Mitsubishi oživljava slavnu povijest
…i ovih je dana pokušava aktualizirati preseljenjem u sadašnjost.
Hmmm…

Prošlo je više od 11 godina otkad se RalliArt kao Mitsubishijev sportski odjel službeno pojavio na nekom natjecanju. Stoga nam je stiglo kao poprilično iznenađenje kada smo zaprimili vijest o Mitsubishijevom trudu oko oživljavanja ovog sportskog odjela i njegovog slavnog logotipa.
Oživljavanje ovog trkaćeg odjela relativno je tiho najavljeno kao nusprodukt Mitsubishijeve prošlogodišnje zarade. I ako se nas ovdje pita, stvarno bi bilo lijepo vidjeti RalliArtov logotip na nekom novom modelu pripremljenom za utrke.
I to nevezano o kakvim se podlogama na tim utrkama radilo.

„Odlučili smo ponovno pokrenuti RalliArt odjel. I to prvenstveno za kupce marke Mitsubishi Motors koji žele iskusiti sportski izričaj marke“.
Riječi su to koje je u kratkom osvrtu na ovu odluku izjavio g. Takao Kato, koji u Mitsubishiju inače djeluje kao izvršni direktor.
Striček Kato kaže i kako će se „Za kupce sklone sportskom izričaju lansirat ćemo prilagođenu dodatnu opremu za našu ponudu modela, kao i ponovni ulazak na događaje u auto-sportu diljem svijeta“.
Taj dio nazovimo aneksom inicijalnoj objavi.

E sad… S obzirom na to da je tijekom prezentacije budućih aktivnosti RalliArta kao sportskog odjela unutar Mitsubishija prikazan model L200 koji je sve samo ne sportski i trkaći automobil, moram priznati da sam malčice skeptičan oko cijele priče. Tim više što ostatak današnje ponude Mitsubishijevih modela nema praktički niti jedan normalan model.
Jer ako samo malčice pogledamo današnju gamu ovog prizivođača vidjet ćemo jedan oveći problem.

Naime, izuzev jednog gradskog kompakta i modela Lancer koji je već godinama na zalazu te je zanimljiv skoro isključivo taksistima, kompletna Mitsubishijeva ponuda modela svodi se na pretile SUV-ove, CrossOvere i pokoji kombi i Pick-Up kamionet. Pa kako SUV-modeli baš i nisu česti gosti na trkaćim stazama, dok CrossOveri ni po cesti ne idu brzo, tako se postavlja pitanje oko toga na koji se točno dio game odnosi RalliArtov trkaći program.
Ali o tom potom…

Odjel RalliArt ugašen je 2010. godine nakon 25 godina razvoja tuninga i auto-sporta unutar zidova koji tvore Mitsubishi.
Odluka je donesena zbog financijskih problema, koji onako usput rečeno i dalje traju. Ali bogata karijera za Mitsubishi u domeni auto-sporta i dalje itekako odzvanja kuloarima svijeta automobila.
Za volanom Mitsubishijevih trkaćih automobila sjedili su mnogi uspješni vozači i osvajali hrpetinu pobjeda. No možda je najpoznatiji od svih ispao Tommi Mäkinen koji je za volanom Lancera Evolution ostvario četiri uzastopna naslova prvaka svijeta. I uz to je osvojio i rekordnih 12 pobjeda na nenormalno kompleksnom i teškom Rallyju Dakar.
Stoga u sposobnosti ove marke u pripremi pravih trkaćih automobila nitko normalan ne treba sumnjati.

Još nije otkriveno na koje se sportske događaje Mitsubishi namjerava vratiti. Ne zna se niti koja će vozila na sebi nositi naziv (ili sufiks) Ralliart.
Vrijedi spomenuti i da je zapravo jako malo vjerojatno da će dotična stići u Europu s obzirom na nedavnu odluku Mitsubishija da napusti evropsko tržište.
A s druge strane niti trenutna ponuda modela ne ulijeva baš pretjerano puno povjerenja. Jer nekako sumnjam da automobili poput Outlandera, ASX-a, Eclipsea (koji je postao SUV) i njima sličnih pretilih i čudnovatih strojeva imaju trkaći DNA u sebi.
No s obzirom na to da se na kraju krajeva ipak radi o Mitsubishiju, to se stvarno nikada ne zna.
U svakom slučaju je lijepo znati da nakon svih drama i ukidanja legendarnih modela iz ponude, u Mitsubishiju se i dalje tu i tamo sjete svoje bogate trkaće povijesti.
Na mislite li i vi cijenjeni čitatelji tako?
