Mitsubishi Evo postaje SUV
Da…već ovaj navod nije pretjerivanje, a vjerujte mi da ima još…
Kada se god sjetim Mitsubishijevog modela Lancer Evolution, jednostavno si ne mogu pomoći, a da se ne nasmiješim.
Razlozi te svojevrsne dragosti koju prema tom automobilu gajim prvenstveno su usmjereni prema činjenici da je to jedan od rijetkih automobila koji su uspjeli premostiti razlike između natjecateljske i civilne verzije, te paliti svaki dan i trajati bez nekih većih kvarova.
S druge strane pak stoji činjenica da je upravo Mitsubishi Lancer Evolution jedan od onih automobila koji svoje vlasnike doista usmjeravaju i profiliraju kroz iznimne sposobnosti usmjerene prema divljim vožnjama.
Naravno, skeptici će reći kako je tajna dobrim dijelom u Turbo-motoru i sofisticiranom pogonu na sva četiri kotača, no takvima je uvijek lako začepiti usta, jer u svijetu automobila postoji i Audi, koji također ima modele s Turbo-motorima i sofisticiranim Quattro-pogonom, pa velik broj kupaca te marke nema blage veze čemu taj pogon služi i za šo je uopće koristan.
Uglavnom, Mitsubishi Lancer Evolution uvijek ispada jednim od „onih“ automobila koje uvijek rado spomenem i vidim.
E sad…kako su se od početka devedesetih do danas ugasili modeli Eclipse, FTO, 3000GT (odnosno GTO), te je Evolution X trenutno jedini model koji Mitsubishi može strpati u kategoriju automobila s visokim stupnjem performansi, jasno je da će se taj brod kad-tad početi tresti.
Pa eto, prije nekoliko mjeseci se dogodilo i to, te je Mitsubishi odlučio skupiti kofere i preseliti se na neke druge pašnjake.
Iskreno, ne znam zašto u ovim momentima koristim usporedbe s brodovima i pašnjacima, no bit će da je to dijelom zato što se zbog gubitka jednog od ponajboljih automobila tijekom posljednjih godina pomalo osjećam poput ovce.
Uglavnom, Lancer Evo uskoro više nije među nama i kada se dovrši planirana proizvodnja, te kada se rasproda ono malo primjeraka koji još postoje, za ovu japansku techno-limuzinu slijedi pretvaranje u SUV.
Da, dobro ste pročitali – Mitsubishi Lancer Evolution zamijenit će SUV-automobil u ovom času nepoznatog imena.

To su između ostalog bile riječi Mitsubishijevog šefa za razvoj, odnosno čovjeka pod imenom Kanenori Okamoto, koji je prije nekoliko dana za britanski časopis „Autocar“ izjavio kako „Lancer Evolution prestaje s postojanjem u obliku u kakvom ga znamo. No nema mjesta očajavanju, jer je u planu duh tog automobila dijelom preseliti u SUV-model visokog stupnja performansi“.
Gospodin Okamoto nije dalje precizirao o kojem će se postojećem ili eventualno novom modelu raditi, no „Duh Evolutiona“ u nekom takvom automobilu podsjeća me na bezalkoholno pivo – 100% okusa koji se pretvara u smrad iz usta, a 0% zabave i mogućnosti opravdavanja lijepoj djevojci kojoj ste dobacili nešto glupo i nepotrebno.
Možda je to pomalo glupa usporedba, no za mene kombinirati automobil koji izuzev performansi ima i mogućnosti koje SUV nikada neće imati, jednostavno nema smisla, a samim time ni opravdanja – tim više što bi prema nekim naznakama dotični SUV u kombinaciji s „Duhom Evolutiona“ trebao biti Hibrid i štedjeti gorivo.
Uglavnom, od tvrtke Mitsubishi već godinama nemam neka velika očekivanja u smislu fascinacije tržišta pojedinim modelima, no ovakvog što definitivno nisam očekivao.
Samim time mislim da je Mitsubishi osuđen na prosječnost u sklopu koje će i dalje tu i tamo prodati pokoji automobil, te uludo razvijati tehnologiju, jer ono što je primarni razlog obožavanja ove marke svodi se na nekolicinu modela koji su svojom pojavom ljubiteljima marke itekako širili zjenice i praznili novčanike.
Pod tim modelima naravno podrazumijevam Starion, te gore navedene modele Eclipse, FTO i GTO, no na toj listi će Lancer Evolution uvijek imati prvo mjesto i najveći klub obožavatelja koji će biti prisiljeni potražiti alternativu.
U toj bih maniri ovaj tekst zapravo mogao završiti riječima poput „sretno Mitsubishi“ ili tako nešto, no mislim da ipak neću.
Razlog? Hm…jednostavno mi je svejedno što će dalje biti s tom markom.