Ovo je prva nova Toyota Supra koja nema veze s BMW-om
…ili barem ne bi trebala imati. Jer „Funny Car“ kao kategorija unutar NHRA-svijeta geodetskih utrka s onom koja podrazumijeva smiješne i neugledne automobile baš i nema pretjerano puno veze.
Kada je Toyota prije nekoliko godina najavila razvoj nove generacije Supre, svijet je bio oduševljen. Jer još od 2002. godine kada je 4. generacija ovog slavnog Toyotinog modela prestao s proizvodnjom, Toyota je postala… Hm… U najmanju ruku jadna. Modeli ovog slavnog proizvođača sveli su se na izuzeće bilo kakve sportske orijentacije, pa je ljudima koji prate i vole svijet automobila ova vijest jednostavno bila srcu draga.
…i tako sve do trenutka u kojem svi zajedno nismo shvatili kako Toyota zapravo nije kreator nove Supre, već je razmjenom dobara i tehnologija između tvrtki za novu Supru zapravo zaslužan BMW.
S obzirom na to da svi znamo kako je Mercedes svojevremeno na tržište nudio modele s Renaultovim motorima, Opel s onima koje potpisuje Isuzu, a BMW u sklopu partnerstva sa PSA-grupacijom one s Peugeotovim potpisom, već odavno nije čudno da se ovakve suradnje događaju. Ali s obzirom na to da je Toyota ipak najbogatiji i najveći proizvođač automobila na svijetu, malo je čudno (da ne kažem glupo) da se ta slavna marka odlučila BMW-u prepustiti kompletan automobil na koji je naknadno montirana karoserija koja ne nalikuje modelu Z4.
Sve to naravno ne bi bilo ništa loše, jer BMW itekako zna napraviti sportski automobil. Ali s obzirom na status koji Supra uživa, nekako se čini lijenim i nepotrebnim toliko poznat i tradicionalno japanski sportski automobil na tržište ponuditi s nekih 80% BMW-ovih dijelova.
Pa iako tvornička Supra, odnosno „Zupra“ (kako je s moje strane dobila nadimak) u svojoj srži predstavlja redizajnirani BMW Z4, ovih dana stižu najave u sklopu kojih Toyota Supra u sklopu američke NHRA Funny Car kategorije trkaćih automobila dolazi bez ikakve pomoći od strane Bavaraca.
I to je baš super ako se nas ovdje pita.
Za one koji ne prate američku Drag-racing scenu, recimo kako se u sklopu „Funny Car“ kategorije radi o automobilima koji moraju nalikovati na svoje tvorničke izvedenice. Ali s druge strane s njima ne moraju nužno imati nikakvih drugih poveznica. Dakle, ovi profesionalni trkaći automobili moraju imati karoseriju i motor koji stoji ispred vozača, za razliku od „Top Fuel“ kategorije koja ne mora imati karoseriju i u sklopu koje se motor nalazi iza vozača.
postoje tu i neke limitacije vezane uz V8-motore koji se smiju koristiti. A ima i još nekih regulativa koje definiraju svaki pojedini „Funny Car“ automobil. Ali o tome ovaj puta ne bih trošio previše riječi.
Ono što vrijedi dodati jest to da se Toyota u ovom sportu i kategoriji nalazi već puna dva desetljeća i da su dosadašnji automobili više ili manje direktno opisivali modele poput Camryja, Celice i Solare.
Zbog te se dugogodišnje tradicije za 2022. godinu priprema najnoviji „Funny Car“ koji bi pod kapom odjela TRD (odnosno „Toyota Racing Development“) trebao u obliku ove izobličene Supre stići na utrku u Pomoni početkom veljače iduće godine.
Što se brojki tiče, recimo samo da se radi o V8-motoru zapremine 8,19 litara kojem je dodan kompresor i koji raspolaže s nekih 10-11,000 konjskih snaga. Uz to razvijaju i nekih 10-12,000 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz) i udaljenost od četvrt milje prelaze za nekih 3,8 sekundi pri izlaznoj brzini od preko 530 kilometara na sat.
Dakle, radi se o jednom od najbržih, najluđih i fizički najzahtjevnijih automobilističkih natjecanja na svijetu. A Toyota je dio cijelog tog NHRA-oktanskog cirkusa već punih 20 godina. I zato je sasvim logično da će se i nova Supra kroz samo nekoliko mjeseci pojaviti na stazi i pokušati donijeti još pokoju pobjedu s kojom bi se nastavio niz od dosadašnjih 43, koliko je Toyota u sklopu „Funny Car“ kategorije zabilježila do sada.
Dakle, nova Supra u svom „smiješnom“ obliku uskoro stiže na geodetski-orijentirane utrke i nastavlja s marketinškim aktivnostima na apsolutno ispravan način. A za to će se pobrinuti ekipa iz TRD-a zajedno s onom iz Caltyja koji je odradio dizajn. Za volanima će se naći gospoda J.R. Todd i Alexis DeJoria, a cijelu će priču u stopu pratiti (i usput financirati) Toyotina sportska podružnica tvrtke Toyota Motor North America.
Samim time je riječ o službenom trkaćem timu koji ni na koji način ne ovisi ni o kome izuzev o proizvođaču automobila koji se usprkos gubitku vlastitog identiteta ipak nikada nije prestao utrkivati.
A to su u svakom slučaju dobre vijesti, zar ne?!