Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 17.02.2021

Nemate novaca za Singer? Evo savršene alternative: MST-Escort

Da… U centru priče nalazi se jedan Ford. Ali ne bilo kakav, već jedan od najuspješnijih trkaćih Fordova svih vremena.
Dotični je upravo dobio svoju modernu reinterpretaciju, pa bi bio red napisati par rečenica, zar ne?

Da… Ovo je novi/stari Escort.
Foto: MST Cars

Ako ste imalo poput nekih od nas ovdje, onda je za pretpostaviti da ste prve fotografije Singerovog DLS-a protumačili kao savršen materijal za masturbaciju. Jer se ukratko radi o jednom od najljepših, najluđih i tehnički najnaprednijih automobila modernog doba. A još je k tome cijela priča oko DLS-a upakirana u retro-plašt i cijeloj priči zapravo fale tek gaće preko tajica i slovo „S“ na prsima.
No Singer DLS ima jedan ogroman problem. A to je cijena kakvu niti jedan običan smrtnik ne može platiti, ma koliko bio zaljubljen u ovaj automobil.

Singer DLS – Bez ikakve konkurencije. Ali stvarno.
Foto: Singer Vehicle Design

Srećom pa uvijek postoje oni koji svoju priču baziraju na retro-ovome ili onome, pa se zapravo svako malo na tržištu pojavi neka manufaktura koja je sposobna svojim retro-projektom izmamiti osmijeh na lice prosječnog auto-entuzijasta.
Uglavnom, pred vama je cijenjenim čitateljima još jedan takav slučaj…

Ah te lude sedamdesete…

Za početak vrijedi reći kako ovo nije Fordov službeni projekt. Jer u moru „Drift“ gumba, velikih ekrana i sveopće elektrifikacije svojih modela, Ford jednostavno nema vremena proizvesti pravi i punokrvni vozački automobil.
No zato se ekipa iz tvrtki MST Cars udružila s onom iz tvrtke Motorsport Tools i malo pomalo je pokrenuta priča o povratku dvije legende u moderno izdanje. A legende su ni manje, ni više, nego Fordovi tvrdoglavi trkači koji su u sedamdesetima krojili pravdu ostatku konkurencije na prljavim i prašnjavim stazama svjetskog prvenstva u Rallyju.
Odnosno, riječ je o Escortu 1. i 2. generacije u kojima su svoje znanje i vještinu kovali danas legendarni vozači poput Stiga Blomqvista, Arija Vatanena, Björna Valdegarda i Hannu Mikkole.
Dakle, riječ je o hvale vrijednom projektu i vrlo zanimljivim automobilima.

Što se dizajna tiče, dotični stoji u svom originalnom izdanju. Tj. upravo onako kako su Escorte tijekom sedamdesetih crtali u Fordovom studiju. A to pak u prijevodu znači duboke felge, „kratke“ branike, prave spojlere i proširenja na bokovima.

Druga generacija Escorta i dan-danas predstavlja legendu.

Što se pak motorizacije tiče, nije riječ o nekom moderniziranom čudu koje se ističe korištenjem strujnih krugova i baterija. MST Escort ispod poklopca svojim kupcima nudi izbor između tri motora. Svaki je posebno pripremljen prema željama klijenta i njegovom (ili njenom) načinu vožnje.
Dotične tri varijacije na temu motora svode se na Duratec, BDG ili Millington motor. Sve tri opcije podrazumijevaju nekih 200 konjskih snaga, što pak u kombinaciji s pero-lakom karoserijom i ispravnim (odnosno stražnjim) pogonskim kotačima čini jedan opak i ekstremno agilan automobil.
Dakle MST Escort svoju poantu ne pokazuje kroz megalomanske brojke konja i „njutna“, te svu silu moderne elektronike i opreme. Priča oko ovog automobila orijentirana je prema broju okretaja i vrištanju motora zbog kojeg su ove dvije generacije Escorta u svijetu utrkivanja i ostale zapamćene zauvijek.

Sve specifikacije i opcije dolaze od strane klijenata. Stoga je MST Escort moguće pripremiti upravo onako kako klijent želi. I to od boje eksterijera i kotača, preko materijala unutar interijera, pa sve do ovjesa i sitnih dorada na polju pogonskog i kočionog sustava.
Isto tako je već u startu moguće ovaj Escort presložiti ovisno o podlozi na kojoj klijent želi divljati, a moguće je i u potpunosti ispoštovati pravilnike za natjecanja u konkurenciji Grupe 4. Samim time kupac bez ikakvog problema is garaže može svratiti na start nekog Rally-natjecanja poput onog u Walesu i tamo pokazati što je za volanom sve sposoban izvesti.

Retro-savršenstvo iz svakog kuta.

Istini za volju, bilo bi krivo reći da ovakvih ideja u današnje vrijeme nema. Dapače, ima ih itekako puno. Ali većina nažalost pati od jednog od dva problema. Odnosno, s jedne strane od elektrifikacije s kojom se pokušavaju zadovoljiti ljubitelji starodobnih automobila i eko-mentalisti. A s druge pak stoje automobili poput Singera ACS, Delte Futuriste s potpisom tvrtke Automobili Amos, ili pak Alfe GTA-R koju potpisuje spaljena ekipa iz Alfaholicsa. No ti su automobili svojim cijenama otišli u nebesa i tek ih je šačica ljudi u mogućnosti kupiti. A kada ih i kupe, takvi automobili najčešće stoje u garažama i služe za hvalisanje pred prijateljima uz čašicu nekog skupog Brandyja i Cohibe.

MST Escort nije pretjerano skup. Cijena mu iznosi nekih 65,000 Eura, što za jednu igračku ovakvog tipa nije velik novac. A za tu je cijenu kupac preuzeo ključeve od pravog i moderniziranog Rally-stroja koji svoju priču ne vidi u klimatiziranoj garaži, već u blatu i prljavštini. Tj. baš kako je to bilo i tijekom sedamdesetih godina prošlog stoljeća, kada su Escorti 1. i 2. generacije žarili i palili unutar svjetskog prvenstva u Rallyju.

Uglavnom, neki od nas ovdje jako žele svoj primjerak.
Samo čekamo da nam se poveća plaća i eto nam pokoji primjerak ispred zgrade.
Hm…

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana