Ovo je novi Mercedes-Benz C-klase
Bla…bla…bla… Eto uvoda u tekst za novi Mercedes-Benz C-klase.
Za ostalo zavirite u tekst.

Ako ćemo vjerovati pukim statistikama, tijekom posljednjih deset godina Mercedes je prodao više C-klasa nego bilo kojeg drugog modela iz svoje ponude. I to su za ovu tvrtku dobre vijesti, jer time između ostalog Mercedes-Benz kao tvrtka svijetu pokazuje kako limuzine i karavani još uvijek nisu pali pod potpunu dominaciju SUV-modela. A to je u svakom slučaju pozitivna vijest.
Uglavnom, kako je to već desetljećima slučaj, nova C-klasa na meti snajpera primarno ima BMW serije 3 i Audi A4.
Iako moram priznati da na prvi pogled djeluje nekako ljutito, nova C-klasa svojim prednjim dijelom zapravo izgleda poput neke tužne ribe. Ali to je očito dizajnerska niša na kojoj su u Mercedesu odlučili povezati sve svoje modele u jednu vizualnu cjelinu. Tj. trend koji nije prisutan samo za Mercedes-Benz, već i hrpetinu ostalih proizvođača automobile.
Pa iako u Mercedesovom priopćenju stoji kako će se za novu C-klasu dijelovi poput prednje maske, te prednjeg i stražnjeg odbojnika moći mijenjati ovisno o željama i nivou opreme koju želite imati, cijela priča i dalje djeluje nekako generički posloženo.

Ako ćemo realno, nova je C-klasa izuzetno slična nešto manjoj i niže pozicioniranoj A-klasi. Je li to slučajno ili namjerno, u ovom je momentu teško reći. Ali taj dio priče ionako nije pretjerano bitan, kada ponuda ovog, a i mnogih drugih proizvođača iz godine u godinu djeluje poput fotokopiranih i umanjenih ili uvećanih modela s raznoraznim oznakama.
U Mercedesu kažu kako će prednji dio nove C-klase zajedno s još nekim dijelovima izgledati onako kako kupci žele. Ali će sve to ipak puno prije ovisiti o nivou opreme, što pak “želje kupca” pretvara u svojevrsnu floskulu. Jer ako će kupac npr. poželjeti crnu prednju masku, felge neke zagasite boje ili kombinacije i zatamnjena stakla, tada će se u sklopu konfiguratora morati odlučiti kliknuti na tzv. “noćni paket”. Jer ako to kojim slučajem ne učini, neće biti ništa od pretvaranja C-klase u modern izvedenicu Knight Riderovog K.I.T.T-a s njemačkom domovnicom.
Uglavnom, što se opreme u smislu eksterijera i njegovih dodataka tiče, izuzev palete kotača od 17 do 19 inča, Mercedes-Benz će zasigurno kupcima ponuditi milijun i jednu opciju. A one najzanimljivije na sebi će najvjerojatnije nositi AMG-ov logotip. I to je zapravo u redu koliko i nije, jer AMG u današnje vrijeme djeluje poput M-Performance ili pak S-Line logotipa na nekom BMW-u ili Audiju. A to pak u prijevodu znači samo umjetne trepavice i malo Botoxa, a ne osobnost i sposobnost.

Iako se vizualno možda neće dramatično razlikovati od aktualne C-klase dezignacije W205, promjene su svejedno poprilično sveobuhvatne.
Primjerice vrijedi spomenuti međuosovinski razmak za W206, koji je u odnosu na W205 nekih 25 mm duži. A to pak utječe na performanse, udobnost i sve ono po čemu je svaki Mercedes u bazi poseban. Ili bi barem trebao biti.

Što se interijera tiče, moram priznati da dotični djeluje kao da su se u Mercedesu doista striktno držali pravila o distanciranju za vrijeme trajanja COVID-pandemije. Jer interijer djeluje kao da su ga sastavljali dizajneri koji međusobno nisu bili ni blizu jedni drugima.
Glavna je niša (naravno) na luksuzu i tehnologiji. I to nije ništa čudno. Ali detaljima koji izuzev dva blentava ekrana nalik laptopu i tabletu ne nose nikakav unificirani dizajnerski jezik i djeluju nekako razbacano. Pogotovo u kombinaciji s „rombićima“ na sjedalima koji će se zasigurno pojaviti u sklopu popisa opcija vezanih uz novu generaciju C-klase.
Naravno da je u cijeloj priči iskorišten praktički svaki moderan izraz poput „infotainment“, „ambijentalno“, „autonomno“, „sigurno“, „tehnološki napredno“ i tome slične gluposti. Naravno da se u sklopu ovog automobila iznutra i izvana krije sva sila skraćenica koje samo čekaju iz prikrajka, ne bi li u sklopu konfiguratora počele napadati potencijalne buduće vlasnike i kupce. Naravno da je u sklopu nove C-klase na raspolaganju sva sila senzora i pomagala uspomoć kojih će vozači moći bezbrižno tipkati statuse na društvenim mrežama umjesto da voze svoju C-klasu koju su (masno) platili.
Ali ni to nikoga ne bi trebalo pretjerano čuditi, jer luksuz unutar Mercedesovih zidova već odavno ne živi u onom svom izvornom obliku, već se maskira s igračkama, opremom i sigurnosnim sustavima. Stoga je nova C-klasa u biti samo nastavak cijele te trendovski-orijentirane priče.

Što se motorizacije tiče, recimo samo da je Mercedes-Benz definitivno odlučio krenuti u smjeru elektrifikacije. Jer prema najavama svaki motor iz ponude za novu C-klasu ispada “naelektriziranim”. Odnosno, koliko je u ovom momentu poznato, većina bi motora iz ponude trebala imati i dodatni električni motor koji bi sam po sebi trebao imati doseg od stotinu kilometara.
Nekima će to biti impresivan podatak, a nekima pak ne. Ali trend elektrifikacije i dalje opako trese zidovima u Stuttgartu. I to je činjenično stanje.
Mercedes-Benz već dugo vremena prema mnogima nije ono što je bio. Jer “šestaci” za ovu slavnu marku sve rjeđe i rjeđe bivaju opcijom.
Umjesto njih će i nova C-klasa svojim kupcima nuditi četverocilindraše s Turbo-punjačima orijentiranim prema ekologiji i ispuštanju zločestih čestica CO2 u zrak oko nas. Stoga „šestaka“ u sklopu nove C-klase uopće neće biti u ponudi. I to je tužno, iz kojeg god kuta se gledalo.
Bazu u smislu motorizacije za novu C-klasu činit će 1,5-litreni benzinac. Dotični će pokretati C180 i C200 sa 168, odnosno s 201 konjskom snagom. Potom je na redu i dvolitreni benzinac koji ispod poklopca motora za C300 proizvodi 254 konjskih snaga.
Blagi hibridni sustavi integrirani su u generatore startera i u osnovi povećavaju mogućnost uštede goriva putem start/stop sustava, ali ujedno mogu pružiti i dodatnih 20 konjskih snaga dok se Turbo-punjač priprema na uključivanje u pogon.

Što se pak Diesela tiče, kupcima će u ponudi za početak stajati modeli C220d i C300d. Oba će koristiti sve benefite dvolitrenog Turbo-motora s četiri cilindra. Oba će trošiti poput upaljača i oba će dolaziti u kombinaciji s 9-brzinskim mjenjačem najnovije generacije.
Razlika je jedino u nazivnoj snazi, jer bi C220d prema aktualnim navodima trebao imati 197 konja, dok bi ona jača varijacija na temu u obliku C300d trebala imati 261 konjsku snagu. I time do „stotke“ ubrzavati za nekih 5,7 sekundi, što pak i nije loše za jedan ovakav automobil.
Uglavnom, kako sada stoje stvari, ljubitelji uštede na gorivu još će jednom doći na svoje.
Uglavnom, na kraju cijele priče mogu reći tek dvije stvari:
Nova C-klasa izgleda upravo onako kako današnje vrijeme od takvog automobila zahtijeva. Univerzalno dopadljivo, ni po čemu posebno i poprilično generički složeno.
S druge strane je i dalje riječ o Mercedesu. A to pak znači da će i ovaj model definitivno imati uspjeha u prodaji. Pogotovo među ljudima kojima novac ne predstavlja nikakav problem, te među onima kojima je status na nekoj društvenoj mreži uvijek važniji od uživanja u vožnji. I u tome će dodatno pomoći sva sila senzora, digitalnih asistenata i inih drugih sustava i pomagala tijekom „vožnje“.
Stoga tržište možda jedva čeka da se nova C-klasa pojavi u salonima, ali ako se mene pita, ostajem na generaciji C204 i vječno fascinantnom divljaku sa sufiksom 6.3 AMG.
A vi cijenjeni čitatelji?
