Par novosti iz BMW-a
…i to nažalost ni po čemu posebno dobrih.
S obzirom na to da tu i tamo ne vidim smisla skakati po glavama inženjera i ideologa koji stoje iza novih tehnologija kojima svijet automobila iz dana u dan korača prema sutrašnjici, ovaj puta ni neću.
Dapače, kako ove vijesti iz BMW-a ni po čemu ne smatam posebice relevantnima, možda je najbolje da jednostavno skratim priču…
Dakle, kako ekipa u BMW-u voli konstantno naglašavati svoje tehnološke uspješnice, tako se u maniri takvog trenda upravo testira jedan poseban automobil. No prije nego pomislite kako je riječ o konačnom nasljedniku legendarnog modela M1 s kojim BMW svako toliko „prijeti“ konkurenciji, odmah ću vam ugasiti entuzijazam i reći da se radi o BMW-u serije 5 GT koji za polje divljenja raznoraznih eko-mentalista diljem svijeta u ovim momentima izaziva odobravanje.
Naime, dotični BMW serije 5 GT uz sebe veže jedan poseban motor.

Ukratko se radi o tzv. „Plug-in“ Hibridu kakvih na tržištu već postoji nekolicina, te kakvih će tijekom sljedećih godina biti sve više i više. No za razliku od dosadašnjih automobila pogonjenim tom tehnologijom, u BMW-u se igraju s idejom od ukupno 700 konjskih snaga s kojima bi dotični pogonski stroj trebao uveseljavati ekološki-orijentirane bogataše.
Detalji još uvijek nisu poznati nikome izuzev pokojeg auto-električara u Bavarskoj, pa bi bilo najbolje izostaviti špekulacije, no to je ionako standardna praksa kad se dogodi neka ovakva najava, pa to i nije nešto strašno.
Ono što pak jest strašno svodi se na činjenicu da je „petica“ GT odabrana za prva prava testiranja, jer dotična uz novinare prate fotografi, a ovaj automobil na fotografijama i uživo izgleda poput rentgenske slike mozga Goblina iz tunela Morije u Međuzemlji, odnosno manje metaforički rečeno, BMW serije 5 GT izgleda gadno. I to je kompliment.
Druga vijest vezana je uz BMW serije 2, koji bi prema svemu sudeći uskoro na tržište trebao stizati i s 3-cilindričnim motorom snage 134 konja.
Dotični je motor dragovoljno doniran iz Minija, te je time BMW zapravo napravio ono što npr. Audi radi već godinama, a svodi se na krpanje ponude pojedinih modela sa slabijim motorima iz drugih dijelova koncerna poput Volkswagena. To naravno nije ništa čudno samo po sebi, no isto tako već u ovoj fazi postoji nekolicina problema koji se uz taj potez vežu.
Prvi je u tome što je dotični 3-cilindraš u Miniju postavljen transverzalno, dok u BMW-u to neće biti tako prvenstveno zbog pogona na stražnje kotače.
Drugi problem leži u tome što je potrebno prilagoditi 8-brzinski automatski mjenjač s kojim BMW serije 2 raspolaže, jer Mini s tim motorom ima samo šest brzina.
No treći problem je uvjerljivo najveći, a svodi se na jednostavno pitanje kome uopće treba jedan takav automobil. No odgovor na to pitanje dati će kupci koji će se opredijeliti zanima li ih uopće BMW s pola cilindara manje nego što je nekad bio slučaj.
Treća najnovija vijest iz BMW-a zapravo i nije vijest, koliko još jedna u nizu objava uz koje bi vozači ove marke trebali oglupjeti za još koji postotak.
Naime, riječ je o BMW-u i3 na koji bi početkom sljedeće godine po prvi puta u povijesti trebao biti montiran sustav za pomoć pri parkiranju. No za razliku od užasnih i nepotrebnih sustava koji sami odmjeravaju veličinu parkirnog mjesta, te sami okreću volanom i kontroliraju komande, dok vozač poput prazne torbe sjedi na vozačkom sjedalu i znoji se, ovaj bi sustav trebao u nekim situacijama sam tražiti parkirno mjesto, dok vlasnik ne samo da nije za volanom, već nije ni blizu automobila.
Sam sustav ne koristi GPS, već hrpetinu laserskih senzora koji bi (zasad) u zatvorenim prostorima poput javnih garaža trebali navoditi glaukom-mobil (kako je i3 u međuvremenu dobio nadimak) i pronaći mjesto za parkiranje u koje bi i3 zatim ušao sam i ostao parkiran do dolaska vlasnika.
E sad…ideja možda i ne zvuči toliko loše kada sama po sebi ne bi bila još jedna u nizu onih koje za cilj imaju „uštedu vremena“ vozačima, jer za početak takve ideje jednostavno ne funkcioniraju, dok s druge strane još malčice zatupljuju ionako prema vožnji već kronično nezainteresirane današnje vozače.
No neka im bude.
Prema navodima iz BMW-a, ovaj bi autonomni sustav trebao biti premijerno predstavljen svijetu već sljedeće godine na sajmu CES, a serijska bi proizvodnja i implementacija trebala krenuti negdje do 2020. godine. Znam da se u ovom momentu to čini pomalo daleko, no kako se u domeni auto-industrije često čini da vrijeme ubrzava, vjerujem da će svi oni živčenjaci kojima se ne da parkirati svoje automobila brzo dočekati premijeru još jednog samo njima potrebnog sustava „pomoći“ za volanom.
Uglavnom, to bi bile vijesti iz BMW-a, a vi sami procijenite jesu li vam one bitne ili ne.