Novi BMW serije 8. Točka.
Ako se u posljednje vrijeme na tržištu pojavio automobil za koji se na momente svaka riječ čini suvišnom, onda je to upravo ovaj…
Kada je prije nekoliko mjeseci BMW izašao u javnost s prvim „teaserima“ za novu „osmicu“, moram priznati da sam se sarkastično nasmijao, jer je bilo za očekivati kako će ljepuškasti koncept usprkos brojnim superlativima kao serijski automobil ispasti ružno pače. No nije da za taj skepticizam ne postoji opravdanje, jer ako se samo prisjetimo prelijepog koncepta „šestice“ s kojim je BMW u javnost svratio tamo negdje 2002. godine i usporedimo ga s vječnom dizajnerskom katastrofom u obliku E63/E64, odnosno s drugom generacijom „šestice“, postaje jasno otkud sav taj skepticizam dolazi.
Jasno da bih u ovom momentu mogao potrošiti retke i retke ispunjene sarkastičnim usporedbama određenih bolesti i sindroma s dizajnom tadašnje „šestice“, ali neću, jer; A: nema smisla, B: odlazi u „off-topic“. Poanta ovog teksta je BMW serije 8 koji u današnje vrijeme pokušava nastaviti tamo gdje je prva „osmica“ stala. A prema svemu sudeći, uspjeh nije ni najmanje upitan, jer…hm…ma samo pogledajte fotografije i sve instantno postaje jasno poput dana.
Baza za novi BMW serije 8 je (naravno) BMW serije 7. Oblik karoserije s jedne je strane pravo osvježenje, dok s one druge podsjeća na dosadašnju „šesticu“ koju je BMW prije nekoliko mjeseci u tajnosti pokopao. Stoga bi neki mogli reći kako je zapravo riječ o pomalo nedorečenom automobilu, ali usprkos svemu, takve bi izjave bile jako daleko od istine. Jer iako BMW dobar dio nove „osmice“ naslanja na neke druge modele, ipak je riječ o automobilu kakav Bavarci na tržištu nisu imali dugi niz godina.
I ne…usprkos čak 523 konja, s koliko raspolaže na Le Mansu predstavljena konačna inačica modela, nemojte ni na sekundu pomisliti kako je BMW s ovim automobilom stvorio jurilicu za koju je nemilo natjeravanje po cesti i stazi jedina nit postojanja, jer M850i X-Drive nije takav automobil.
Riječ je o pravom GT-automobilu koji s jedne strane raspolaže s impresivnim brojkama u smislu performansi, dok s druge služi kao praktična demonstracija sile na polju tehnologije, udobnosti i luksuza.
Doduše, već je sad u nekim detaljima ovaj BMW nekima smiješan, jer npr. ažuriranje softvera nije baš složenica kakvu smo navikli koristiti u domeni svijeta automobila. No tehnologija čini svoje i koliko god takav potez nekoga podsjetio na „apdejtanje“ iPhonea ili nekog „fensi-šmensi“ Samsunga Galaxy S-nešto, u tom se smjeru cijela priča razvija i BMW se u sve to (po tko zna koji puta) pokušava ugurati kao lider. Stoga će nekome to biti smiješno, a nekome drugom iznimno poželjno i baš super, no u krajnjoj liniji treba prihvatiti da stvari stoje kako stoje i to je sasvim dovoljno reći na tu temu.
Kako je bilo za pretpostaviti, nova je „osmica“ sagrađena na BMW-ovoj „Carbon Core“ platformi, što već samo po sebi zvuči kul. Ali inicijalna testiranja pokazuju da dotična platforma ne fascinira samo svojim nazivom, već osigurava (kako u BMW-u kažu) „iznimna vozna svojstva“. Pa recimo da im vjerujemo.
Čvrstoća je povećana, ali sam automobil nije krut kad ne treba, što u pravilu i jest odlika pravog Grand Tourera. Snage ima koliko god treba, a uz brojku od 523 konja vrijedi napomenuti i brojku 750 koja označava maksimalni okretni moment (buraz), te posredstvom mjenjačkog sklopa najnovije generacije i najnaprednijeg X-Drive pogonskog sklopa do danas torpedira „osmicu“ do stotke za 3,6 sekundi. Dakle, definitivno nije riječ o sporom automobilu, na kojem god jeziku pričali.
Maksimalna brzina je (naravno) elektroničkim putem limitirana na 250 kilometara na sat, pa oko toga ne bi trebalo trošiti previše riječi, a sve dalje je ionako teorija koja tek čeka u praksi pokazati što sve ovaj najnoviji podsjetnik na slavnu BMW-ovu povijest zapravo nudi.
Presedana u cijeloj priči ima nekoliko – od topless-verzije koja bi se uskoro trebala pojaviti na tržištu, a onda slijedi i Gran Coupé verzija koja bi prema nedavno viđenim skicama trebala izgledati jako dobro. Najjača, tj. „M“ verzija osmice također je u planu, što je i opet svojevrstan presedan s obzirom na to da prva „osmica“ nikada nije službeno dobila verziju koja podrazumijeva „najbrže slovo na svijetu“. No sve je to manje bitno, jer ono najbitnije od svega jest činjenica da BMW s najavama oko nove serije osam nije davao tek prazna obećanja, već je „osmica“ službeno među nama.
Da…možda će neki kritizirati dizajn. Nekima se možda neće sviđati generička poveznica s drugim modelima iz ponude, a neki će pak na cijelu priču tek odmahnuti rukom uz ono obavezno „meh“. No BMW je s ovim automobilom usprkos svim potencijalnim zamjerkama na neki način ponovno izumio samog sebe i s ovim će automobilom zasigurno fascinirati čak i one kojima ta marka nikada nije bila draga srcu. A nama ostalima je drago što je BMW ispunio obećanje i što „osmica“ ponovno živi.