Karavan protiv karavana: Opel vs. Honda, klasika vs. futurizam
Opel i Honda predstavljaju dva karavana u najpopularnijoj klasi (C-segment), a za potencijalne kupce pitanje ostaje samo pitanje ukusa: kastrirani Europljanin ili bolesni Japanac?
Vrijeme kada su karavani bili izbor samo mljekara ili stolara je daleko iza nas (iako iz nekog razloga kod nas još uvijek postoji otpor prema karavanima), tako da ni karavani više nisu karavani nego sportwagoni ili active toureri čime proizvođači igraju na kartu aktivnih kupaca koji u prtljažniku trebaju prevesti skije ili kamping opremu prije nego dugačke fosne ili kante s mlijekom.
Opel je predstavio Astru u karavanskoj (odnosno Sports Tourer varijanti), a Honda novu generaciju modela Civic (kao Active Tourer).
Iako je Civic karavan zapravo još uvijek koncept, sudeći po Hondinom načinu rada vjerujemo da se produkcijski model neće puno razlikovati od koncepta – tim više što se naposlijetku ipak radi o Civicu, koji je iz generacije u generaciju sve čudniji.
Što se tiče Opela, velikih iznenađenja nema. Radi se o karavanskoj izvedbi popularnog hatchbacka, što u pravilu znači da je proširena zadnjica nadograđena na hatchback, što pak u konačnici znači da je dizajn i dalje pomalo konzervativan u najboljoj maniri sintetike koju smo navikli viđati od GM-a. To naravno ne znači ništa loše, jer u sklopu današnjeg tržišta automobila ionako sve ima svoju publiku i kupce, pa tako i Opel Astra.
U Opelu kažu da je nova Astra Sports Tourer ekonomičnija i zabavnija za voziti, iako ne ulaze u previše detalja. Od praktičnih dodataka treba izdvojiti sustav za otvaranje vrata prtljažnika polukružnim pokretom noge ispod stražnjeg dijela automobila (što je jako praktično kada su vam ruke pune namirnica), no ostatak priče je već puno puta prožvakan i ispljunut, pa nema smisla ulaziti u pomalo sterilne navode proizvođača.
Što se tiče motora, ponuda će biti u rasponu snaga od 95 do 200 KS, a zapremina od 1.0 do 1.6 litara – naravno u benzinskoj i Diesel varijanti. Najjači model dolazit će s 1.6 Ecotec Direct Injection Turbo motorom s 200 KS i 300 Nm okretnog momenta.
S druge strane imamo Hondin koncept punog imena Honda Civic Tourer Active Life Concept koji kao i Astra igra na kartu sportski aktivnih kupaca, ali nešto ekstremnijih preferencija. Pokušajmo to ovako postaviti: Opel Astra je za kampere na pitomim šumskim stazama, Honda je za bicikliste-vozače koji jure ogromnim brzinama niz strme staze.
Civic karavan je odličan primjer kako stil i praktičnost mogu savršeno biti posloženi. Vanjština je vrlo uglađena i atletska, što je i bio cilj dizajnera koji su izgled prilagodili životnom stilu potencijalnih kupaca.
Civic iskorištava 1668 litara prtljažnog prostora na najbolji način: visina za utovar je niska, a unutra se nalaze šine za utovar dva bicikla. Iznutra je moguće izvući ruku na koju se postavi bicikl radi lakšeg popravka i održavanja.
Koncept je pun stvari podređenih biciklu, pa se tako u sklopu popisa opreme nalaze kutija za alat, spremnik za vodu, držač kotača i slična “bajkerska” pomagala.
Uglavnom samim time vrijedi pretpostaviti kako je Honda imala poprilično usko određenu publiku za ovaj model, iako je moguće da u produkcijskoj verziji možemo očekivati pakete za razne aktivnosti (recimo sa sustavom ruke koja drži kotao za čobanac).
Honda Active Life Concept bi za sada trebao biti pogonjen 1.6 i-DECT motorom koji je nedavno ušao u Guinnessovu knjigu rekorda kao najekonomičniji motor s obzirom na maraton od ukupno 13,498 km kroz 24 zemlje EUnije imao potrošnju od samo 2.82 l/100 km.
Na kraju ostaje samo otvoreno pitanje za potencijalne kupce: sterilna Astra klasično-sintetičkog dizajna ili bolesna Honda sa svemirskim gadgetima?