Nažalost, u modernom svijetu nema mjesta za Dodge Viper
Šanse da vam Dodge Viper, uz Ford Mustang i Chevrolet Corvette, iskoči pred oči na spomen pojma „američki sportski automobil” prilično su velike. Automobil je to uz čije su fotografije brojni od nas odrasli i koji će bez obzira na svoje nesavršenosti zauvijek ostati zapamćen kao jedna od legendi stvorenih s one strane oceana. No, sada je vrijeme da se od njega i službeno oprostimo.
S jedne strane, vijest da Viper odlazi zauvijek, odnosno da su šanse za povratak svedene na apsolutni minimum, mogla bi biti tužna pojedincima, no trebamo biti svjesni činjenice da nema smisla forsirati neku ideju koja je funkcionirala prije i ne funkcionira više. Nažalost, onih koji bi htjeli Dodge Viper i slične automobile, surove, predimenzionirane predstavnike stare škole, u stvarnosti više nema dovoljno, a proizvođači automobila nisu tu da love za rukav tu nekolicinu, već očito čine sve što je moguće da njihovi proizvodi zavedu šire mase. No, kako mi ne bismo nagađali o razlozima zašto je konačno ubijen Dodge Viper, idejni začetnik automobila Bob Lutz, koji je krajem 1980-ih predložio Chrysleru proizvodnju moderne Cobre, za američki Road and Track dao je svoj odgovor na pitanje o mjestu za Viper u modernom svijetu.
Na najjednostavniji, „ravno u glavu” način Lutz objašnjava: „Viper je ostao bez dobrih razloga za život”, pozivajući se na činjenicu da je originalno nastao tako da bude najsnažniji i najbrži, a danas ima jače rivale čak i u vlastitoj familiji, kao što je to Hellcat. Izuzev nekoliko vapaja okorjelih zaljubljenika, tržište je po pitanju moderne Cobre utihnulo i okrenulo se udobnijim i više rafiniranim konkurentima koji nude luksuznije interijere s bogatim paketima opreme, tehnološkim igračkicama, te modernim prijenosnim sustavima koji ne zahtijevaju „naporan rad” kao što je to slučaj s ručnim mjenjačima, jedinom Viperovom opcijom. Lutz zagovara povratak staromodnih i neobuzdanih sportskih automobila bez suvišne tehnologije, koju prema njegovim navodima većina kupaca niti ne zna koristiti, a ne libi se niti kritizirati BMW zbog skretanja s nekadašnjeg smjera i razvodnjene sportske divizije. Međutim, jedno je teoretiziranje, drugo su prodajne brojke.
Hoće li se Viper ikada vratiti, pitanje je o kojem će se vjerojatno raspravljati u nekom trenutku u budućnosti, no odgovor za sada ne može biti jasniji. Za sve željne automobila kao što je Viper, uvijek će postojati Viper. Drugim riječima, tržište rabljenih koje bi s vremenom moglo postati preplavljeno vrlo, vrlo skupim primjercima.