Ovo je BMW-ov ljuti dabar bez krova u Competition izdanju
Pitalica: ima krov koji može sakriti. Ima kotače, izgleda kao ljuti dabar. I još je k tome produkt naše gore lista.
Znate li o kojem je automobilu riječ?

BMW M4 – automobil koji je od svog prvog predstavljanja javnosti u svom konceptnom izdanju polarizirao javnost. Automobil koji je na svijet stigao poput nekog Tarantinovog ili Verhoevenovog filma koji podrazumijeva seksi scene i sporadično porazbacana masovna ubojstva. Automobil koji svojim prednjim dijelom imponira skoro isključivo zoofilima, dok gabaritima i performansama odlazi u sferu megalomanije.
Da… BMW M4 najnovije generacije čak ni u „Competition“ verziji nije lijep automobil. Nije nimalo poseban. Nije seksi. Ne privlači ni iz kojeg kuta i svojim „fejk“ dodacima (primarno na polju ispušnog sustava) djeluje umjetno. I samim time ne predstavlja automobil koji bih s bilo kakvom dozom afiniteta gledao na cesti ili na fotografijama.
Jer svaki puta kad vidim to ružno lice koje samo majka može voljeti, sjetim se na ekipu iz Montyja Pythona i skeč pod nazivom „kako ne biti viđen“.
A to uz jedan sportski automobil ne bi trebala biti poveznica.

Nekad slavni komičar pod imenom Arsenio Hall u sklopu svog je showa jednom prilikom za Yugo izjavio kako je to automobil za koji je dobro da ima krov. Jer se vozač pod tim krovom može barem pokušati sakriti na cesti za vrijeme vožnje. Ali onda su se dizajneri u Zastavi odlučili s Yuga skinuti krov i tako vozačima oteti ono malo digniteta koji za volanom eventualno imaju. I koliko god da Yugo i BMW M4 nemaju nikakvih poveznica između sebe, nekako mi je na trenutak ova Hallova priča prošla kroz glavu.
Jer BMW M4 stvarno nije lijep automobil. A prije nekoliko je dana ostao bez krova. I sada se ponosni vlasnik više ne može sakriti od pogleda.
Ovaj se BMW-ov model prodaje već neko vrijeme. Prvo je na scenu M4 stupio u svom Coupé izdanju s bubrezima koji jako podsjećaju na lice pijanog i ljutitog dabra. A onda je taj isti M4 dobio i svoju Competition-inačicu koja bi prema riječima odjela marketinga trebala biti „izoštrenija“, „usmjerenija“ i „posebna“.
Da… I k tome još uvijek iz ispušnog sustava puca poput pijanca na klupici koji je za 1. svibnja u Maksimiru uspio dobiti dvije porcije graha.
No pustimo sad to…

U fokusu ove priče radi se o modelu M4 koji je u svojoj topless-verziji dobio i sufiks „Competition“. A to pak u prijevodu znači da ovi gore navedeni pridjevi nadjenuti od strane BMW-ovog odjela marketinga za ovaj skupi kabriolet vrijede u istom obimu kao i za Coupé izvedenicu modela.
Dakle, M4 Competition bi i bez krova trebao biti „izoštrenija“, „usmjerenija“ i „posebna“ verzija „četvorke s M-oznakom“. Ali usprkos tome što se kabrioleti danas više ne grade kao nekad i na cesti su tek mrvicu manje sposobni od svoje braće bez krova, u gore navedene pridjeve ipak malčice sumnjam. Jer ako „competition“ u prijevodu s engleskog jezika znači natjecanje i samim time sufiks na nekom automobilu zbog toga podsjeća na neki trkaći automobil, onda je skidanje krova s tog automobila jednostavno besmisleno. Osim ako se ne radi o nekom LMP-bolidu.
A to BMW M4 nije ni s krovom ni bez njega.
Uglavnom, eto nam opet marketinga koji se upetljao u sfere gdje mu nije mjesto.
I što je najbolje od svega, kupci selfie-generacije će to progutati bez ikakvog razmišljanja.

Što se brojki tiče, idemo redom… BMW M4 topless-competition ima 4 pogonska kotača, odnosno X-Drive sustav koji je moguće podešavati prema idejama vlasnika. Ima i 3 litre zapremine s kojima raspolaže Turbo-motor pod poklopcem.
Dotični motor na kotače može isporučiti ukupno 503 konja i nekih 650 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Što se opreme tiče, tu su četiri sjedala od kojih su barem dva izvedena od karbona i kože. Isto tako je tu i jedan volan s gumbićima, a onda i ostatak interijera koji vozaču na raspolaganje daje još milijun gumbića, nekoliko ekrana i sve ostalo što vole mladi.
A sve je to zaokruženo s tonom „kontrastnih šavova“ i dvije do tri tone „M“ značkica koje su porazbacane uzduž i poprijeko interijera i eksterijera.
Dakle, idila samo takva.

Što se krova tiče, nema više lima i plastike kao što je to do sada s topless-M4 bio slučaj. Ovdje je riječ o povratku na „staru školu“ i platneni krov koji se uvlači i razvlači brzinom munje. Odnosno za punih 18 sekundi. I to je moguće odraditi i u pokretu ako se vlasniku ne žuri. Jer ovaj se pomični krov otvara i zatvara do brzine od skoro 50 kilometara na sat. A to je super iz barem tri do četiri razloga o kojima ovom prilikom ne bih.
Uglavnom, krov na BMW-ovoj Competition verziji M4 kabrioleta nije jedini koji se može pohvaliti zavidnim performansama na ovom automobilu. Isto je rezervirano i za motor koji u kompletu s ovećom i relativno teškom karoserijom do stotke dolazi za 3,7 sekundi i u kombinaciji s „M-driver´s Pack“ opcijom juri do čak 280 kilometara na sat. Odnosno čak 30 km/h više u odnosu na „običnu“ verziju modela M4.

Cijena u ovom trenutku nije poznata. No ako uzmemo cifru od nekih 820,000 kuna koju je potrebno iskrcati da bi se postalo vlasnikom Coupé izvedenice ljutitog dabra s oznakom Competition i dodamo joj nešto sitno, dobit ćemo automobil koji u našim krajevima bez problema može koštati i milijun kuna. Pogotovo ako u obzir uzmemo činjenicu koja kaže da je kabriolet uvijek skuplji. Pogotovo ako u sklopu konfiguratora kliknemo na pokoju stavku dodatne opreme s kojom se ionako lako zaigrati.
Uglavnom, ovo nije jeftin automobil. Ali ako malo pobliže pogledamo, nije baš niti toliko poseban. Jer za razliku od limitiranih serija M-modela koje smo tijekom posljednjih desetljeća imali prilike vidjeti, onda postaje jasno kako „competition“ već odavno nije izraz kojim se kupcima pokušava dati do znanja da je njihov odabir poseban koliko i oni sami. Umjesto toga je riječ o dobro upakiranoj generici kojom kupci ostatku svijeta zapravo poručuju da imaju dublji džep.
I to je u pravilu to.
Pa ako u tome leži poanta novih M-modela, onda je posao savršeno odrađen i gore navedeni pridjevi dobiveni od strane odjela marketinga imaju svoju težinu i značenje. No ako pak tome nije tako, onda vrijedi tek spomenuti ovaj automobil i zaključiti da izuzev faktora pretencioznosti svojim kupcima i ne nudi baš puno.
I zato je možda najbolje ne izvoditi zaključke, već vas cijenjene čitatelje pitati za mišljenje.
Svoje komentare bez cenzure napišite na našim Facebook stranicama.
Bit će nam drago pročitati ih.
Zahvaljujem na pažnji i do čitanja. Možda već sutra.
