Mercedes-Benz ima novu limuzinu za bogataše
Direktori, državnici, diktatori i svi oni koji se tako osjećaju imat će priliku osjećati se poput kraljeva i(li) playboya, jer tvrtka Mercedes-Benz ne spava, već u kolaboraciji s još nekim renomiranim proizvođačima na tržište stiže u najluksuznijem mogućem izdanju.
Za sve one koji prate tvrtku Mercedes-Benz, kao i za Jugo-nostalgičare diljem Balkana sam spomen Mercedesovog modela 600 Pullman (W100) trebao bi rezultirati poznavanjem tematike.
Naime, s jedne je strane Pullman bio najveći, najluksuzniji i najskuplji Mercedes koji je tijekom šezdesetih bilo moguće kupiti, dok je s druge strane činjenica kako su upravo ovaj model najčešće vozili diktatori i državnici, pa u toj maniri vrijedi spomenuti i kako je jedan od ukupno 304 prodanih primjeraka pripadao domaćem državniku pod imenom Josip Broz Tito.
Toliko o povijesti…
U današnje vrijeme je Mercedes itekako prisutan u domeni luksuza, no to zaduženje prvenstveno ima S-klasa, koja sa svojom tehnologijom i superiornim atributima u smislu svega ispada jednim od najpoželjnijih luksuznih automobila na tržištu.
Naravno, uvijek ima onih kojima S-klasa nije dovoljna da bi izrazili vlastiti status, pa se ekipa koja radnim mjestom potpada u tvrtku Mercedes-Benz dosjetila iz naftalina izvući još od 1909. godine slavno prezime Maybach i na tržište ponuditi još luksuzniju S-klasu s potpisom te slavne tvrtke.
Maybachovi modeli 57 i 62 (sa svojim „S“ izvedenicama) predstavljali su sam vrh ponude u smislu luksuza koji je i bio glavna okosnica tog poteza, no prodajni rezultati nisu baš bili sjajni, te se Maybach ponovno ugasio.
Doduše, slava ovog prezimena uspjela je u Mercedes-Benz dovući i neke nove kupce, od kojih je vjerojatno najsmješniji naš Željko Kerum, koji je sebi priuštio jedan primjerak.
Šteta je samo što uz sam automobil nije došao i Maybachov Bon-ton, jer bi nakon Sekinog čitanja prije spavanja Željko vjerojatno znao da ovakav auto čovjek ne vozi sam, već ga vozi šofer koji je plaćen za taj posao.
Samim time Kerum nikada nije bio jedan od ambasadora za Maybach, što je pak jako dobro, jer bi u protivnom Maybachovi modeli na prednjem kraju imali veliki kip Isusa, što se pak uz uvelike kosi s Mercedesovom i Maybachovom povijesti.
Iako je uskrsnuti Maybach 2012. godine doživio vlastiti smak svijeta zbog kriza i loše prodaje, Mercedes-Benz nikako ne odustaje od tog sinonima za luksuz, te je tijekom prošle godine u svijet automobila odaslat plan ponovnog uskrsnuća te marke.
Danas je to realizirano i Mercedes-Maybach (kako će se ovi luksuzni modeli ubuduće nazivati) kreće u nove pobjede.
Prvi automobil koji je upravo najavljen naziva se Mercedes-Maybach Pullman i kao automobil baziran na S-klasi (samo 20 cm duži) tržištu nudi novu razinu luksuza i hedonizma.
Izvana Pullman izgleda masivnije od S-klase, no taj dio nikoga pretjerano ne fascinira, već je stvaran izvor apsolutne fascinacije skriven od očiju slučajnih prolaznika.
Naime, luksuzni automobili prvenstveno se mogu pohvaliti interijerima i svim mogućim i nemogućim detaljima koji uz dotične interijere dolaze u paketu.
Tome pravilu naravno ni nova vizija Pullmana nije iznimka, pa izuzev kože najfinijih mrtvih životinja i sve sile plemenitih metala s kojima je dotična kabina oplemenjena, novi Pullman fascinira i detaljima koje je „nemoguće vidjeti ni na kojem drugom automobilu današnjice“.
Žalosno je samo to što svi ti detalji do salona automobila u Ženevi ostaju skriveni, jer iz Mercedesa jako paze na protok informacija, te se ponašaju poput nekadašnjih kupaca ovog modela – paranoično.
Uglavnom, Mercedes-Maybach Pullman na tržište dolazi još ove godine, te se izuzev s najvišom stopom luksuza može pohvaliti s već otprije poznatom motorizacijom koju s ukupno 12 cilindara i 6 litara zapremine u kombinaciji s 543 konjske snage potpisuje tvrtka AMG.
Samim time usprkos savršeno nepotrebnom navođenju brojki u smislu performansi Pullman ubrzava za ravno 5 sekundi od nule do stotinu kilometara na sat, te ne prestaje ubrzavati do 250 km/h.
No ako ćemo biti realni, dalje ne vidim smisla nabrajati među-ubrzanja i slične performanse, jer kupce ovog automobila ionako neće zanimati kako Pullman ide, već koliko prostitutki stane na sjedala, koliko kokaina stane u pretince, te koliko je raspoloživog mjesta u frižiderima za šampanjac.
Sve ostalo je usputno i manje bitno.
Doduše, pojedini kupci ovog automobila imaju jednu zanimljivu opciju na raspolaganju, a ta se svodi na blindiranu karoseriju i staklene površine koje su u stanju primati udarce od metaka punih 12 sati u komadu, a da pri tome ne pokažu zamor materijala ili popuste i puknu.
Samim time će se jedan dio klijentele vjerojatno odlučiti na te opcije, jer će im kad-tad iste biti prijeko potrebne s obzirom na poslovanje i(li) vlast koju provode.
No pustimo sad to…
Iskreno, moram priznati da me veseli što se Maybach vraća na tržište, jer će s jedne strane tim modelima Mercedes-Benz konačno (opet) odvratiti dobar dio šljama iz Rolls-Roycea, dok će s druge strane i S-klasu konačno opet kupovati normalni ljudi kojima takvi automobili ne predstavljaju veliki trošak.
No još me više veseli činjenica da će jedno od najistaknutijih imena s nacističke strane drugog svjetskog rata i opet biti predmet naklonosti najbogatijih ljudi na svijetu, te će udobnost svih tih plemenitih materijala često žestoke kritičare nacističke Njemačke ušutkati na najluksuzniji mogući način.
Nije li to predivno?