Novi Nissan GT-R stiže 2018.
…kao Hibrid.
Postoje oni dani u godini kada se čini da se svijet automobila zajedno s pratećom industrijom mijenja iz korijena. Samim time se često zapitam dopadaju li mi se zapravo sve te promjene, ili pak prema njima ostajem rezerviran, te se u glavi priklanjam nekim prošlim vremenima i automobilima koji su označili neka sretnija i manje zbunjujuća vremena za koja znam.
Odgovora naravno nema, jer kao osoba još od mladih dana zaražena virusom automobila jednostavno ne mogu svemu tome okrenuti leđa, pa se vezano uz neke trendove i nove tehnologije iz svijeta automobila često okrećem prema cinizmu, jer ako već ništa drugo, barem (tu i tamo) ispada smiješno.
Uglavnom, kada sam po prvi puta čuo za pojam Hibrida, moram priznati da sam se itekako od srca nasmijao, jer mi se u glavu istog momenta usadila priča koja ima dvije dijametralno suprotne strane. Prvu predstavlja mehaničar iz nekog od naših ovlaštenih servisa, koji se po prvi puta susreće s tom tehnologijom u praksi (tj. na servisu), a drugu predstavlja neka pomodna osoba dubljeg džepa koja samo želi održavati svoj automobil na cesti.
Vidite li na što ciljam?
U današnje su vrijeme Hibridi itekako prisutni i u sklopu auto-industrije praktički da ne postoji proizvođač koji se tom trendu elektrifikacije ne priklanja. No neka im bude…
Kako sam se o Hibridima koje krasi „niska potrošnja“ i „ekološka svijest“ (opet kašljem) već izjasnio nebrojeno puta, o tome mogu reći samo da se stavovi nisu modificirali ni na sekundu, no ako ću biti iskren do kraja, ipak postoji nekolicina Hibrida koje izuzetno cijenim.
Naravno, moji afiniteti prema tim automobilima nisu orijentirani prema smanjenju naftnih rezervi ili pak povećanom rastu drveća u šumama Amazone, već prema onome što je elektrifikacija donijela u Formulu 1 – prema brzini i performansama.
Tome u prilog naravno idu i imena (odnosno prezimena) koja stoje kao glavni razlog obožavanja ovih automobila, a ta su redom Ferrari, McLaren i Porsche.
Njihove modele više ne treba posebno spominjati, jer je samim njihovim dolaskom na tržište zapravo već sve rečeno, no kako se tijekom posljednjih godina u utrku za prvo mjesto trona najposebnijeg sve više uključuju i Japanci, eto vijesti koja bi mogla razveseliti sve one koji vole Anime-crtiće i uniforme japanskih školarki.
Naime, Nissan je već prije nekoliko mjeseci dao nagovijestiti da bi sljedeći GT-R mogao biti Hibrid, no prije nekoliko dana to je definitivno potvrdio Nissanov glavni kreativac, g. Shiro Nakamura.
Nakamura-san je na kratkoj pressici objelodanio kako „GT-R ostaje vjeran svom obliku i samim time ostaje 2+2 Coupé. Pogon za novi GT-R i dalje ostaje na sva četiri kotača, no mijenja se motor, koji će u sklopu nove generacije biti Hibrid“.
Dakle službeno je – elektrifikacija motora za „Godzillu“ postaje stvarnost i to je finalna odluka s kojom Nissan želi stvoriti još efikasniji i brži automobil, a da se pri tome ne zamjera eko-mentalistima i legislaturi koja je iz godine u godinu sa svojim pravilima sve rigoroznija.

Detalja oko najavljenog Hibrida još uvijek nema, tako da je u ovom momentu moguće još samo nagađati oko brojki koje će se vezati uz dotični motor, no kako u tome ne vidim previše smisla, radije ne bih pogađao.
Ono što se pak zna jest smjernica dizajna, koja će dobrim dijelom biti nalik „gotovom“ konceptu koji se prije nekoliko mjeseci svijetu predstavio u virtualnom obliku, tj. u sklopu šestog nastavka legendarne igre Gran Turismo, a ako je suditi po viđenom u igri, novi bi GT-R mogao doista izgledati fenomenalno.
Naravno, kako je riječ o konceptu, te je samim time ovaj virtualni prikaz itekako podložan promjenama, pretpostavka je da će se na aktualnom Conceptu 2020 (kako je sam koncept nazvan) bazirati dosta toga, no jedan dobar dio detalja će zasigurno otpasti do posljednje stanice razvoja nove (odnosno R36) generacije „Godzille“.
Uglavnom, iako je u ovom momentu još malčice rano otvarati šampanjac i pjevati „Odu radosti“, ipak ima razloga za zadovoljstvo, jer s jedne strane moram priznati da nemam ama baš ništa protiv elektrifikacije ove japanske legende, dok je s druge strane već sama po sebi vrijedna činjenica da Nissan GT-R ostaje među nama, što je pak uvijek dobra vijest.