Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 19.06.2018

Novi BMW serije 8. Točka.

Ako se u posljednje vrijeme na tržištu pojavio automobil za koji se na momente svaka riječ čini suvišnom, onda je to upravo ovaj…

TA-DAAA! Eto ga - novi BMW serije 8.
TA-DAAA! Eto ga – novi BMW serije 8.
foto: BMW

Kada je prije nekoliko mjeseci BMW izašao u javnost s prvim „teaserima“ za novu „osmicu“, moram priznati da sam se sarkastično nasmijao, jer je bilo za očekivati kako će ljepuškasti koncept usprkos brojnim superlativima kao serijski automobil ispasti ružno pače. No nije da za taj skepticizam ne postoji opravdanje, jer ako se samo prisjetimo prelijepog koncepta „šestice“ s kojim je BMW u javnost svratio tamo negdje 2002. godine i usporedimo ga s vječnom dizajnerskom katastrofom u obliku E63/E64, odnosno s drugom generacijom „šestice“, postaje jasno otkud sav taj skepticizam dolazi.

"Šestica" je stvarno bila gadna...
“Šestica” je stvarno bila gadna…
foto: Notey

Jasno da bih u ovom momentu mogao potrošiti retke i retke ispunjene sarkastičnim usporedbama određenih bolesti i sindroma s dizajnom tadašnje „šestice“, ali neću, jer; A: nema smisla, B: odlazi u „off-topic“. Poanta ovog teksta je BMW serije 8 koji u današnje vrijeme pokušava nastaviti tamo gdje je prva „osmica“ stala. A prema svemu sudeći, uspjeh nije ni najmanje upitan, jer…hm…ma samo pogledajte fotografije i sve instantno postaje jasno poput dana.

Originalni BMW serije 8 doista je poseban i dan-danas.
Originalni BMW serije 8 doista je poseban i dan-danas.
foto: BMW

Baza za novi BMW serije 8 je (naravno) BMW serije 7. Oblik karoserije s jedne je strane pravo osvježenje, dok s one druge podsjeća na dosadašnju „šesticu“ koju je BMW prije nekoliko mjeseci u tajnosti pokopao. Stoga bi neki mogli reći kako je zapravo riječ o pomalo nedorečenom automobilu, ali usprkos svemu, takve bi izjave bile jako daleko od istine. Jer iako BMW dobar dio nove „osmice“ naslanja na neke druge modele, ipak je riječ o automobilu kakav Bavarci na tržištu nisu imali dugi niz godina.

Ispod ove plastike stoji hrpa konja.
Ispod ove plastike stoji hrpa konja.
foto: BMW

I ne…usprkos čak 523 konja, s koliko raspolaže na Le Mansu predstavljena konačna inačica modela, nemojte ni na sekundu pomisliti kako je BMW s ovim automobilom stvorio jurilicu za koju je nemilo natjeravanje po cesti i stazi jedina nit postojanja, jer M850i X-Drive nije takav automobil.
Riječ je o pravom GT-automobilu koji s jedne strane raspolaže s impresivnim brojkama u smislu performansi, dok s druge služi kao praktična demonstracija sile na polju tehnologije, udobnosti i luksuza.
Doduše, već je sad u nekim detaljima ovaj BMW nekima smiješan, jer npr. ažuriranje softvera nije baš složenica kakvu smo navikli koristiti u domeni svijeta automobila. No tehnologija čini svoje i koliko god takav potez nekoga podsjetio na „apdejtanje“ iPhonea ili nekog „fensi-šmensi“ Samsunga Galaxy S-nešto, u tom se smjeru cijela priča razvija i BMW se u sve to (po tko zna koji puta) pokušava ugurati kao lider. Stoga će nekome to biti smiješno, a nekome drugom iznimno poželjno i baš super, no u krajnjoj liniji treba prihvatiti da stvari stoje kako stoje i to je sasvim dovoljno reći na tu temu.

Interijer djeluje luksuzno, sportski i elegantno.
Interijer djeluje luksuzno, sportski i elegantno.
foto: BMW

Kako je bilo za pretpostaviti, nova je „osmica“ sagrađena na BMW-ovoj „Carbon Core“ platformi, što već samo po sebi zvuči kul. Ali inicijalna testiranja pokazuju da dotična platforma ne fascinira samo svojim nazivom, već osigurava (kako u BMW-u kažu) „iznimna vozna svojstva“. Pa recimo da im vjerujemo.
Čvrstoća je povećana, ali sam automobil nije krut kad ne treba, što u pravilu i jest odlika pravog Grand Tourera. Snage ima koliko god treba, a uz brojku od 523 konja vrijedi napomenuti i brojku 750 koja označava maksimalni okretni moment (buraz), te posredstvom mjenjačkog sklopa najnovije generacije i najnaprednijeg X-Drive pogonskog sklopa do danas torpedira „osmicu“ do stotke za 3,6 sekundi. Dakle, definitivno nije riječ o sporom automobilu, na kojem god jeziku pričali.
Maksimalna brzina je (naravno) elektroničkim putem limitirana na 250 kilometara na sat, pa oko toga ne bi trebalo trošiti previše riječi, a sve dalje je ionako teorija koja tek čeka u praksi pokazati što sve ovaj najnoviji podsjetnik na slavnu BMW-ovu povijest zapravo nudi.

Dinamika...statika... Ma svejedno je lijep.
Dinamika…statika… Ma svejedno je lijep.
foto: BMW

Presedana u cijeloj priči ima nekoliko – od topless-verzije koja bi se uskoro trebala pojaviti na tržištu, a onda slijedi i Gran Coupé verzija koja bi prema nedavno viđenim skicama trebala izgledati jako dobro. Najjača, tj. „M“ verzija osmice također je u planu, što je i opet svojevrstan presedan s obzirom na to da prva „osmica“ nikada nije službeno dobila verziju koja podrazumijeva „najbrže slovo na svijetu“. No sve je to manje bitno, jer ono najbitnije od svega jest činjenica da BMW s najavama oko nove serije osam nije davao tek prazna obećanja, već je „osmica“ službeno među nama.

Linije djeluju čisto i bez komplikacija.
Linije djeluju čisto i bez komplikacija.
foto: BMW

Da…možda će neki kritizirati dizajn. Nekima se možda neće sviđati generička poveznica s drugim modelima iz ponude, a neki će pak na cijelu priču tek odmahnuti rukom uz ono obavezno „meh“. No BMW je s ovim automobilom usprkos svim potencijalnim zamjerkama na neki način ponovno izumio samog sebe i s ovim će automobilom zasigurno fascinirati čak i one kojima ta marka nikada nije bila draga srcu. A nama ostalima je drago što je BMW ispunio obećanje i što „osmica“ ponovno živi.

Eto...a sada sport i glazba.
Eto…a sada sport i glazba.
foto: BMW

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana