Naš odabir top 10 najboljih automobila u 2016. godini
Pa niste valjda pomislili da bismo ovu listu zaboravili sklepati i postaviti na portal?
Za mnoge je 2016. godina bila katastrofalno loša. Uz sukobe koji ne jenjavaju već desetljećima i neke nove koji su tek na pomolu, bilo je tu još svakojakih razloga za nezadovoljstvo – izbjeglički valovi koji su itekako podijelili javnost na ljude i one koji to baš i nisu, raznorazni prosvjedi s isto tako raznoraznim temama, te hrpetina terorističkih napada u kojima je zbog nečije zatucanosti i „ideje“ ogroman broj ljudi na ovaj ili onaj način zavijeno u crninu.
2016. godina je uzela i brojne sasvim obične živote, kao i nekolicinu planetarno poznatih i slavnih, pa je tako svoje posljednje dane tijekom prošle godine odživio najmanji ljubavnik među najvećim glazbenicima svih vremena, odnosno Prince. Ista je godina zaslužna i za oduzimanje genijalnog Alana Rickmana, vječno tmurnog i genijalnog Leonarda Cohena, najseksi princeze iz osamdesetih, odnosno Carrie Fisher i Georgea Michaela od kojeg su se na HRT-u predivno oprostili, a legendarni je David Bowie svoju ništa manje legendarnu pjesmu „Ashes to Ashes“ u minuloj je godini učinio besmrtnom.
Uglavnom, kako se minula godina i nije baš mogla pohvaliti s velikom količinom dobrih vijesti, sve je to na ovaj ili onaj način utjecalo na moral ljudi cijelog svijeta, pa stoga nimalo ne čudi da se krajem 2016. godine pojavio ovaj simpatični video-uradak s potpisom genijalnog Johna Olivera.
Auto industrija je tijekom 2016. godine zapravo i dalje nastavila pratiti trend sumanutog natjeravanja tehnologije, pa smo tijekom nje kao ljudi i vozači još malčice zakoračili prema vlastitom zaboravu i nepoželjnosti. Automobili su još jednom zorno pokazali da u novom mileniju više ni približno nisu ono što su nekada bili, već su još jače skrenuli u domenu autonomije i dodatne opreme, te ekološki-nastrojenih baljezgarija popraćenih lijepo upakiranim marketinškim kampanjama i sloganima.
No ipak je u svijetu na četiri kotača ostalo malčice mjesta, pa je nekolicina proizvođača uspjela proizvesti nekoliko zanimljivih i barem naizgled posebnih modela od kojih je ova lista sastavljena.
…pa kako ne bih unedogled gnjavio s globalom, odlazim u konkretan popis po izboru nas obješenjaka s vašeg omiljenog portala.
10. Smart Brabus ForTwo
Slobodno vratite slinu u usta ili pobrišite pod ispred sebe, jer se samo šalimo.
Smart ni u kojem obliku i ni u kojoj verziji ne može biti dio top-liste bilo čega što vidimo kao nešto pozitivno, pa tako vrijedi reći da se s ovom pozicijom na top 10 najboljih automobila u 2016. godini samo šalimo.
10. Bugatti Chiron
Iako je prethodnik, odnosno Veyron ispao revolucijom, te Chiron zapravo kao nasljednik i ne može biti nešto ultra-posebno, deseto je mjesto rezervirano za njega jer je hm…tu.
Bugatti Chiron zapravo je pokretni dokaz tome da proizvođači automobila i dalje brzinu vide kao nešto što savršeno paše uz ekskluzivnost, pa zbog toga ovaj automobil nije moguće staviti na bilo kakvu marginu.
No da smo doživjeli infarkt zbog oduševljenja pro pojavljivanju prvih službenih navoda vezanih uz Chiron, ne možemo reći i zato se ovaj automobil nalazi tek na 10. mjestu.
09. Volkswagen Golf GTI Clubsport
Volkswagen je ove godine ne samo punio medijski prostor, već je praktički izvirivao iz konzervi zbog Dieselgatea – afere koja je svijetu vrlo zorno dala do znanja da Volkswagen zajedno sa svim drugim proizvođačima ekološki svjesnih dizela zapravo mulja koliko je dug i širok.
No usprkos svemu što je pogodilo Volkswagen, njihov je Golf doživio ovu „hardcore“ verziju i poharao Nordschleife, pokazujući Renaultu srednji prst.
Doduše, moram reći da čak ni s rekordnim vremenom na „zelenom paklu“ ni sa svom silom performansi i opreme ovaj Golf ni približno ne opravdava svoju poprilično paprenu cijenu, ali to je već drugi par rukava.
Kao automobil je ovaj Golf doista nešto interesantno i posebno, a zatim i apsolutno neočekivano i ugodno iznenađenje iz Wolfsburga. Zato je svoje mjesto našao (i) ovdje.
08. Ford Focus RS
S obzirom na to da su RS-Fordovi oduvijek imali „ono nešto“, za pretpostaviti je bilo da će i Focus RS najnovije generacije zadržati takav pristup. No ovaj je automobil apsolutno nadišao sva očekivanja.
OK, dizajnom definitivno nije nešto posebno, a onaj „Drift“ gumbić mnogima je smiješan i nepotreban dio opreme ovog automobila, ali performanse i stav koji iz sufiksa RS nekako čini skraćenicu za agresivnost jednostavno očarava – pogotovo u plavoj boji.
Naravno da postoje brži, jači i ekskluzivniji automobili od ovog Forda, ali među konkurencijom u sklopu koje se Focus RS nalazi, jednostavno je nemoguće ne izdvojiti i ne obožavati ga.
Pa ako već zbog ničeg drugog, onda je zbog toga zaslužio biti prisutan i ovdje.
07. Cadillac CTS-V
Da, znam…mnogi će reći da je BMW bolji i da Mercedes-Benz daje više razloga za kupnju, a entuzijasti okupljeni oko „gospodara prstenova“ ili paraolimpijskog logotipa reći će kako nemamo pojma o ničemu. No Cadillac sa svojim V-modelima tijekom posljednjih godina pokazuje apsolutnu posvećenost performansama i u svijet nenormalno brzih limuzina donosi svoj unikatan potpis.
Možda taj potpis nema tradiciju brzine i ludila s kojom raspolažu Audi, BMW i Mercedes-Benz, no kada se sjetimo da je Cadillac zaokrenuo iz svijeta namijenjenog mafijašima i penzionerima prema Le Mansu i Nordschleifeu, jasno je vidljivo zašto smo CTS-V stavili na ovu top-listu.
06. Chevrolet Camaro ZL1
Evo nam još jednog Amera i svojevrsne legende koja još od šezdesetih Chevrolet stavlja na kartu proizvođača koji očaravaju stavom i performansama.
Doduše, posljednja generacija Camara malčice je izgubila kormilo, jer motor iz Corvette skupa s dijelovima ovjesa kakvi se nalaze na Cadillacovim V-modelima zajednički ne idu u prilog originalnosti, ali sve je to relativno nebitno kada se pogleda šira slika.
Camaro ZL1 stvarno je upotrebljiv automobil koji na dnevnoj bazi svojim divljaštvom može fascinirati čak i na putu u dućan, a na stazi je uvjerljiviji od mnogih skupljih pripadnika svijeta sportskih automobila. Možda je malčice „ruralan“ u svom nastupu i time ispada smiješnim za sve one kojima nošenje kaubojskog šešira nije nimalo privlačno, ali s obzirom na to da su sve bitne komponente na njemu daleko nadišle „muscle car“ filozofiju iz šezdesetih, Camaro ZL1 je jednostavno zakon.
Točka.
05. Mercedes-Benz AMG GT-C
Ako je Alfa Romeo 8C u svom topless-izdanju moguće opisati kao seks na četiri kotača, onda je AMG GT-C moguće opisati jedino grupnjakom sa šesnaest manekenki.
AMG GT je već sam po sebi predivan automobil koji krase brzina i performanse i onaj obavezni faktor ekskluzivnosti, ali ova topless-verzija modela sve to podiže za još pokoju potenciju. Uostalom, samo pogledajte kako to čudovište bez krova izgleda i kakav dojam odaje i sve će vam biti jasno.
…a ako kojim slučajem i dalje niste sigurni zašto smo ovaj automobil naveli u sklopu ove top-liste, možda je vrijeme da posjetite oftalmologa ili jednostavno svoj auto-entuzijazam prebacite u neku drugu domenu poput npr. šivanja ili kuhanja.
04. Renault Talisman (pogotovo karavan)
„Renault? Četvrto mjesto? Vi to ozbiljno?!?“
Legitimna pitanja, moramo priznati. No Talisman nastavlja onu ispravnu ideologiju luksuza i apsolutne udobnosti iz nekih prošlih vremena, te korača istim stazama kojima su koračali modeli 20, 25, 30 i svemirska limuzina iz devedesetih, odnosno Safrané.
Iskreno, ovaj se automobil možda i ne bi našao na ovoj top-listi da nije bilo ovogodišnjeg Auto Showa, gdje je na Renaultovom izlagačkom prostoru plavi karavan tog naziva nekima od nas uzrokovao nekontrolirano ispuštanje sline iz usta.
Doduše, s obzirom na to da oduvijek volimo karavane (i to pogotovo one brze ili po nečem posebno atraktivne), to i nije nešto čudno, no s obzirom na Renaultove modele koji su tijekom posljednjih godina opisivali tvrtku i njenu orijentaciju na tržištu, Talisman nas je izuzetno ugodno iznenadio.
Samim time je ovaj model zasjao u svom punom sjaju i zorno pokazao da Renault može proizvesti puno uvjerljivije modele od blijedih SUV-a i CrossOvera kakve smo navikli gledati na tržištu s logotipom „tvoraca automobila“.
03. Acura (Honda) NSX
Iako je razrada modela trajala više od desetljeća i usprkos činjenici da je originalni NSX nešto apsolutno neponovljivo, Honda je još jednom dokazala da u svojim redovima i dalje ima ekipu koja može i zna iznenaditi čak i one najzahtjevnije među nama.
Novi je NSX Hibrid i kao takav ima itekako puno razloga da ga ne volimo baš previše, ali ovaj automobil umjesto ekoloških muljarija i marketinških trikova raspolaže s pravim, stvarnim i iskoristivim performansama koje ga čine itekako posebnim.
Realno gledano, ovaj automobil ni u bunilu ne treba uspoređivati s Priusom, jer kao pravi sportski automobil (što NSX definitivno jest) s njime ni u kojoj religiji nije usporediv. Dapače, ako je usporedba potrebna, onda je tek McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 moguće staviti u istu rečenicu s novim NSX-om, a u sklopu takve usporedbe NSX ispada najposebnijim od potonjih, jer je cijenom poput super-automobila na akciji u obližnjem salonu.
Pametnome dosta.
02. Porsche Panamera
Evo iznenađenja desetljeća i jedne od najzornijih prikaza pretvaranja odvratne gusjenice u predivnog leptira.
Kada je prva Panamera prikazana svijetu, mnogi od nas su pomislili kako se radi o nekoj neukusnoj pošalici. Zatim su šok i nevjerica prerasli u gađenje, a na kraju je cijela priča završila smijehom i sarkastičnim primjedbama na konto 911-ice na koju je pao klavir.
Dakle prva je generacija Panamere usprkos neslaganjima nekih po tom pitanju (izuzev interijera) bila gadna poput gangrenozne rane, pa je ova druga generacija na tržište donijela jedno od najugodnijih iznenađenja tijekom proteklih godina i Panameru svrstala na kartu najljepših automobila na svijetu.
Luksuz i performanse nisu nešto što bismo posebno isticali, jer na kraju krajeva ipak je to Porsche, ali dizajn apsolutno očarava iz svih kuteva i to je sasvim dovoljno da konstatiramo kako poželjniju limuzinu već dugo godina nismo imali prilike vidjeti.
01. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
BMW M3 je super. Mercedes-Benz AMG C63 je također super. Audi RS4 također ima „ono nešto“ usprkos činjenici koja kaže da je zbog pogona na sva četiri kotača i sve sile drugih tehnikalija postao jednom od najbržih fotelja na tržištu. No usprkos svim pozitivnim i posebnim stranama, niti jedan od tri navedena modela nema ono što ima Alfa Giulia Quadrifoglio – onaj klasičan dašak ludila i elegancije s kojima ova Alfa već s prvim fotografijama apsolutno očarava.
I da…već smo stoput ustvrdili kako bismo radije kupili M3, nego „riskirali“ s Alfom, no sve je to samo teorija. U praksi bismo definitivno probdjeli nekoliko neprospavanih noći preispitujući razloge „za“ i „protiv“, jer kombinacija Ferrarija i Maseratija upakirana u Alfinu karoseriju jednostavno nije nešto što bi u bilo kojem rječniku označavalo nešto za odbaciti ili marginalizirati.
Da, cijena je i više nego paprena, ali s druge strane je ovo Alfa kakvu smo desetljećima željno iščekivali i sada kad se konačno nalazi među nama, ne vidimo druge opcije osim obožavanja svega što Giulia Quadrifoglio predstavlja.
…a vjerovali ili ne, radi se o jako puno toga.
Eto…naša je lista kompletna. Neki su automobili s nje zasigurno naišli na odobravanje, dok su se zbog nekih mnogi zapitali kakvih smo se droga najeli prije sastavljanja ove liste.
Naravno da smo u nju mogli uvrstiti još svega i svačega, ali ovo su automobili na koje smo u bilo koje doba dana ili noći uvijek bili u mogućnosti obratiti apsolutnu pažnju.
Stoga se nadamo da ćete barem dijelom razumjeti kako smo i zašto kompilirali ovu top-listu, a ako pak ne, samo imajte na umu da su to „samo“ automobili i da se oko njih ne isplati ulaziti u žustre rasprave.
Osim ako i u 2017. godini ne želite biti „sektaši“.