Porsche ovime poručuje vozačima da nisu poželjni
Da…i taj dan je stigao. Dan kada Porsche zaboravlja spoj vozača i automobila, te se orijentira prema autonomnosti mašine i nepotrebnosti čovjeka za volanom.
Nije li lijep ovaj svijet?
Prošlo je neko vrijeme otkad sam po prvi puta čuo za nebulozu u sklopu koje se Porsche priklanja najnovijem trendu autonomizacije automobila i polaganom (ali sigurnom) oduzimanju kontrole nad automobilom iz ruke vozača. Iskreno, mislio sam da je cijela priča jednostavno idiotska, te da će ubrzo nakon prvih glasina oko stvaranja takve tehnologije unutar zidova jednog od najpoznatijih prezimena u svijetu automobila jednostavno stići demanti. No s vremenom se intenzitet glasina samo pojačavao, a danas pred nama stoji nešto što u Porscheu nazivaju „InnoDrive“.
E sad…kako nisam elektrotehničar i nemam nikakve veze s 3D mapama svijeta, a i ne vlažim se na ideju submisivnosti za volanom, naravno da ću samo laički pokušati objasniti što „InnoDrive“ zapravo jest i čemu zapravo služi.
Dakle, „InnoDrive“ nije ništa više od pukog naziva za samoupravljački (odnosno autonomni – da me ne proglase UDBAšem) sustav koji Porsche malo pomalo razvija za svoje modele. Dotični se od ostalih već na ovaj ili onaj način viđenih sustava i ne razlikuje puno, osim što Porsche tvrdi da će ovaj sustav vozaču osim apsolutne relaksacije za volanom moći pružiti i uživanje u bočnim silama za vrijeme vožnje.
Budimo realni – 0,7g u zavoju s bilo kojim automobilom nije nešto što vozač ne bi primijetio i zapravo bi prema nekim klasifikacijama takvo ulijetanje u zavoj moglo biti bez problema proglašeno natjeravanjem. No Porsche je marka koja se prvenstveno diči svojim sportskim duhom, pa stoga nije čudno da će i autonomija koju ta tvrtka potpisuje prerasti u sportsku autonomiju.
Hm…baš me zanima što bi na takve ideje oko korištenja pojma autonomije rekli Kurdi, Tibetanci ili npr. Čečeni.
Uglavnom, „InnoDrive“ sustav s jedne strane čita vrijednosti vezane uz gradaciju podloge na kojoj se automobil nalazi. S druge pak te vrijednosti kombinira s radijusom zavoja na kojem se automobil nalazi te dotične podatke kombinira s navigacijskim sustavom, kako bi se dobila trodimenzionalna slika i projekcija onog gdje automobil jest, te gdje će biti u bližoj budućnosti.
Na taj se način dobiva preciznost kojoj su Nijemci već poslovično skloni, a brzina i bočne sile ispadaju nusproduktom koji se savršeno uklapa u najave oko ovog sustava i sve ono čime će odjel marketinga pristupiti kada se sustav pojavi u popisu opreme za aktualne modele iz Zuffenhausena.
Sam sustav je donedavno bio mit, no trenutno se testira na zavojitim cestama u okolici Weissacha, te iz dana u dan zbog preciznog i lakog obavljanja svog posla inženjerima daje sve više razloga za optimizam. No ni to nije sve, jer Porsche s ovim sustavom ne samo da vozače pretvara u kofere na vozačkom sjedalu, već im želi dati do znanja i da nemaju pojma o ekonomičnoj vožnji.
Naime, izuzev precizne i brze autonomne vožnje za koju je ovaj sustav napravljen, Porsche navodi i kako će sustav biti u mogućnosti smanjiti potrošnju goriva za desetak posto, što je značajna ušteda za sve one koji misle potrošiti stotine tisuća eura na svoj samoupravljački automobil.
Samim time cijela priča postaje bitna poput lanjskog snijega na Himalajama ili pak detalja vezanih uz ovisnost mjesečevih mijena u spolnom životu kalifornijskih glista, no Porsche se ovom sustavu itekako veseli.
Naravno, kako to obično biva, oko cijena „InnoDrive“ sustava i implementacije istog nitko nije prozborio ni slova, no s obzirom na to da je ovakav sustav za jedan sportski automobil bitan kao što je npr. prosječnom nosorogu bitan fakultet prometnih znanosti, rekao bih da bi i cijenu svega toga bez problema mogli proglasiti nebitnom i jednostavno je preskočiti.
Iznimka tom pravilu moglo bi biti eventualno podsmjehivanje onima koji su u stanju iskrcati oveću količinu novaca za automobil koji im ne dozvoljava da njime upravljaju, no to je već jedna sasvim osamnaesta dimenzija priče s kojom će se eventualno zadovoljiti cinici poput mene.
…a za sve ostale koji u svijetu automobila nalaze svoju inspiraciju i polje afiniteta bi „InnoDrive“ zajedno s ostatkom raznoraznih autonomnih sustava mogao jednostavno biti proglašen sasvim nepotrebnim tehnološkim postignućem, što je zapravo jedina istina.
