Nissan Juke, aplikacija i personalizacija
Dosadno i hladno poslijepodne, te pomanjkanje aktualnosti iz svijeta automobila urodili su ovim tekstom. Samim time obećajem da ga neće biti puno.
Doduše, moram priznati da mi je naslov na trenutak zazvučao poput “Karamarkove brojalice”, no pustimo te osmoškolske eskapade na stranu i posvetimo se Nissanu.
Japanci su tijekom desetljeća i desetljeća prisutnosti unutar svijeta automobila na tržište izbacili neke doista ružne primjerke modela pojedinih proizvođača. No u usporedbi s Nissanom Juke većina tih manjih ili većih nakarada ispada poput raznoraznih Missica i Mistera.
Samim time Nissan Juke ne samo da je moguće ubaciti u top-listu najružnijih japanskih automobila svih vremena, već bi i na listi najružnijih automobila na svijetu ovaj Nissanov model mogao bez problema zauzeti odličan plasman.
Mislim, jasno mi je da u današnje vrijeme pojmovi „drugačiji“, „poseban“ i slični imaju velikog utjecaja kod kupaca. Samim time mi je isto tako jasno da je Nissan Juke oko sebe skupio oveću količinu ljudi koji ne samo da su na taj automobil potrošili novac, već se i kunu u njegove dizajnerske atribute i sve ostalo što uz njih ide.
No ako ćemo realno, Nissan Juke je samo još jedna u nizu modernih izmišljotina koje kroz „otkačen“ dizajn i relativno dobar omjer kvalitete i cijene svojim kupcima poručuje da kupnjom tog automobila postaju moderni i pametni, te njime izražavaju stil koji u svim ostalim segmentima svakodnevice možda uopće nije prisutan.
Uostalom, kad se samo sjetim da je Nissan Juke zapravo ni više ni manje nego nešto povišena Micra s čudnovatim farovima nalik nekom liku iz Pokemona, postaje jasno da cijela priča s pametnim i stilskim izričajem nema ama baš nikakve veze, dok je ono moderno prezentirano u najgorem mogućem obliku.
Bilo kako bilo, Nissan Juke se prodaje…i to jako dobro. To naravno svjedoči o mnogočemu poput stanja uma prosječnog kupca, kao i o dobroj marketinškoj kampanji koja ovaj model prati na tržištu, pa neka tako i bude. No s obzirom na to da je Juke ipak jedan od Nissanovih modela „na zalasku“, te da se uskoro na tržištu očekuje nova generacija, s ovim aktualnim modelima je ipak trebalo napraviti nešto pametno, kako bi na tržištu Juke i dalje bio poželjan.
Bilo kako bilo, Japanski je profesor Baltazar mislio, mislio, mislio…i smislio. Time je pokrenuta tzv. Color Studio“ epizoda u životu Nissana Juke, odnosno relativno jednostavna aplikacija kojom je kupcima omogućeno da direktno utječu na izgled svog primjerka ovog automobila i time se još više istaknu iz mase.
Dakle „Color Studio“ je aplikacija – to smo ustanovili. Aplikacija u sklopu koje je moguće kombinirati mali milijun varijacija na temu glavnog i sporednog obojenja, te utjecati na detalje poput boje kotača, lajsni i ostalih detalja kojima se Juke može pohvaliti.
To naravno kupcima ostavlja potpunu slobodu u stvaranju svojeg mobilnog Pokemona, odnosno Nissana Juke, i vjerujem da će efekta itekako biti – pogotovo ako se baci pogled na dvije varijacije na temu ovog automobila koje je prije nekog kratkog vremena predstavio Nissan.
Naime, radi se o crno-žutim i žuto-crnim primjercima Nissana Juke, koji su očito inspirirani filmskim likom nazvanim „Bumblebee“ na tržište predstavljeni u sklopu tzv. „Stinger“ edicija Jukea.
U pravilu ne bih opisivao svu silu detalja koji se na ovim automobilima nalaze, jer mi je iskreno muka pri dužem izlaganju očiju fotografijama. Stoga vjerujem da će zainteresirane strane (tj. naši vjerni čitatelji) tu zadaću „odraditi“ umjesto mene.
Ono što ću ipak napomenuti jest da se radi o limitiranim serijama ovog Nissanovog modela koje s jedne strane kroz igru bojama i detaljima još jednom pokušavaju aktualizirati Juke kao model, dok s druge strane služe za demonstraciju gore navedene aplikacije pod nazivom „Color Studio“.
Koliko mi je poznato, izuzev detalja koji su na lakiranje prepušteni vlasnicima, te još nekolicini detalja koje izgledom ipak propisuje Nissan, većih noviteta zapravo nema.
Samim time ne treba spominjati motorizaciju, ovjes, performanse ni ekonomičnost ovih automobila, jer je taj dio priče već ionako poznat i nije se mijenjao u sklopu ovih verzija Jukea.
No vrijedi spomenuti kako će „Color Studio“ shema otići još koji korak dalje, te će uskoro i kupci nekih drugih Nissanovih modela na ovakav način moći personalizirati svoje automobile.
Uglavnom, eto…to bi bilo to što se tiče ovog „modernog“ i „stilski izraženog“ automobila koji je na tržištu za Nissan (iz nekog meni nepoznatog razloga) doista ispao punim pogotkom. Zbog toga će nekima biti itekako žao kada se Juke (konačno) povuče s tržišta, odnosno na isto poluči novu generaciju, odnosno svog nasljednika.
Što se pak „Color Studio“ ideje tiče, zvuči dobro – dovoljno dobro da se čak i na nekim dosadnim modelima može poraditi i učiniti ih barem malčice atraktivnima.
…a za sve druge kojima takve marketinške gluposti ne trebaju, te im pojam „fascinacije“ jednostavno nije vezan uz nešto nalik Pokemonu, uvijek ostaju modeli poput 370Z i GT-R.
Siguran sam da za takve modele Nissan neće nuditi ovakve gluposti.