Mercedes-Benz i novi CLS
Da…poslovnjaci, političari, stranački dužnosnici i mafijaši – evo poslastice za vas.
Kada je Mercedes-Benz 2005. godine svijetu predstavio svoju viziju Coupé-automobila s četverim vratima, reakcije su bile svakojake. Nekima je ovaj automobil bio smiješan, nekima fantastičan, a neki su ostali zbunjeni oblikom karoserije i opisom iste. No kojoj god da ste grupaciji pripadali, Mercedes-Benz za to baš i nije mario.
Dapače, tijekom nekih pet godina proizvodnje prve generacije ovog modela, postavljen je trend na koji su se zakačili i ostali njemački konkurenti, pa danas imamo Audije koji se usprkos par vratiju viška opisuju kao Coupé automobili, a onda je tu i BMW, koji u obliku GranCoupe-ideologije uživa u svom dijelu tržišnog kolača.
Dakle voljeli ga ili ne, Mercedes-Benz CLS je automobil koji je definitivno ispred svog vremena.
Tijekom posljednjih je mjeseci Mercedes svako toliko spamao internet i u obliku raznoraznih zakrivljenih linija najavljivao novu, odnosno treću generaciju modela CLS. Na to su mnogi itekako obraćali pozornost, te se svako malo o novom CLS-u nešto pisalo, ali kako mi baš i ne volimo te „seks preko stakla“ najave, radije smo sačekali da se nova generacija modela jednostavno predstavi kako treba.
Pa upravo to se dogodilo ovih dana na salonu automobila u Los Angelesu, gdje je Mercedes-Benz s modela CLS konačno skinuo plahtu i pokazao svu svoju raskoš uz (i opet) dvoja vrata viška.
Novi je CLS popraćen floskulom koja kaže kako „Inspiracija za novu generaciju modela dolazi iz sjećanja na bezvremensku auru prvog CLS-a“, što u prijevodu na neki normalan dijalekt zapravo ne znači puno. „Novi je CLS jednostavno ikona dizajna i arhetip Coupé-automobila s četverim vratima. U savršenom ekvilibriju s našim „Hot & Cool“ dizajnerskim izričajem i filozofijom, sam je DNA ove generacije modela skrojen prema apsolutno purističkom nivou, dok njegova bezvremenska ljepota izaziva emocije“. Ajme majko…
Da je kojim slučajem g. Gorden Wagner (kao šef dizajna) bio tek malčice više poetičan, čovjek bi pomislio kako se ovim riječima ne predstavlja neki novi automobil, već zbirka sabranih djela ultra-romantičke poezije.
Sva ta poetička naklapanja doduše ne napominju da je hrpetina onog čime novi CLS raspolaže zapravo donirana iz njegovog većeg brata, odnosno S-klase. No takve se stvari ionako nikada ne napominju, pa to zapravo nikoga ne bi trebalo pretjerano čuditi. No transplantati sa S-klase nisu ništa loše. Dapače, uvijek je lijepo vidjeti da neki manji model profitira zbog postojanja nekog većeg, razvikanijeg, opremljenijeg ili tehnološki naprednijeg, pa vjerujem da se oko dijelova S-klase na CLS-u nitko od kupaca neće ni najmanje buniti.
Uglavnom, što se igračaka donedavno striktno vezanih uz S-klasu tiče, tu su sustavi poput onog za pomoć pri kočenju, onog koji se brine da automobil ostane unutar gabarita prometne trake, te onog koji vozaču pokušava pomoći da ostane koncentriran za vrijeme vožnje.
Dakle, sinkopu je za volanom novog CLS-a jednostavno nemoguće doživjeti.
Radosna vijest za buduće kupce je i u tome što većina tih sigurnosnih sustava dolazi u sklopu serijske opreme, dok će se dodatno naplaćivati tek omanja količina skraćenica: DAP, ADC, ASA, ASLA, ABA, ESA, ABSA, ALA i PRE-SAFE Plus.
I da…jasno mi je da ovako napisane skraćenice same po sebi ne znače puno, ali iskreno mi se ne da objašnjavati svaku posebno, jer u krajnjoj liniji nije riječ o bilo čemu bitnom ukoliko čovjek zna voziti, već o stavkama koje će poslužiti kupcima dubljeg džepa kojima ovakav automobil usprkos svemu i dalje služi za prijevoz od točke A do točke B.
Što se motorizacije tiče, u najavi su potpuno novi pogonski agregati. Riječ je o dva Diesela i jednom benzinskom motoru, odnosno verzijama modela 350d 4MATIC, 400d 4MATIC i 450 4MATIC.
Sva bi se tri motora trebala ravnomjerno nuditi na svim tržištima izuzev onog u Americi, gdje je Mercedes nedavno odustao od plasmana Diesel-motora u svojim modelima, a za to je pak više ili manje direktno kriv Volkswagen. No to je već jedna sasvim druga priča o kojoj u ovom momentu ne bih. Poanta je ionako ista – novi motori za novu generaciju modela i nove kupce kojima bi se sve to skupa trebalo dopasti.
Točka.
Novi red.
U smislu brojki vrijedi spomenuti 370 konja i 500 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), s kojima će raspolagati ona benzinska izvedenica modela, dok će one s Diesel-motorima biti nešto slabije. CLS 350d raspolagat će s nekih 290 konja i 600 Nm, dok će onaj jači u obliku 400d na kotače isporučivati okruglih 340 konja i 700 Nm.
Sva bi se ta snaga u kombinaciji s „njutnima“ u sklopu benzinske verzije modela trebala očitovati kroz 4,8 sekundi od nule do stotinu kilometara na sat, dok će Diesel-verzije do iste brzine ubrzavati za 5,7, odnosno okruglih 5 sekundi. Dakle, u današnje vrijeme nekima posebno, a nekima već odavno baš i ne.
Maksimalna brzina ni za jednu od tri varijacije na temu modela u ovom momentu nije navedena, ali je za pretpostaviti kako će biti elektronički limitirana na 250 kilometara na sat, što je već odavno svojevrsna klasika.
Mercedes-Benz posebno ističe i dizajn interijera, te ga pokušava predstaviti kao nešto posebno i unikatno iako se dobrim dijelom s one unutarnje strane novi CLS itekako naslanja na aktualnu E-klasu. To je posebice uočljivo kada krenu navodi oko stavki poput osvijetljenih izlaza ventilacijskog sustava, ambijentalnog osvjetljenja podesivog u 64 boje, te „sjedala koja djeluju poput ručnog rada“ (što je stvaran citat). Navodno će ambijentalna rasvjeta sama po sebi na trenutak promijeniti boju ukoliko primijeti da je zrak u kabini hladniji ili topliji, ali to već graniči s kuplerajem, a ne s automobilom, pa i o tome ne bih trošio previše riječi.
Poanta je ionako u tome da je novi CLS jedno jako udobno mjesto za provoditi vrijeme i u to nimalo ne treba sumnjati, a sve ostalo su samo detalji koji nikog normalnog ne bi trebali pretjerano puno fascinirati.
U sklopu prezentacije se posebno napominje i CLS-ova „iznimna praktičnost“, što se pak potvrđuje kroz 520 litara prtljažnog prostora, te stvarnih pet sjedala, od kojih je ona stražnja moguće preklopiti u cijelosti ili na dijelove u omjeru 40/20/40. Time prtljažni prostor postaje skoro dvostruko veći, pa je moguće doslovno kupiti pola prosječnog shopping centra i prevesti ga do kuće. No i oko toga vjerujem da se među kupcima neće baš lomiti koplja, jer ionako ne govorimo o automobilu kakav kupuju obiteljski ljudi, već o onom koji demonstrira silu političke stranke ili uspješnog poslovanja.
Stoga o prtljažniku i „djeljivoj stražnjoj klupi“ više doista nema smisla govoriti ni na koji način.
Inicijalno će se CLS na tržištu naći i u „Edition 1“ izvedbi, što uz hrpetinu serijske opreme donosi i stavke poput IWC-ovog analognog sata, posebnih tepiha, kromiranih logotipa uzduž i poprijeko interijera, te sve sile u Nappa-kožu presvučenih detalja. Izvana bi ta posebna edicija modela trebala dobiti još oznaka i tzv. AMG-Line optički paket koji podrazumijeva 19-inčne kotače polakirane u crno, te nekolicinu optičkih detalja. O kojim se detaljima radi, nije baš konkretno precizirano, ali je najvjerojatnije riječ o „malo drugačijim“ branicima i sličnim zahvatima koji bi ovu „posebnu“ ediciju modela trebali barem nazivno distancirati od one „obične“.
Uglavnom, kada se sve skupa zbroji na hrpu i podijeli sa sedamnaest, novi je Mercedes-Benz CLS tek nastavio gdje su njegove prethodne generacije stale. U klasičnoj priči današnjeg svijeta automobila, ova će nova generacija modela biti naprednija u mnogočemu, opremljenija nego ikada i praktičnija nego do sada. Što se pak performansi tiče, u sklopu jednog ovakvog automobila one su u drugom planu, ali ne treba sumnjati u to da će se kad-tad i AMG propisno poigrati s ovim automobilom, pa će snaga nemilo rasti, a time i entuzijazam onih koji si ovaj automobil (najčešće) ne mogu priuštiti.
Kako cijena u ovom momentu još uvijek nema u definiranom obliku, teško je reći koliko bi novi CLS mogao koštati, ali ako je suditi po tome da u našim krajevima čak i bazna A-klasa košta nogu i ruku, najvjerojatnije govorimo o brojkama koje za prosječnog čovjeka predstavljaju pandan putu na Mars.
No bilo kako bilo, Mercedes je s ovim modelom još jednom ponudio kvalitetnu alternativu za današnje klasične i najčešće ni po čemu posebne limuzine, pa i to valjda nešto znači.
U svakom slučaju je novi CLS ovdje i to je u ovom momentu jedino bitno. Sve ostalo će ionako s vremenom doći samo po sebi.