos ogromnim afinitetima koje oduvijek gajim prema ovom automobilu, jedan dio mene samo čeka kada će Porsche odlučiti slijepo pratiti Volkswagen i u blizinu stražnje osovine ugraditi Diesel-motor, te zatim 911-icu ponuditi u nekoj „Bon Jovi“, „Pink Floyd“ ili „Croatia“ verziji (tj. bez opreme), pa da svoje afinitete konačno mogu prebaciti na Ferrari.
Posljednje vijesti iz Porschea prezentiraju model (tj. verziju modela) 911 Carrera 4S, koji (odnosno koja) na tržište dolazi s dišnim pomagalima. Samim time su puristi više zbunjeni nego ludi od bijesa, jer se odjednom ne zna kako će se nekad poseban i drugačiji 911 Turbo u današnje vrijeme zvati.
Možda Turbo-Turbo? Hm…
Uglavnom, priča ne može biti dosadnija nego jest, pa stoga mislim da je u ovom momentu najbolje prestati lamentacije oko 911-ice i posvetiti se nečem drugom.
…no onda je netko spomenuo 911 Targa…
Naime, jedna od verzija 911-ice koja s Turbo-punjačem i sufiksom 4S od danas korača tržištem svodi se i na verziju 911 Targa – automobil koji me na prvi pogled kupio i vratio u one magične dane djetinjstva.
Dane u sklopu kojih na ulicama grada za volanom tek rijetkih primjeraka 911-ice nisam viđao nabrijane 20-godišnjake s glupim frizurama, još glupljom odjećom i ogromnim mobitelima u rukama (usprkos „Hands-Free“ uređajima koji se u Porsche 911 ugrađuju već godinama).
Uglavnom, Targa je za mene apsolutno najfascinantnija verzija 911-ice, te automobil zbog kojeg sam na Porscheovu „Turbo-problematiku“ samo odmahnuo rukom i nastavio sliniti blejeći u monitor.
Porsche 911 Carrera 4S Targa također je stavljen u domenu „novokomponiranih“ 911-ica koje će ubuduće (u našim krajevima) pogodovati svima onima kojima je uz Turbo-Folk falio automobil koji bi se mogao nazivati barem slično. No Targa nije za svakoga, te čisto sumnjam da će ih na našim prometnicama u bližoj budućnosti biti oveći broj, pa eto još jednog plusa za ovu verziju modela.
Naravno da Porsche uz svu tu Turbo-filozofiju za sve verzije Carrere nudi 3-litreni „šestak“ sposoban razviti 370 konja, odnosno 420 konja ukoliko se uz brojku 4 nađe i slovo „S“. Samim time raste i maksimalni okretni moment, koji ovisno o višku ili manjku slova znači 450, odnosno 500 Nm.
Tome treba dodati i PDK-mjenjački sklop s dvije spojke, na koji su u Porscheu toliko ponosni, pa onda cijelu priču možemo zaokružiti s brojkama od 4,1 (odnosno 3,8) sekundi od 0-100 km/h, te maksimalnu brzinu od 287 (odnosno 305) kilometara na sat.
Ti podaci vrijede za Coupé, Cabriolet i Targa verzije Carrere 4 i 4S, a uskoro će im se pridružiti i GTS verzije koje će se moći pohvaliti s još više konja i još boljim performansama uz još koju stavku opreme, pa će svijet i opet biti korak bliže totalnom balansu.
…osim ako se ne spomene potrošnja goriva, koju Porsche za ove 911-ice s dišnim pomagalima deklarira u obliku 7,9 litara na stotinu kilometara (za Carreru 4), odnosno točno 8 litara na stotinu kilometara za Carreru 4S – neovisno o karoserijskoj izvedbi.
U tom će slučaju svako toliko netko od auto-entuzijasta padati sa stolice od smijeha, te će zemlja i opet biti izbačena iz balansa poput huligana iz škole.
Mislim, osam litara goriva ne troši ni KIA Rio, a kamoli sportski automobil s pedeset godina tradicije i motorom u dupetu, pa samim time ovu informaciju smatram apsolutnim idiotizmom i još jednim u nizu nerealnih testiranja zbog kojih se svako toliko dogodi neka tužba.
Uglavnom, ako je nekom vlasniku nove Carrere doista bitno koliko dotični automobil troši goriva, onda je možda i bolje da se Porsche što je prije moguće prebaci na ideologiju Diesela u 911-icama – pogotovo ako se u obzir uzmu i službeno objavljene cijene vezane uz njemačko tržište.
911 Carrera 4 – 103,983 eura
911 Carrera 4S – 118,144 eura
911 Carrera 4 Cabriolet – 117,073 eura
911 Carrera 4S Cabriolet – 131,234 eura
911 Targa 4 – 117,073 eura
911 Targa 4S – 131,234 eura
Nadam se da je sada jasnije o koliko bi se škrtoj osobi moralo raditi, kada bi dotična uz ove cijene na potrošnju goriva uopće obraćala pažnju – baš da se navodi oko iste pokažu istinitima (za što ima šanse otprilike koliko ih i prosječan adolescent ima kada poželi da mu se tijekom određenih aktivnosti neka od glumica s PornHuba s ekrana teleportira u sobu).
Uglavnom, toliko o tome što se tiče Porschea 911 koji je uz „facelift“ donio i novi Turbo-motor koji se veže uz (manje-više) kompletnu ponudu ovog legendarnog modela.
E sad…je li to nešto pozitivno ili ne, presudit će oni koji za ovakav automobil mogu skupiti novce, dok nama ostalima ostaje nekolicina pomalo smiješnih navoda koje je samo pogledom na fotografije relativno brzo moguće smetnuti s uma.
…ah ta Targa…