Nissan i 40 godina dizajna
Vjerovali ili ne, prošlo je već punih četiri desetljeća otkad je Nissan otvorio svoju podružnicu skraćeno nazvanu NDA.

U današnje vrijeme kada proizvođači automobila imaju globalnu prisutnost, važno je zapamtiti da baš i nije oduvijek bio slučaj. Jer iako prodaja vozila unutar raznoraznih zemalja i tržišta za mnoge proizvođače automobila funkcionira već desetljećima, mnogi od njih u početku te globalne ekspanzije nisu imali dizajnerske odjele izvan matičnih zemalja. Uglavnom, takav je slučaj bio i s Nissanom, koji je u jednom momentu odlučio svoje automobile prodavati na tržištu SAD-a.

„Nissan Design Academy“ (odnosno ona skraćenica NDA iz uvodnog dijela ovog teksta) otvorio je svoja vrata u San Diegu u Kaliforniji sada već davne 1979. godine. I tijekom ta je posljednja četiri desetljeća dizajnirao preko 20 konceptnih automobila i nekih 30 modela koji su iz svoje konceptne faze prešli u gotove modele predstavljene tržištu. Među tim se modelima i konceptima stvarno našlo svega i svačega, ali najpoznatiji modeli niknuli iz ovog studija na tržište su stigli u obliku modela Pathfinder iz 1986. godine, modela Xterra iz 1999. godine, te obje milenijalske iteracije Nissanovih „Z“ modela, odnosno 350Z i 370Z. U novije vrijeme Nissan Design Academy posvećen je razradi dizajnerskog jezika za neke manje sportski-orijentirane modele poput modela Altima, Sentra i Murano, ali čak ni svjetski poznati „Godzilla“ najnovije generacije nije prošao bez dizajnerskih prijedloga i rješenja osmišljenih unutar ove Nissanove dizajnerske podružnice. Stoga NDA zajedno s punih 4 desetljeća postojanja i rada itekako vrijedi spomenuti.

„Dok slavimo 40 godina studija Nissan Design America, i dalje je vidljiv nastavak raznolikosti u pristupu, velikog talenta i izvanrednog vodstva koje će oblikovati uzbudljiv dizajn i revolucionarne koncepte korisničkog iskustva za Nissan i Infiniti u godinama koje dolaze“. Riječi su to čovjeka pod imenom Alfonso Albaisa koji u Nissanu vrši dužnosti potpredsjednika odjela za globalni dizajn. I s tim se riječima svatko može složiti, jer neki od modela koji svoje prve poteze olovkom bilježe unutar američke podružnice Nissanove dizajnerske akademije stvarno su na pravi način obilježili sve ono što Nissan zapravo jest. No uspjeh ove podružnice ne stoji u sklopu Nissanove povijesti sam za sebe, već je upravo NDA na teritoriju SAD-a poslužila kao svojevrstan pokusni kunić, te je uspjeh tog studija pomogao otvaranju onih na području Brazila, Kine i Velike Britanije.

U današnje vrijeme su za Nissanov dizajnerski studio u SAD-u aktualni neki novi modeli s kojima Nissan tek planira uzeti dio kolača na tržištu. No kako se na kraju krajeva ipak radi o sjeverno-američkom tržištu, u fokusu se trenutno nalazi najnovija iteracija modela Sentra, te dvije varijacije na temu Nissanovog glomaznog Pick-Up modela Titan.
Uglavnom, iako iz Nissanovog dizajnerskog studija u SAD-u dolazi tek jedan mali dio cjelokupne ponude modela, ovih je 40 godina itekako velik razlog za slavlje.
Stoga na kraju ovog malog osvrta želimo sretan rođendan i još puno zanimljivih projekata.
Željama se pridružuje i Baka Biserka.